• Sessan4

Bf Juni 2014

Jag trodde inte man fick ta omeprazol som gravid??

• Sessan4
    Cakes skrev 2014-02-13 12:56:06 följande:
    Jodå, man får ta det :) Har dubbelkollat med både läkare och barnmorska :)
    Skrattande toppen!

Välkommen idawahlin {#emotions_dlg.flower}
  • Sessan4

Uppdaterat lite bilder ifrån graviditeten på min sida GravidGlad

• Sessan4

Funderar på babyskydd.. Är det bra att ha ett babyskydd som passar till just den vagnen man har? Använder man det?? Jag hade inte det till dottern utan satte bara ner hela stolen i kundvagnen om jag skulle handla.

Hon hatade att sitta i babyskyddet och skrek bara när vi åkte bil. Ni hoppas jag att bebisen inte ogillar det lika mycket!

Jag har köpt en Cresent trike och man kan tydligen köpa till adapter som skall passa med Maxi Cosi.

Hur tänker ni med babyskydd?

• Sessan4
    EMTP skrev 2014-02-19 20:56:06 följande:

Så jäkla trött. Och gråtig. Har varit inne på en extrakoll idag för att utesluta havandeskapsförgiftning (hade högt blodtryck senaste kontrollen, och så har jag en del huvudvärk med synbortfall). Idag var dock allt som det skulle med alla prover och blodtrycket var lika bra som vanligt igen.

Har varit hemma från jobbet två dagar och jag fattar inte hur jag ska orka gå tillbaka dit imorgon. Jag vill bara sova.

Inget fel på järnvärdet så det är inte det tröttheten beror på.

94 dagar kvar...

Fy va hopplöst

Hade inte barnmorskan något förslag på vad det beror på??

Krya på dig vännen
  • Sessan4
    LokesMammi skrev 2014-02-20 20:06:24 följande:

Ja, jag tror inte jag blir sjukskriven, men kan iaf försöka.....jag orkar inte o vill inte jobba! :(
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
    Det är värt ett försök, man har f-n rätt att få må bra under den här känsliga och underbara tiden i livet. Jag jobbar själv i hemtjänsten och har blivit sjukskriven 50%. Det passar mig rätt bra. Jag har inte fått något svar ifrån f- kassan ännu men jag hoppas att det skall gå bra. Isf blir det fram till påsk och sen hoppas jag att jag blir beviljad GP.

Ingen tackar en för att man sliter ut sig!! O det kommer ifrån en som annars har svårt att dra ner på tempot.. Måste tänka på mig själv och min familj!
  • Sessan4
    Hallonmjölk skrev 2014-02-25 05:05:10 följande:
    Idag är det äntligen dags för barnmorskebesök :)
    Ska bli så härligt att lyssna på hjärtljuden!!
    Kul!! jag var i förra veckan, storasyster var med och fick höra!! det tyckte hon va häftigt Skrattande
  • Sessan4

V25 och tröttheten har återvänt.. Zzzzzz

Nu har jag jobbat 7-13 i helgen och är extra trött men jag går typ o lägger mig såhär dax på kvällarna! Gäspar så tårarna rinner!! Ha ha

Kroppen börjar bli stor och otymplig, så skönt o komma ur kläderna! Puh!!

Jag har tv i sovrummet så nu har jag krupit ner under täcket och skall se spårlöst!

Har även börjat drömma en massa knasiga drömmar på nätterna!

När jag lägger mig, då börjar bebisen att röja runt som tusan därinne!! Härligt, längtar efter att få träffa lillebror <3

Trevlig kväll alla preggos!

• Sessan4
    EMTP skrev 2014-03-03 00:01:17 följande:

Vecka 29 här, och hungern är vidrig! smile2.gif

Om jag äter frukost vid 7 så känns det vid 10 som om jag inte har ätit på tre dagar. smile2.gif

Imorgon väntar extra ultraljud av lillkottens hjärta (då en av storebröderna har ett medfött hjärtfel i form av ett öppetstående ductus). Vi ska till Centrum för fostermedicin på Karolinska i Stockholm. Så det blir att kliva upp tidigt och ta båten över till fastlandet, och sedan kommer vi inte hem förrän vid 1 på natten. Härligt att bo på Gotland...

Hoppas att det blir ett 3D-ultraljud. Vore häftigt att få se den lille lite bättre. smile1.gif

Spännande!! Hoppas allt går bra! Kram
  • Sessan4
    HollyH skrev 2014-03-09 14:15:58 följande:

Får man hänga på här?
    Startade en Juli-tråd för länge sedan, men tog sedan ett FL-avbrott och nu när jag är tillbaka så har BF flyttats från 4:e juli till 28 juni så jag tänkte  fråga om jag fick hänga med er istället?

Absolut!! Välkommen
Svar på tråden Bf Juni 2014