• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • ankanm
    Gbgmamma skrev 2013-09-29 22:46:44 följande:
    Ankanm, var det olika kön på barnen när du mådde så olika? (Har en vän som har den teorin nämligen haha)
    Första när jag mådde bra var det en pojke.
    Andra vet jag tyvärr inte eftersom jag fick M.A
    Nu tredje mår jag lika som första.
    Tror kanske också som din vän att man mår olika med olika kön. Därför tror jag att jag har en pojke i magen även denna gång eftersom jag mår lika som förra då det blev en son...
    Men jag hoppas mest på en flicka :) Men framför allt ett FRISKT barn såklart. 
  • strumpan123
    Tizi skrev 2013-10-02 19:59:55 följande:
    Nån mer än jag som har typ ständig molvärk? Jag har haft det sedan några dagar efter äl. Hoppas det är livmodern som växer och inte ett mf som är på gång!! Fasen vad svårt det är att njuta av att man är gravid och inte oroa sig för mf!
    jag har det till och från, jag blir nog mer nojjig om jag inte känner något :P eller har alltid blivit det förut iaf
  • ankanm
    mammasusan skrev 2013-10-02 18:18:01 följande:
    Hej! Hoppar in här trots att jag egentligen inte törs.....plussade igår på äl+7 www.familjeliv.se/hem/mammasusan/gallery/phpj... Men med 16 tidiga mf i bagaget är jag mer än livrädd.....försöker se det positiva i att jag aldrig någonsin fått ett sådant tydligt streck så här tidigt ändå....så jag hoppas verkligen att det har fäst ordentligt den här gången & stannar kvar....jag tar progesteron vagitorier & äter en dos på 3750IE D-vitamin. Har läst att d-vitamin i hög dos ska motverka mf , genom att minska aktiviteten hos kroppens mördarceller & T-celler. Bf enligt Fl's kalender är 15/6. Vi har två barn sedan innan (inte egenfödda) flicka född -06 & en pojke född -09.
    Håller ala tummar för dig!!! :) Det går säkert bra ska du se.
  • mammasusan

Jag har också lite molvärk då & då, det sägs ju vara normalt! Försöker inte tänka så mycket just nu, kommer jag över vecka 6 är det ett steg framåt just nu.....

• mammasusan
    ankanm skrev 2013-10-02 20:07:31 följande:
    Håller ala tummar för dig!!! :) Det går säkert bra ska du se.

tack!
  • strumpan123
    EQ85 skrev 2013-10-02 18:46:15 följande:
    Ja jag tänkte att jag väntar barn o inte.mf. Så ville dela allt.med andta
    Ja samma här! Även fast det inte går vägen för 5.e gången så vill jag ändå vara med och prata med andra.
    Man är ju gravid tills jag inte är det :P
    För tänk om det går bra nu så vill man ju vara med från start och inte hoppa in så sent i gruppen =)
  • strumpan123
    mammasusan skrev 2013-10-02 18:18:01 följande:
    Hej! Hoppar in här trots att jag egentligen inte törs.....plussade igår på äl+7 www.familjeliv.se/hem/mammasusan/gallery/phpj... Men med 16 tidiga mf i bagaget är jag mer än livrädd.....försöker se det positiva i att jag aldrig någonsin fått ett sådant tydligt streck så här tidigt ändå....så jag hoppas verkligen att det har fäst ordentligt den här gången & stannar kvar....jag tar progesteron vagitorier & äter en dos på 3750IE D-vitamin. Har läst att d-vitamin i hög dos ska motverka mf , genom att minska aktiviteten hos kroppens mördarceller & T-celler. Bf enligt Fl's kalender är 15/6. Vi har två barn sedan innan (inte egenfödda) flicka född -06 & en pojke född -09.
    Grattis! =)
    Hur fick du reda på att du hade mördarceller och t-celler? Och vad är det?

Hoppas jag också får något på måndag för att motverka missfall!  
  • mammasusan
    strumpan123 skrev 2013-10-02 20:08:34 följande:
    Ja samma här! Även fast det inte går vägen för 5.e gången så vill jag ändå vara med och prata med andra. Man är ju gravid tills jag inte är det :P För tänk om det går bra nu så vill man ju vara med från start och inte hoppa in så sent i gruppen =)

Precis så tänker jag med , man kan ju tyvärr inte göra så mycket ändå så länge inga läkare hittar något som skulle vara knas. Jag är gravid tills motsatsen är bevisad tänker ja
  • ankanm
    CherstinBovington skrev 2013-10-02 15:30:43 följande:
    Fick missfall igår :(
    Neeeej! :( Vad tråkigt!
     Hur känner du dig? Jätteledsen?
    Vill ni prova igen snart eller väntar ni?

Jag hade ett M.A förra juni i vecka 11och då bestämde vi oss för att vänta med att försöka  ett tag. Jag gick tillbaka till jobbet istället och jobbade ett år och det kändes rätt.
    Var orolig för att det skulle kännas stressande att börja direkt efter igen då det tog 7 mån för oss att bli gravida. (7 mån av stress o oro)
    I våras bestämde vi oss för att prova igen och det tog 6 mån att bli gravid nu denna gång och jag hoppas så innerligt att den lilla vill hålla sig kvar nu o få vara frisk...
  • Phlippan87
    Tizi skrev 2013-10-02 19:59:55 följande:
    Nån mer än jag som har typ ständig molvärk? Jag har haft det sedan några dagar efter äl. Hoppas det är livmodern som växer och inte ett mf som är på gång!! Fasen vad svårt det är att njuta av att man är gravid och inte oroa sig för mf!
    så hade jag första typ 3 månaderna med mitt första, fruktansvärt jobbigt eftersom jag även hade vattniga flytningar som "kom i omgångar" precis som min mens brukar göra, var helt bergsäker på att mensen hade kommit säkert 10 ggr/dag
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
Svar på tråden Bf Juni 2014