• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii

Såg att någon nämnde foglossning. Känner redan av mina när jag varit igång. Ordentligt tidigt! förra grav gick jag på kryckor sista 11 veckorna pga fogarna. & fet blev jag! Sängliggandes, deppig & choklad craving oh no no!!

• Gbgmamma

Oj bonden då håller jag verkligen tummarna för att du mår bättre denna gång. Jag har motsatt problem jag mådde så bra det bara gick, gick upp 6-7 kilo och hade en drömförlossning två veckor tidigare än bf så jag slapp gå över tiden. Amningen fungerade bra och bebis sov hela nätter (min 6-8 tim i sträck) från start. Jag kan inte bli kvitt känslan av att vi kommer få ett helvete denna gång ;)

• Phlippan87
    rosii skrev 2013-10-02 22:34:00 följande:
    Såg att någon nämnde foglossning. Känner redan av mina när jag varit igång. Ordentligt tidigt! förra grav gick jag på kryckor sista 11 veckorna pga fogarna. & fet blev jag! Sängliggandes, deppig & choklad craving oh no no!!
    fick foglossning i v. 11 med förra, hoppas det inte blir riktigt så jäkligt nu. Och alltid problem med ischiasnerven när jag är gravid
    WARNING! This bitch may bite. Piss her off at your own risk
  • Hallonmjölk

Godmorgon på er

Jag känner mig också sjukt trött på kvällarna. i förrgår kväll så va jag så trött att jag knappt kommer ihpg att jag gått in till sängen från soffan. haha

• Zwoom

Vad underbart att se så många nya här nu och det lär ju säkert fyllas på

Ang värk osv ni känne ri magen är ju att det växer väldigt mycket i början och töjer och har sig.
    Vi som haft flera MF är nog lite mera extra rädda men försök att slappna av.
    Tyvärr kan man itne göra något åt MF men försöka iaf att slappna av och njut av eran graviditet.
    Denna gången SKA vi lyckas hela vägen till mål och få våra små efterlängtade ögonstenar.

Själv får jag ju massa tabletter och sådant nu pga alla mina MF nu ( Extra Folacin, Extra vitaminer för gravida, Progesterongel, Niferex,)
    Sen kommer ju läkarna hålla extra koll på mig och graviditeten med VUL/UL...

Ni andra som haft många MF/MA ska ni få extra kontroller?          

• Zwoom
    Hallonmjölk skrev 2013-10-03 05:08:48 följande:
    Godmorgon på er

Jag känner mig också sjukt trött på kvällarna. i förrgår kväll så va jag så trött att jag knappt kommer ihpg att jag gått in till sängen från soffan. haha

Hehe då är man trött
    Brukar själv somna rätt fort nu 
  • Hallonmjölk
    Zwoom skrev 2013-10-03 05:13:40 följande:

Hehe då är man trött
    Brukar själv somna rätt fort nu 
    ja de e man verkligen =)

Kan ta o berätta nåt kul så här på morgonen.
    Tog ju digitalt test igår. Visade för min sambo och sa jag hade inte inbillat mig, jag är gravid.
    Då utbrister han: Oj! Raskaana är det så gravid heter på finska..

Jag: ehh ja...

Sen så fatta han va det va frågan om och blev jätteglad.

Haha 
  • strumpan123
    Zwoom skrev 2013-10-03 05:12:47 följande:
    Vad underbart att se så många nya här nu och det lär ju säkert fyllas på

Ang värk osv ni känne ri magen är ju att det växer väldigt mycket i början och töjer och har sig.
    Vi som haft flera MF är nog lite mera extra rädda men försök att slappna av.
    Tyvärr kan man itne göra något åt MF men försöka iaf att slappna av och njut av eran graviditet.
    Denna gången SKA vi lyckas hela vägen till mål och få våra små efterlängtade ögonstenar.

Själv får jag ju massa tabletter och sådant nu pga alla mina MF nu ( Extra Folacin, Extra vitaminer för gravida, Progesterongel, Niferex,)
    Sen kommer ju läkarna hålla extra koll på mig och graviditeten med VUL/UL...

Ni andra som haft många MF/MA ska ni få extra kontroller?          
    Jag hoppas att jag kommer få det, det var sagt så sist när jag fick mitt missfall så vi får se vad som händer.
    Längtar till läkaren på måndag, hade helst vela till sjukhuset jag var på med mitt mf, dom verkade ha koll men dom verkar ha fullt upp så tog det andra bara för att få snabb hjälp, hoppas han förstår bara att jag behöver hjälp annars vänder jag mig självklart till dom andra.
  • strumpan123
    Hallonmjölk skrev 2013-10-03 05:17:06 följande:
    ja de e man verkligen =)

Kan ta o berätta nåt kul så här på morgonen.
    Tog ju digitalt test igår. Visade för min sambo och sa jag hade inte inbillat mig, jag är gravid.
    Då utbrister han: Oj! Raskaana är det så gravid heter på finska..

Jag: ehh ja...

Sen så fatta han va det va frågan om och blev jätteglad.

Haha 
    haha snygg reaktion :P
  • strumpan123

inte ensam om att vakna tidigt ser jag..vaknade för ca en timme sen av vad vet jag inte riktigt, kan ha varit kissnödig men kände mig inte så när jag vaknade utan efter jag låg vaken en stund.
    Är så förkyld och blöder näsblod hela tiden också så det var svårt att somna om.

Svar på tråden Bf Juni 2014