• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • EQ85

jag älskar att vara gravid. men..
    lider av extrema åderbråck när jag är gravid som kommer bli inflammerade sen om några veckor. 
    så jag får svårt att njuta tillslut.

• DevilsDaughter

Jag mår också förjävligt! Mår illa och kräks heeela tiden, men de kommer knappt nåt, för jag äter ingenting.. usch.. nu vill jag må bättre!

• GrabbarnaOchJag

Härligt för er som njuter :) 

jag försöker njuta mentalt.. men psyket tar också stryk av att må så här.. inte kunna gå ut eller ta hand om mina barn osv.. :(

Fast jag mådde faktiskt mycket sämre med mina första två barn.. så jag är glad för det lilla..

Känner att magen redan har börjat växa och det är ju mysigt.. :) Förutom att det känns som att det känns som att någon detonerat en granat i magen på mig varje gång jag hostar.. haha.  

• jamka

Jag har maginfluensa men annars så njuter jag av att vara gravid. Jag har väntat på det jättelänge. När jag väntade min son 2006 mådde jag mycket bra, inga besvär förutom hunger, gaser i magen och sammandragningar från v.20. 

Nu är jag så glad att jag är gravid och än så länge inte fick missfall att jag accepterar allt bara det slutar med ett friskt barn och att jag överlever det hela.

Vi ville alltid ha många barn men jag kunde inte bli gravid och behålla graviditeten sedan 2007 (massor av skengraviditeter och ett missfall i v.9).

Jag tycker synd om er som kräks för det behöver jag inte göra. Tänk på att det är bara några veckor kvar och sedan blir det bättre om det är något tröst. 

• Tizi

Och jag är sååå tröööött!! Mår inte så illa men kl 15 är jag redo att gå och lägga mig för natten alltså. Jag har vart så hemsk att jag har sovit en timme innan jag hämtat barnen (är hemma och skriver examensarbete) annars orkar jag inte!!

• EQ85
    Tizi skrev 2013-11-12 16:48:45 följande:
    Och jag är sååå tröööött!! Mår inte så illa men kl 15 är jag redo att gå och lägga mig för natten alltså. Jag har vart så hemsk att jag har sovit en timme innan jag hämtat barnen (är hemma och skriver examensarbete) annars orkar jag inte!!
    ta järntillskott! så va jag för 1 v sedan. hade blodvärde på 106 visade d sig.
  • jamka

Jag jobbar heltid, 8.00 till 17.00 varje dag men nu är jag sjukskriven i en vecka (maginfluensa) och försöker vila när sonen är i skolan. Är man så trött hela graviditeten?

• EQ85
    jamka skrev 2013-11-12 16:54:24 följande:
    Jag jobbar heltid, 8.00 till 17.00 varje dag men nu är jag sjukskriven i en vecka (maginfluensa) och försöker vila när sonen är i skolan. Är man så trött hela graviditeten?
    nej, mest i början hoppas du frisknar till snart
  • LokesMammi

Jag skulle inte ha skrivit att jag mår bra o kräkts en gång! =) När sambon handla innan han hämta sonen drack jag två muggar varm nyponsoppa! Skulle jag inte ha gjort! Det kom upp igen! Kräks Fy farao! Fick iaf i mig en smörgås när sonen åt mellis! Obestämd Tji fick jag! Cool

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • smålandsjänta
    GrabbarnaOchJag skrev 2013-11-12 13:26:30 följande:
    jag känner verkligen med dig!! Så orättvist att killarna får allt de gottiga utan att plågas som vi gör!! Dom missar visserligen första sparkarna och sådant mys.. men dom slipper spy, foglossning och bli misshandlad från insidan mot slutet! :P Jag är så glad att detta är sista gången för mig!! 

Avundas dom kvinnor som säger att de mår toppen när de är gravida osv.. jag är INTE en av dem :P

Jag har reumatism... som salt i såret är det också extra aktivt just nu.. jippie.. :P 
    Ja jag fattar inte varför det ska vara så orättvist :P. Har legat i soffan i princip hela dagen förutom i förmiddags då jag gick en liten sväng med hunden. Annars har jag bara betalat räkningar och vilat. Och visst, då slipper ja spy men å andra sidan blir man så deppig av att inget göra. Blir verkligen tokig. Jag studerar , inte ens särskilt krävande studier, men förmår mig inte att göra någonting. Är liksom avstängd. Hoppas verkligen min kropp börjar förlika sig med att vara gravid snart!

Vad jobbigt med reumatism! Hur har det fungerat de andra graviditeterna? Jag har fibromyalgi och den går i vågor, just nu är det en riktig smärt-peak vilket gör hela gravid-grejen värre än vad det egentligen borde vara kanske!