• Sessan4

Bf Juni 2014

EMTP skrev 2014-01-13 11:10:50 följande:
    Är det gruppinformationen du ska på via MVC? Eller ska du gå på något enskilt?
    Om det är gruppinformationen: När börjar den och behlvde man anmäla sig innan?
    Javisst!! ringde idag, de kör annars jämna veckor men det har varit så många röda dagar nu så jag kunde komma idag! vet inte om det kommer fler? KL 14:00

jag tror det är lugnt o bara dyka upp
  • Sessan4
    smålandsjänta skrev 2014-01-14 10:01:55 följande:
    Min kusin och jag skulle få barn nästan samtidigt, hon skulle ha i juli exakt en månad efter mig. Tyvärr fick jag veta igår att hon fått ma i v 9-10 men fick veta det i v 13-14! Nu vet jag inte alls hur jag ska bete mig. Är ju jätteledsen för hennes skull - vi skulle ju ha så kul tillsammans med magar och bebisar! Men samtidigt känns det jobbigt på ett annat sätt. Hon är några år äldre än mig, har väääldigt mycket pengar, ny bil, nyköpt Lgh i centrala GBG och sådär. Jag själv är studerande, 22 och kämpar hårt för att få detta att bli så bra som möjligt. Hela tiden har hennes graviditet "blivit mer bekräftad" av släkt och så pga detta. Min graviditet har blivit lite ... Jag vet inte, "fulare"?? Känns som hon nu är arg på mig att hon förlorade sitt barn och jag får behålla mitt. Förstår såklart att hon är jätteledsen, men vet inte hur jag senare ska kunna glädjas öppet över min graviditet. Känns så förbjudet! Hur sjutton ska man bete sig?
    Min spontana tanke.. man kan köpa mycket men inte lycka!!

Jag har själv kämpat för att få barn i många år och det finns ingen rättvisa i det hela..
    Man missunnar ingen sin lycka men blir samtidigt påmind om sin egen hjärtesorg. Att hon har det gott ställt och du är en ung student spelar ingen roll, rent genetiskt har du bättre odds..

Säg att du är ledsen för hennes skull men tillåt dig själv vara lycklig!! {#emotions_dlg.flower}
  • Sessan4

Känner mig lite lättad idag, har blivit sjukskriven 50% fram till april då jag kan ansöka om Gravidpenning..
    var lite orolig för hur jag skulle klara jobbet med bäckensmärtor.

puh..
    Nu längtar jag efter nästa onsdag den 22:a.. RUL SkrattandeSkrattandeSkrattande

• Sessan4

Nån som redan köpt barnvagn? kliar i fingrarna!! Guld i mun

• Sessan4

Jag går in i v 19 idag!

Har fastnat för en Trille viper 3s, skall provköra lite på babyproffsen, bor på Gotland så utbudet av butiker är begränsat.. Tur det finns nätbutiker ????

• Sessan4
    Gullulla skrev 2014-01-15 08:38:21 följande:
    Jag har
    Hittade en på rea för 1 månad sen som jag köpte, var då bara i v13..
    Kul!!

Tur det finns en hel djungel med vagnar för alla smaker! Skrattande

Jag hade en stor o tung Briokombi med första barnet, never moore säger jag bara..
    Tung som bly varje gång man skulle lyfta i och ur bilen. Puh!

Hallonmjölk - Lycka till med RUL

• Sessan4
    Hallonmjölk skrev 2014-01-15 11:03:22 följande:

Det blir en pojke!! :) och han va så fin!!!!!

Bf blev inte ändrat så fortfarande 17e juni som gäller :)

Grattis!! Men åh, jag som har bf 16/6 måste vänta en hel vecka till på RUL..

Ja ja, sluta gnälla nu säger min man!! Det blir vår tur snart!! Ha ha..
  • Sessan4

Ikväll är det full aktivitet i magen

Det buffar o bökar dom bara den!

Pappa har fått känna en buff ifrån utsidan ikväll i v19 !!

*lycklig*

• Sessan4
    barilla skrev 2014-01-17 06:53:39 följande:
    Åh va mysigt!! Och grattis till vecka 20 :) ligger här och har precis känt de första riktiga små buffarna från lilla liten. Lycka! Vecka 17+0 idag :)
    Tack Barilla

Är i 18+3 idag dock.. Än så länge.

Visst är det härligt med livstecken <3
  • Sessan4

Javisst Barilla! Här är min kula i v 19 (18+3)

Andra barnet prel BF 16/6

Svar på tråden Bf Juni 2014