• Sessan4

Bf Juni 2014

Jag fick havandeskapspenning med dottern pga mitt jobb. Tänker ansöka om det igen, då blir det lagom till påsk gissar jag! Fick 50 dagar sist.

• Sessan4

Ang appar.. Jag har 4 st och alla säger olika. Är i v 18 (17+0) idag.

Apparna säger -Nu är det dax för ultraljud!!

Men det verkar vara vanligare att man gör ul närmare v20?!.

Sen stör det mig att alla säger olika, 1177 appen som borde vara mest tillförlitlig säger att fostret är 20cm o väger 250g medan de andra tex pampers säger 14 cm och 120g.

Är inte alla foster lika stora fram till v 20 typ?

Någon annan som reagerat?

• Sessan4

det är lite väl snabb tillväxt med 6 cm på en vecka, kollade igen och enligt den lila grav appen så är barnet inte så stort somm 1177 säger förrän i slutet på v 19 Flört

Skumt är det i alla fall

• Sessan4

Lycka till alla lyckliga som har UL i morgon!!!

• Sessan4
    LokesMammi skrev 2014-01-09 21:47:38 följande:

Jag känner väldigt lite o är i v 20. Längesen jag kände ngt nu, har bara känt av lite fladder. Men har livmodern i framvägg så får se när jag känner ngt ordentligt! :/

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
    Hi hi! Jag har oxå livmoder i framväx men njurar i bakväg!! Förlåt, det brukar vara jag som skriver tokigt! Du menar väl moderkakan? Jag känner inte heller så mycket rörelser i v 18. Hoppas på mer buffar snart!
  • Sessan4
    Sofaaj skrev 2014-01-10 17:29:43 följande:
    Nej de sa att de andra såg bra ut.. förutom att de inte kunde se exakt allt på hjärtat(kommer inte ihåg vad de va) men de va normalt sa de.. så egentligen e det väl inget som tyder på att de skulle va nån avvikelse förutom spalten. Men vi känner att vi vill veta "säkert" o inte gå o oroa oss i 4,5 månad.. 
    Vi har väl inte helt bestämt hur vi gör om vi skulle få negativa besked, tyvärr lutar det nog att avbryta om den skulle ha kromosomfel 13 eller 18. Vilket ofta betyder att det inte är livsdugligt..=/
    Vilket jobbigt besked. Vilken vecka är du i?

Jag har en vän som fick n dotter med gomspalt, det opererades när flickan var runt 1 år och har gått jättebra.
    Hoppas det "bara" är det som felar och inte kromosomavvikelser..
  • Sessan4

Jag känner mig lite nedstämd, har åkt på foglossning denna gång och går runt med ständiga smärtor i bäckenet

Jag måste ringa vc på måndag, jag inser att jag inte kommer klara att jobba heltid. Jag har inte alls lust med det här, det är hemskt att bli så handikappad. Jag hoppas i alla fall kunna jobba halvtid.

Jag vill inte vara sjukskriven.. Eller ha ont för den delen.. Crap

• Sessan4
    DevilsDaughter skrev 2014-01-11 18:41:18 följande:
    Rosii: ja många har ju en hemlig önskan om det ena eller andra. Och i sådana fall tror jag det är bäst att få veta innan förlossningen om det blir det man önskar eller ej, så man slipper ev besvikelse på förlossningen.

Sessan: usch vad jobbigt! Var sitter foglossningen? Jag har haft foglossning framme vid blygdbenet vid alla tre graviditeterna och det suger verklogen att inte kunna röra sig knappt. Dock har det inte satt igång än på mig denna gången men väntar mig att det kommer när som..
    Japp, blygdbenet och höfterna tror jag Skrikandes

Blev du sjukskriven när du hade dessa problem DD??

Jag inser nu hur bra jag hade det under förra graviditeten som slapp det här, hoppas verkligen du klarar dig denna gång!!
  • Sessan4
    Tizi skrev 2014-01-12 18:10:30 följande:

Jag är beräknad till den 10 juni. Jag gjorde rul i torsdags. Ska bli superkul med en liten till. Lillan hinner fylla 5 år så det var ju ett tag sen man hade en bebis nu!
    Grattis till RUL, hoppas allt såg bra ut! min dotter blir 4½ i sommar när bebisen kommer så vi ha inte haft en bebis på ett tag här heller. Det va en total överraskning att bli gravis naturligt men väldigt välkommet. Känns som en bra ålder för dottern att få syskon nu, hon har fått all uppmärksamhet och tid i 4 år så hon är stolt och förväntansfull inför bebisens ankomst.
    Hon har kompisar i samma ålder som fåt syskon så hon studerar dem noga Flört

DevilsDaughter

Stackare, hoppas det inte blir värre..
    Jag har vilat mycket i helgen så jag har inte lika ont nu men skall få träffa en sjukgymnast idag, det känns bra o få veta hur man skall göra.
Svar på tråden Bf Juni 2014