• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • frokenlyckan

Hej hej alla, går in i vecka 11 imorgon. Mår utmärkt! Ingen kräk, ingen ömhet/ont i brösten, ingen illa mående, har sett den lilla på UL o hjärtat tickade på:) funderar på ibland att nä jag är inte gravid har lixom inga symptom. Jag är glad.. Än så länge

• smålandsjänta
    frokenlyckan skrev 2013-11-12 17:48:30 följande:

Hej hej alla, går in i vecka 11 imorgon. Mår utmärkt! Ingen kräk, ingen ömhet/ont i brösten, ingen illa mående, har sett den lilla på UL o hjärtat tickade på:) funderar på ibland att nä jag är inte gravid har lixom inga symptom. Jag är glad.. Än så länge

Åh! Grattis till den drömgraviditeten! Kan vi inte byta? Haha! Hoppas jag så småningom också får må som dig :)
  • rosii
    jamka skrev 2013-11-12 16:54:24 följande:
    Jag jobbar heltid, 8.00 till 17.00 varje dag men nu är jag sjukskriven i en vecka (maginfluensa) och försöker vila när sonen är i skolan. Är man så trött hela graviditeten?

Det brukar komma tillbaka i slutet av graviditeten, lagomt muntert! Jag är också as trött.
  • rosii

Foglossning bläää. Måste kontakta sjukgymnast snart. Blev liggandes efter en tur med dammsugaren i huset. & en promenad i snön med lillan i pulka var heller inte bra! Fyfan vad jag känner mig som en dålig mamma, lillan vill göra så mkt men jag får bara säga att mamma har ont vi väntar tills pappa kommer hem till helgen :(

• rosii

Foglossning bläää. Måste kontakta sjukgymnast snart. Blev liggandes efter en tur med dammsugaren i huset. & en promenad i snön med lillan i pulka var heller inte bra! Fyfan vad jag känner mig som en dålig mamma, lillan vill göra så mkt men jag får bara säga att mamma har ont vi väntar tills pappa kommer hem till helgen :(

• EQ85
    rosii skrev 2013-11-12 18:42:55 följande:
    med min första så kunde jag inte plocka upp saker från golvet till slut, så tappade jag ngt, fick d ligga kvar.
    sambon fick knyta mina skor med.

andra graviditeten blev fogarna lättare men fick åderbråck istället med inflammationer.
    ingen foglossning ännu, men bråcken är hemska redan.
    så vet vad jag kan vänta mig.

kontakta sjukgymnast så får du eller köper du ett gravidbälte, dem hjälper enormt!!
    sitter runt höften och trycker ihop. avlastar rätt mkt 
  • GrabbarnaOchJag
    smålandsjänta skrev 2013-11-12 17:35:37 följande:
    Ja jag fattar inte varför det ska vara så orättvist :P. Har legat i soffan i princip hela dagen förutom i förmiddags då jag gick en liten sväng med hunden. Annars har jag bara betalat räkningar och vilat. Och visst, då slipper ja spy men å andra sidan blir man så deppig av att inget göra. Blir verkligen tokig. Jag studerar , inte ens särskilt krävande studier, men förmår mig inte att göra någonting. Är liksom avstängd. Hoppas verkligen min kropp börjar förlika sig med att vara gravid snart!

Vad jobbigt med reumatism! Hur har det fungerat de andra graviditeterna? Jag har fibromyalgi och den går i vågor, just nu är det en riktig smärt-peak vilket gör hela gravid-grejen värre än vad det egentligen borde vara kanske!
    jo jag ligger också bara på soffan... skjutsar barn till dagis och sambo till jobb på morgonen och hämtar på eftermiddagen.. det räcker och blir över för min del.. haha. hunden får kissa samtidigt. :P

Jag hoppas verkligen det släpper snart och den där "andra-trimestern-välbefinnandet" kommer :)

Reumatismen har varit lite sämre i början och sen helt ok under andra graviditeterna.. immunförsvaret sjunker och det är bra för mig som har överaktivt immunförsvar.. Jag har också tarmsjukdom (chrons) och detta är första gången jag är gravid med stomi! (påse på magen) så DET blir spännande att se hur de kommer att funka. :)

Brukar man bli sämre eller bättre under graviditeten när det gäller fibro?  
  • rosii
    EQ85 skrev 2013-11-12 18:49:00 följande:
    med min första så kunde jag inte plocka upp saker från golvet till slut, så tappade jag ngt, fick d ligga kvar.

sambon fick knyta mina skor med.

andra graviditeten blev fogarna lättare men fick åderbråck istället med inflammationer.

ingen foglossning ännu, men bråcken är hemska redan.

så vet vad jag kan vänta mig.

kontakta sjukgymnast så får du eller köper du ett gravidbälte, dem hjälper enormt!!

sitter runt höften och trycker ihop. avlastar rätt mkt 

Hoppas bälte hjälper den här gången. Förra graviditeten gick jag på kryckor dom sista 11 veckorna så jag hade svår foglossning. Gör vad som helst för att slippa ha det så igen.
  • EQ85
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-12 19:21:32 följande:
    jo jag ligger också bara på soffan... skjutsar barn till dagis och sambo till jobb på morgonen och hämtar på eftermiddagen.. det räcker och blir över för min del.. haha. hunden får kissa samtidigt. :P

Jag hoppas verkligen det släpper snart och den där "andra-trimestern-välbefinnandet" kommer :)

Reumatismen har varit lite sämre i början och sen helt ok under andra graviditeterna.. immunförsvaret sjunker och det är bra för mig som har överaktivt immunförsvar.. Jag har också tarmsjukdom (chrons) och detta är första gången jag är gravid med stomi! (påse på magen) så DET blir spännande att se hur de kommer att funka. :)

Brukar man bli sämre eller bättre under graviditeten när det gäller fibro?  
    välkommen i crohns gänget. fick det 2008. dock har jag inte så pass mkt som du har.
    har ingen stomi men går på imunhämmandemedicin, azatioprin