• Sessan4

Bf Juni 2014

Är i v 27 och känner mig redan stor och otymplig, jag skall gå såhär o frusta i 3 månader till :-0

Har verkligen viktångest,..

Jag har blivit beviljad GP från påsk som tur är! Längtar efter att få träffa min son men är inte överförtjust i den här kroppen

• Sessan4
    smålandsjänta skrev 2014-03-14 09:12:46 följande:
    Känner precis likadant! Får dra djupa andetag hela tiden när jag ligger eller sitter för får inte tillräckligt med luft annars, haha. Usch låt tiden gå fort! Vaknade dessutom upp med kramp i benet inatt, antar att det bara är att vänja sig (hört att det ska ha med graviditet att göra?)
    Ja fy för kramp! jag minns att jag vaknade på nätterna när jag väntade dottern med världens kramp i vaden!!! jag bara for upp ur sängen och ylade Förvånad maken trodde att det brann nåfonstans! haha

Än så länge har jag bara kännt pirr i vaderna men det kommer säkert Skrikandes

Hej o hå, flåsa på Tungan ute

• Sessan4
    smålandsjänta skrev 2014-03-15 08:09:26 följande:

Åh! Igår var vi och lyssnade på vår lillas hjärtljud och inatt drömde jag att hon var född. Gick runt med henne på bröstet hela tiden, hon var såå liten. Guud vad jag längtar nu. Vill ha henne här hemma nuuu. Fler som känner att det är en evighet till juni?

Ja verkligen!

Inatt drömde jag att vi fått vår prins <3

Jag såg dock riktigt risig ut så "stylisten" hade fullt upp med att snygga till mig inför foto i tidningen! I annonsen stod våra namn o bebisens födelsevikt och avslutades med

#nofilter

Hahahaha!!
  • Sessan4

Jag har oxå reagerat på det!! När jag väntade dottern så stod det "barn med beräknad födsel 091225" nu står det nada?! Konstigt

Undrar oxå varför och hur man skall göra!

• Sessan4

På tal om fosterrörelser.. Den här lille rackaren gjorde precis en helomvändning gissar jag!! Ibland gör det riktigt ont när han sparkar o bökar. Magen börjar bli riktigt stor! Om jag inte äter något ungefär varannan timma så känns det som att jag skall svälta ihjäl!! Haha

• Sessan4

Tjohoo! V 29 idag Skrattande 
    Åhh va jag längtar efter bebisen nu!

Brukar ni följa Gravid vecka för vecka på Youtube?
     www.youtube.com/user/gravidsverige

EMTP: en av tjejerna fick precis sin Eddie Flört följer henne på instagram så klippet om födseln finns ännu inte. 

Jag tycker det är lite kul att se klippen, jag har nämligen aldrig haft turen att vara gravid samtidigt som några av mina närmaste vänner.. det låter så roligt med vänner eller systrar som är gravida samtidigt och har någon att älta tankar och funderingar med.. 

Organiserad som jag är så gillar jag listor Tungan ute Jag har lyckats bocka av en del grejer som behövs till babyn. Den 17 April jobbar jag sista dagen och i väntan på den lille tänkte jag pyssla med lite andra grejer, som att beställa babybox, tvätta upp sängkläder till spjälsängen, göra plats i byrån åt babykläder osv.. 

Hur går det för er??

• Sessan4
    honey1 skrev 2014-03-26 19:32:50 följande:

Usch! Jag har hela tiden mensvärk när jag är uppe och rör mig, men så fort jag sätter mig så försvinner det. Igår gick vi i centrum och mensvärken var skitstark och kom som i värkar, riktigt obehagligt, men hade vinterjacka så är inte säker på om magen ens blev hård :S

Men antar att det inte var några riktiga värkar eftersom de försvann när jag satte mig ner. Dock gick slemmisen idag :S men den kan ju återbildas

Åh va spännande!! Har du ont? Vilken vecka är du i? Är du orolig så ring förlossningen och be om en undersökning!
  • Sessan4
    DevilsDaughter skrev 2014-03-27 09:45:00 följande:
    honey: Jag hade ringt förlossningen. Låter som att det har påverkat livmodertappen så bäst att kolla upp.

Sessan: Gillar också listor;) Dock är jag inte riktigt säker på VAD jag ska inhandla till bebisen kommer.
    *Barnvagn är beställd, ska antagligen hämtas idag.
    *Bilbarnstol är beställd och hämtad.
    *Andningslarm får vi troligtvis ta över ett efter min mans systers barn, men annars måste det köpas innan bebisen kommer.
    *Spjälsäng vet jag inte om vi behöver köpa heller. Dottern använder fortfarande sin spjälsäng (blir 3 år i april), hon vägrar sova i vanlig säng som det är nu. Så kanske blir det att köpa ny eller så får hon ta dotterns om hon vill ge upp den snart. Men därför väntar vi med det eftersom vi inte vet hur det blir.
    *Badkar behöver ju inhandlas, men tycker det tar sån plats så det väntar vi med lite.
    *Skötbord har vi kvar sedan dottern.
    *Bärsele har vi sedan dottern, men som för tillfället är utlånad.
    *Babysitter ska köpas men känner inte att det är jätteakut.. 

Känns som att jag har gått in i nån skum gravidbubbla där jag bara väntar på bebisen. Jag blir trött fort på kvällen, min man och jag brukar lägga oss vid 00-01, kollar alltid på film eller annat, men nu lägger jag mig strax efter att vi lagt barnen, typ vid 9-tiden. Känns så tråkigt, men att se på film intresserar inte mig längre, hehe.. Vill bara gå och lägga mig när dagen har gått liksom. Känns jättetråkigt verkligen, ibland försöker jag sova en stund på dagen för att kunna vara uppe på kvällen och hitta på nåt med min man, men konstigt nog blir det ändå att jag somnar tidigt. 
    Jag är inte helt säker på att jag kommit ihåg allt men det känns viktigast att att få med basprylarna som vagn, skötbord osv.. resten kan man ta efterhand.

Min dotter är 4 år och vi trodde inte inte vi kunde få fler barn så vi hade gjort oss av med alla babysaker!
    Det där med att eran 3 åring ännu sover i spjälsäng är nog lite upp till er som föräldrar att ändra på om ni gärna vill det. Vi började med att ta av spjälsidan och sätta på en stödbräda, när hon vant sig vid det så köpte vi en juniorsäng med stödbräda! Dottern var sååå stolt över att få vara stor tjej i ny säng!

Jag är oxå sjukt trött på kvällarna, senast 10 är jag isäng, fast jag har nog alltid varit mer en morgonmänniska ändå. Då är jag som mest pigg o aktiv!

Olinda: Sorry om jag var otydlig, jag ville bara tala om för EMPT att en tjej i "Gravid, vecka för vecka" på Youtube fått en son som heter Eddie Flört

honey1: Hur går det för dig??
  • Sessan4

V 30!!! 10 veckor kvar, nu börjar nedräkningen (-:

Lääääängtar!!!

• Sessan4
    DevilsDaughter skrev 2014-04-02 19:34:09 följande:

Sessan; Va kul! Jag har gått 29+1, så om en vecka har jag också nått delmålet! Nästa delmål får väl bli v 38 då man räknas som fullgången.. 

Nä men.. Jag är i v29+0 idag, det är ju v 30?!

Så säger min barnmorska och gravidapp i alla fall! (-:
Svar på tråden Bf Juni 2014