• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • strumpan123
    kakabus skrev 2013-10-03 12:13:16 följande:
    Hoppar in här om det går bra
    Plussade igår med tredje barnet, bf 4/6. Har en son på 5 och flicka på 3. Vi bor utanför östersund i jämtland.
    Denna grav var oplanerad så det är ff lite chockartat

Vart bor ni andra? Och grattis alla!
    Grattis =)

Bor i Borlänge, Dalarna 
  • EMTP

Jag bor på Gotland. :)

Vecka 5+4 idag. Vaknade på morgonen och kände mig inte det minsta gravid. Nu ligger jag dock i soffan, tokillamående, och försöker låta bli att kräkas.

Bokat tid för VUL den 21 oktober. Skönt! 

• Zwoom
    EMTP skrev 2013-10-03 12:17:55 följande:

Vecka 5+4 idag. Vaknade på morgonen och kände mig inte det minsta gravid. Nu ligger jag dock i soffan, tokillamående, och försöker låta bli att kräkas.

Haha så brukar det vara att det slår till sen..,
    Hade gärna känt av illamående själv då det hade blivit lite mera verkligt för mig.
    Åh du ska på VUL dagen innan mig

Jag bor i SKåne    
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Phlippan87
    EMTP skrev 2013-10-03 12:17:55 följande:

skulle vilja gör ett tidigt ul denna gången, men sparar nog de pengarna till vår USA-resa istället. Är det någon speciell anledning till att du ska göra vul?
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • GrabbarnaOchJag

drömde i natt att jag fick mf! otäckt! Har aldrig drabbats tidigare och har två barn.. gjorde däremot en abort förra våren... :( 

Har småblött lite.. pytte pytte.. och gjorde det nästan hela graviditeterna med mina två.. så egentligen är jag inte orolig.. men det känns ju olustigt!!

Hur mår ni??

Jag känner mig trött och lite hängig.. men kan ju vara förkylningen också.. fast det känns annorlunda då jag är på väg att bli frisk nu!

Jag bor utanför uppsala 

• Phlippan87
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-10-03 12:47:31 följande:
    drömde i natt att jag fick mf! otäckt! Har aldrig drabbats tidigare och har två barn.. gjorde däremot en abort förra våren... :( 

Har småblött lite.. pytte pytte.. och gjorde det nästan hela graviditeterna med mina två.. så egentligen är jag inte orolig.. men det känns ju olustigt!!

Hur mår ni??

Jag känner mig trött och lite hängig.. men kan ju vara förkylningen också.. fast det känns annorlunda då jag är på väg att bli frisk nu!

Jag bor utanför uppsala 
    jag är jättetrött och lätt illamående. kan dock inte avgöra om det är graviditet eller penicillin och tandvärk som orsakar.
    Då bor vi kanske inte så jättelångt ifrån varandra då, har visserligen några mil till Uppsala men inte så långt 
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Zwoom
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-10-03 12:47:31 följande:

Hur mår ni??

Jag bor utanför uppsala 
    Fy hemsk mardröm.

Trött är jag med men samtidigt så har jag svårt att somna till och från 
    My family makes me the happiest mom / wife
  • bonden
    Phlippan87 skrev 2013-10-03 12:52:48 följande:
    jag är jättetrött och lätt illamående. kan dock inte avgöra om det är graviditet eller penicillin och tandvärk som orsakar.

Då bor vi kanske inte så jättelångt ifrån varandra då, har visserligen några mil till Uppsala men inte så långt 

Här är en till som är från Uppsala men nu bor lite norr om Tierp. Till våren blir det dock flytt till Skåne för familjen. Vi hoppas på att vara på plats ett par månader innan liten tittar ut. Vi flyttade faktiskt precis innan dottern föddes också men inte med samba marginal. Tre dagar fick vi bo i nya huset innan hon tittade ut.

Hon kommer vara ca 1 år och 10 månader när liten kommer så nu funderar jag på om jag behöver syskonvagn eller klarar mig med sele+ vagn när jag ska någonstans...
  • bonden
    Gbgmamma skrev 2013-10-02 22:41:15 följande:
    Oj bonden då håller jag verkligen tummarna för att du mår bättre denna gång. Jag har motsatt problem jag mådde så bra det bara gick, gick upp 6-7 kilo och hade en drömförlossning två veckor tidigare än bf så jag slapp gå över tiden. Amningen fungerade bra och bebis sov hela nätter (min 6-8 tim i sträck) från start. Jag kan inte bli kvitt känslan av att vi kommer få ett helvete denna gång ;)

Så vill jag ha det! :D

Vår tjej hade jättemycket gaser och magknip (typ kolik) och nu vid 14 månaders ålder ammas hon fortfarande flera gånger varje natt. Hoppas på att få det i alla fall liiiite lättare med nästa. Den här tjejen gillade vagn först efter att hon fyllt ett så hon har burits och burits. Tycker bra ergonomisk bärsele är toppen men det första halvåret var hon liksom inte nöjd även om vi bar, ammade fritt, sjöng och hade oss. Det tog på krafterna. Nu är hon jättekul och glad så det gick över men den upphackade nattsömnen hoppas jag snart slippa. Om inte annat lär pappan få ta nätterna om jag blir lika dålig som förra graviditeten.
  • bonden

Och GRATTIS till alla som plussat. Coolt att vi redan är så många!!

Svar på tråden Bf Juni 2014