• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • smålandsjänta
    rosii skrev 2013-12-16 06:11:25 följande:

V 16 & jag vaknar mitt i nätterna av att jag har jätte ont i magen & är spänd, lättar när jag kissar. Är väldigt påfrestande! Särskilt då jag jobbar natt & behöver sömnen, har ofta svårt att somna om. Inte är det väl sd redan?

Men inte har jag bara gnäll att komma med, känner bebisen varje dag! :)

Exakt sådär fick jag inatt. Eller ja, jag vaknade av att det gjorde så fruktansvärt ont i magen. Då tänkte jag på att jag läst ditt inlägg igår så gick och kissade och det blev bättre. Undrar vad det är som gör så ont att man vaknar av det :O är i v.14
  • micha123
    smålandsjänta skrev 2013-12-17 07:24:41 följande:
    Exakt sådär fick jag inatt. Eller ja, jag vaknade av att det gjorde så fruktansvärt ont i magen. Då tänkte jag på att jag läst ditt inlägg igår så gick och kissade och det blev bättre. Undrar vad det är som gör så ont att man vaknar av det :O är i v.14
    Jag hade precis sådär redan i vecka 11. Det hände flera ggr per natt. Fick åka in akut för det gjorde så ont. Läkaren förklarade för mig att det är ligamenten som gör ont och det är helt normalt :D kan kännas även när man tex hostar eller ligger ner och vänder på sig för fort. Och han sa att urinblåsan tryckte på något så det var därför det gick över när jag hade kissat :p
  • Sickan12

Hej på er! Tänkte höra om någon har lite koll på det här... När jag är i vecka 26 kommer vi att flytta till en annan kommun. Får jag gå kvar på min nuvarande MVC då? Om det är fritt att välja oavsett kommun, hur hade ni gjort? Stannat kvar eller bytt? Det är inga långa avstånd, så det är inte ett problem på det viset.

• zaybia
    Sickan12 skrev 2013-12-17 18:29:21 följande:
    Hej på er! Tänkte höra om någon har lite koll på det här... När jag är i vecka 26 kommer vi att flytta till en annan kommun. Får jag gå kvar på min nuvarande MVC då? Om det är fritt att välja oavsett kommun, hur hade ni gjort? Stannat kvar eller bytt? Det är inga långa avstånd, så det är inte ett problem på det viset.

Hade jag trivts med min bm hade jag inte bytt eftersom avståndet inte var nått problem :)
  • Amalian83
    Hallonmjölk skrev 2013-12-17 18:03:28 följande:

Har så ont i höften så det gör ont ända ner till knät. En plåga att jobba...

Jobbigt! Ska du sjukskriva dig? Finns det alternativa arbetsuppgifter?
  • rosii
    micha123 skrev 2013-12-17 09:42:11 följande:
    Jag hade precis sådär redan i vecka 11. Det hände flera ggr per natt. Fick åka in akut för det gjorde så ont. Läkaren förklarade för mig att det är ligamenten som gör ont och det är helt normalt :D kan kännas även när man tex hostar eller ligger ner och vänder på sig för fort. Och han sa att urinblåsan tryckte på något så det var därför det gick över när jag hade kissat :p

Ja det är nog en vettig förklaring, ligamenten! Var nästan orolig att jag åkt på uvi men de är de nog inte :)
  • rosii

Äntligen har jag gått ner i tid på jobbet. Har väntat ett tag så jag skull behålla sgi'n. Jobbat heltid natt i ett år, nu gått ner till ca 85 %, känns sååå bra! :)

• Hallonmjölk
    Amalian83 skrev 2013-12-17 21:59:36 följande:
    Jobbigt! Ska du sjukskriva dig? Finns det alternativa arbetsuppgifter?
    Inte än iaf.

Alternativa arbetsuppgifter är inte aktuellt tyvärr. Jobbar i hemtjänsten och oaf på min arbetsplats så tycker dom att om tex det är en arbetsuppgift man inte klarar av så ska man vara sjukskriven. Spelar ingen roll att man klarar av allt annat.
  • Miram

Igår gjorde vi ett till besök hos gynekologen med UL (vecka 17) och det var skönt att se att allt står rätt till och bebisen växer som den ska. Vi var nyfikna på att se om det är en liten pojke eller flicka som sprattlar där inne, men den rörde så mycket på benen att det var svårt att få en bra bild (hade ätit ett äpple precis innan och det hjälpte nog inte :o)). Efter många buffande och försök gav gynekologen upp och sa att nä, vi får kolla det nästa gång helt enkelt. Men då, som om bebisen hade hört, stannade den upp lite och gynekologen kunde säga med säkerhet att det är en liten tjej! Vår andra tjej :o)