DevilsDaughter skrev 2014-03-27 09:45:00 följande:
honey: Jag hade ringt förlossningen. Låter som att det har påverkat livmodertappen så bäst att kolla upp.
Sessan: Gillar också listor;) Dock är jag inte riktigt säker på VAD jag ska inhandla till bebisen kommer.
*Barnvagn är beställd, ska antagligen hämtas idag.
*Bilbarnstol är beställd och hämtad.
*Andningslarm får vi troligtvis ta över ett efter min mans systers barn, men annars måste det köpas innan bebisen kommer.
*Spjälsäng vet jag inte om vi behöver köpa heller. Dottern använder fortfarande sin spjälsäng (blir 3 år i april), hon vägrar sova i vanlig säng som det är nu. Så kanske blir det att köpa ny eller så får hon ta dotterns om hon vill ge upp den snart. Men därför väntar vi med det eftersom vi inte vet hur det blir.
*Badkar behöver ju inhandlas, men tycker det tar sån plats så det väntar vi med lite.
*Skötbord har vi kvar sedan dottern.
*Bärsele har vi sedan dottern, men som för tillfället är utlånad.
*Babysitter ska köpas men känner inte att det är jätteakut..
Känns som att jag har gått in i nån skum gravidbubbla där jag bara väntar på bebisen. Jag blir trött fort på kvällen, min man och jag brukar lägga oss vid 00-01, kollar alltid på film eller annat, men nu lägger jag mig strax efter att vi lagt barnen, typ vid 9-tiden. Känns så tråkigt, men att se på film intresserar inte mig längre, hehe.. Vill bara gå och lägga mig när dagen har gått liksom. Känns jättetråkigt verkligen, ibland försöker jag sova en stund på dagen för att kunna vara uppe på kvällen och hitta på nåt med min man, men konstigt nog blir det ändå att jag somnar tidigt.
Jag är inte helt säker på att jag kommit ihåg allt men det känns viktigast att att få med basprylarna som vagn, skötbord osv.. resten kan man ta efterhand.
Min dotter är 4 år och vi trodde inte inte vi kunde få fler barn så vi hade gjort oss av med alla babysaker!
Det där med att eran 3 åring ännu sover i spjälsäng är nog lite upp till er som föräldrar att ändra på om ni gärna vill det. Vi började med att ta av spjälsidan och sätta på en stödbräda, när hon vant sig vid det så köpte vi en juniorsäng med stödbräda! Dottern var sååå stolt över att få vara stor tjej i ny säng!
Jag är oxå sjukt trött på kvällarna, senast 10 är jag isäng, fast jag har nog alltid varit mer en morgonmänniska ändå. Då är jag som mest pigg o aktiv!
Olinda: Sorry om jag var otydlig, jag ville bara tala om för EMPT att en tjej i "Gravid, vecka för vecka" på Youtube fått en son som heter Eddie
honey1: Hur går det för dig??