• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • rosii
    Sickan12 skrev 2013-11-16 16:01:49 följande:
    Mina bröst är också mindre ömma, men illamåendet och tröttheten är i princip samma som det varit.

Jaaa jag glömde tröttheten. Den är densamma :) månne när det också kan släppa.
  • rosii
    Sickan12 skrev 2013-11-16 16:01:49 följande:
    Mina bröst är också mindre ömma, men illamåendet och tröttheten är i princip samma som det varit.

Jaaa jag glömde tröttheten. Den är densamma :) månne när det också kan släppa.
  • EQ85

har haft en tuff dag smärtmässigt sätt.
    benen är ett rent helvete, och magen har gjort ont? nu i 2 dagar, långt ner i magen, tycker inte att växtvärk borde kännas så mkt med 3e barnet??

har ngn mer jädrigt ont i magen?
    tänker om det kan va en uvi? 

• LokesMammi
    MissMf skrev 2013-11-16 15:48:08 följande:
    Det är 0,5% alkohol i det alkoholfria vinet som jag hade tänkt smyga med mej till kvällens fest! är det okej? :/ det står ju alkoholfritt på den..

Ja det är ok! Går inte o få bort allt! Det är lika mkt alkohol som i kranvatten o i fil typ! Ingen fara alls! Jag dricker det själv! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • rosii

Nu när det pratas alkohol.. hur är det med glögg som innehåller typ 2, 8% eller va dom brukar innehålla.. svärmor sa att när man hettar upp glöggen försvinner alkoholen? Stämmer det? :s

• LokesMammi
    rosii skrev 2013-11-16 20:19:15 följande:
    Nu när det pratas alkohol.. hur är det med glögg som innehåller typ 2, 8% eller va dom brukar innehålla.. svärmor sa att när man hettar upp glöggen försvinner alkoholen? Stämmer det? :s

Ju mer man kokar ju mer försvinner alkoholen! Vet att alla säger "inte koka glöggen" varje år! haha. Men vet inte hur mkt..........
  • bonden

Jag köper den alkoholfria för säkerhetsskull.
  • MissMf
    LokesMammi skrev 2013-11-16 20:05:55 följande:

Ja det är ok! Går inte o få bort allt! Det är lika mkt alkohol som i kranvatten o i fil typ! Ingen fara alls! Jag dricker det själv! =)
    Tack, drack typ 2 små glas bara o sen cola :) kompisarna tyckte att mina bröst va enorma.. Bra push up bh svarade jag.. :p fick sjukt ont av håll in strumpbyxorna dock :( har som kraftig mensvärk nu :( ligger med vetekudden på magen o e deppig.. Blir lite orolig men de måste ju bara va växtvärk? O i morse va jag lite orolig för då kände jag nada :p det är ju bara för underbart o va gravid! ;p
  • Frozen

Det tar minst 5 minuter att halvera halten alkohol och sen tar det längre tid att helt eliminera den. Sen är förändras ju smaken av kokningen och minskningen av alkoholen så jag tror att det godaste är att köra på ett alkoholfritt alternativ.

Märkligt nog verkar det inte finnas speciellt mycket studier i det här, men en intressant jag läste var i läkartidningen:
    smålandsjänta skrev 2013-11-16 10:03:49 följande:
    Idag går jag in i vecka 10! Tiden går fort, känns som jag just plussade i vecka 5.
    Samtidigt går det långsamt, vill komma över magiska vecka 12! Jag har lite funderingar om illamåendet. Jag har de två senaste veckorna spytt varje dag, ibland flera gånger per dag. Nu har det senaste veckan bara skett varannan dag! Märkligt! Betyder detta att illamåendet håller på att avta eller kan man ha graviditetsillamående bara varannan dag? Hm!

Hoppas ni andra mår bra!
    Jag känner igen det där, jag tror faktiskt att det kan luta åt att börja avta, jag generellt bättre längre stunder nu också, för ett par veckor sen kunde jag känna mig däckad från morgon till kväll, nu kan jag må helt ok i flera timmar åt gången. Jag spyr även mer sällan, kan gå 24-48 timmar mellan nu vilket är ganske skönt, fast rätt som det är spyr jag ändå två gånger om dan...Men fortfarande känns det som att det går åt rätt håll. I första graviditeten avtog illamåendet i v14-15 och jag går in i v12 imorgon

http://ltarkiv.lakartidningen.se/2001/temp/pda23854.pdf

• jamka

Vad det drar i ljumskarna. Har ni också sådana besvär? V. 9+5.