• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sickan12
    DevilsDaughter skrev 2013-11-13 14:28:09 följande:
    zwoom: Japp det kan man absolut!  Sickan: Antagligen va de bara en släng av lågt blodtryck och plusen gick nog upp för att du blev rädd kanske? Tror inte att det har med något missfall att göra iaf! Men bra att du vilar dig å kontaktar BM! 

Ja det var säkert blodtrycket och jag oroar mig inte, tyckte bara det var märkligt att sköterskan tyckte det var en big deal att jag hade hög puls. Mitt förra mf började ju absolut inte med något sånt här. Men än en gång kanske jag bara fått erfara att "vanlig" vårdpersonal inte har sådan stenkoll på graviditeter!
  • Gullulla

Hej

Väntar mitt 3:e barn.
    Har 2 barn sen tidigare, en grabb på 17 år och en tös på 13 år.

Helt oplanerad men så klart önskad.

Mår hyfsat bra, lite illamående, ont i brösten och trött.

Beräkand förlossning är 25/6-2014 så jag har gått 8 veckor ( 7+6)

//Gullulla            

• Lotta 84
    Sickan12 skrev 2013-11-13 13:06:57 följande:

Höll på att svimma idag på jobbet. Blev helt darrig och svettig, fick gå och lägga mig. Jobbar precis vid en vårdcentral, så en kollega hämtade en sköterska som tog blodtryck och så. Hon reagerade på att pulsen var hög, och sa att jag skulle kolla upp det "mdd tanke på min historia"= missfall. Sambon hämtade mig så nu är jag hemma och vilar. Ringt min BM som ska ringa upp. Men - att ha hög puls är väl inget konstigt vid graviditet? Förstår inte riktigt varför hon reagerade på det?

Högt blodtryck är ju ett av tecknen på havandeskapsförgiftning. Kanske därför sjuksköterskan blev lite orolig...
  • Zwoom
    Gullulla skrev 2013-11-13 15:05:40 följande:
    Hej

Väntar mitt 3:e barn.
    Har 2 barn sen tidigare, en grabb på 17 år och en tös på 13 år.

Helt oplanerad men så klart önskad.

Mår hyfsat bra, lite illamående, ont i brösten och trött.

Beräkand förlossning är 25/6-2014 så jag har gått 8 veckor ( 7+6)

//Gullulla            
    Välkommen hit...Vad kul med en liten sladdis
    My family makes me the happiest mom / wife
  • GrabbarnaOchJag
    LokesMammi skrev 2013-11-13 10:39:50 följande:

Hur går det o vara gravid o ha stomi? Tänkte då tarmarna flyttar på sig! =)
    haha, jag vet inte riktigt! Men andra har ju klarat det.. men som jag förstår det så ligger tarmarna typ bakom bebisen och min tarm går ju igenom magen.. så den borde väl ligga bredvid bebisen sen... finns säkert risk att den blir lite klämd osv.. men det är nog ingen fara... Ska bli intressant att se.

I dag har jag varit på sjukhuset och träffat lite läkare som inte direkt är gravid-relaterat.. kräktes i bilen på vägen in och var helt darrig och svag.. på vägen hem så åkte vi förbi mcDonalds och jag fick i mig nästan en hel burgare! Blev kanonpigg efter det och det var härligt att få i sig fast föda.. haha.. var ju ett tag sedan. :) Trodde inte att det skulle gå så bra.. ! Försöker äta så gott jag kan nu för att komma ur den onda cirkeln, bli hungrig och spy och sen känna avsmak för mat pga att man spytt osv.. så det känns ju iaf som ett steg i rätt riktning! Vecka 11 idag!! :)  
  • DevilsDaughter

grabbarna och jag: Har hört av flera att just mcdonalds brukar kunna funka när man har svårt att äta.. Dock utnyttjade jag det för mkt i början när jag hade svagt illamående och kan inte äta det längre :( Jag lyckas komma in i den där cirkeln hela tiden bara för att jag inte vågar äta innan eller på jobbet för att jag är rädd för att kräkas där. Jag har inte fått behålla någonting varken igår eller idag och det är inte heller mkt jag har försökt äta:( Dock har jag fått för mig att jag ska äta billys panpizza ikväll när ungarna lagt sig, får se hur de går när man fastat i två dar!

• Lotta 84
    DevilsDaughter skrev 2013-11-13 18:06:19 följande:

Lotta: Fast det va hög puls hon hade, inte högt blodtryck..

Aha, läste fel ;)

Nä, då har inte jag heller nån rimlig förklaring...
  • rosii

Herregud vad jag äter satsumas, varje dag! Samma sug som när jag väntade lillan :) men de är ju så gott! Förra graviditet hade jag cravings på choklad, & till frukost ville jag äta kalla rostade mackor med avslagen cola haha. Usch! Gick dock upp en hel del den gången också, 30 kg :) vägde mig nyss när jag skulle väga katten. 1 kg minus, vette sjutton hur det gått till.