• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • isacalbin
    LovaViola skrev 2014-01-15 16:17:42 följande:
    Hej, jag undrar bara om du gjorde kub-test innan detta rul? intressant om det är så och att barnet inte "följer kurvan" alltså enligt bf som du fick då eller om du bara fick veta nu att det var på annat vis..

Nej jag har inte gjort kub.
  • claire
    EvaÖman skrev 2014-01-15 15:14:45 följande:
    BF 14 Juni.... Barnmorskan osäker på vilken vecka jag verkligen är i när jag på u-ljudet.  Trodde att jag var i vecka 18, men bm flyttade bak mig 1 vecka. Kan ju kvitta egentligen, men ändå.  Skall tillbaka igen o få göra ett nytt ul. Spännande!  Någon annan som känner igen sig`?  Någon i Mamö som är gravid med andra barnet o under 30?

Gravid i malmö är jag, även under 30. Dock med första barnet:)
  • DevilsDaughter

LovaViola: Vi har gjort upprepade ultraljud under alla mina fyra graviditeter och då har datumet stämt med sista mensen, men sen på RUL har jag blivit flyttad både en och två veckor.. jag tror att barn växer lite i perioder, ökar rejält några dagar för att sedan sakta ner lite. Och olika kroppsdelar växer lite hipp som happ.
    När jag gjorde KUB denna graviditeten så var huvudet större än resten av kroppen så att om man bara gick på huvudets mått så hade jag gått 13 veckor och om man bara gick efter längden på fostret så hade jag gått 12 veckor och det var 12 veckor efter sista mensen, så han ändrade inte mitt BFdatum då. Nu på RUL så var huvudet istället mindre i förhållande till kroppen så det gjorde att hon sköt fram BFdatumet och alltså bak min graviditetslängd, bara några dagar, men ändå! Känns så onödigt. Så RULdatumet tycker jag INTE att man ska gå hundraprocentigt efter.. 

isacalbin: Förstår att du blir orolig, men i vissa kommuner är de noga med att inte göra undersökningen för tidigt och det är ju bara bra att de vill kunna se allt grundligt! Med första barnet blev jag bakåtflyttad 2 veckor! Visste ju när mens och ägglossning varit så tyckte det va jättekonstigt.. Så tråkigt med att gå om 2 veckor liksom.. Men allt va som de skulle. Med tredje barnet kunde de inte heller se allt de ville på RUL då jag blev tillbakaflyttad 1 vecka.. Så det är jättevanligt att det blir så!

• isacalbin

Tack för ditt svar hon sa att allt som hon såg såg bra ut men ändå blev jag orolig att hon kanske såg något hon inte ville säga. Otroligt orolig över allt denna graviditet, borde ju vara tvärtom när det är tredje gången

• DevilsDaughter

Brukar också tänka så.. Men jag tror faktiskt att de säger till om de ser något som är misstänksamt och/eller att hon kallar in nån kollega som kollar också för att få en annan åsikt. 

• EMTP
    isacalbin skrev 2014-01-15 21:53:55 följande:
    Tack för ditt svar hon sa att allt som hon såg såg bra ut men ändå blev jag orolig att hon kanske såg något hon inte ville säga. Otroligt orolig över allt denna graviditet, borde ju vara tvärtom när det är tredje gången
    Jag är exakt likadan. Orolig för allt. Och det är min tredje också. :)

• isacalbin
    EMTP skrev 2014-01-15 22:14:30 följande:
    Jag är exakt likadan. Orolig för allt. Och det är min tredje också. :)

Det kanske är så man ska va när man väntar trean
  • isacalbin
    DevilsDaughter skrev 2014-01-15 22:10:43 följande:
    Brukar också tänka så.. Men jag tror faktiskt att de säger till om de ser något som är misstänksamt och/eller att hon kallar in nån kollega som kollar också för att få en annan åsikt. 

Ja hoppas du har rätt och det har du säkert om en vecka blir det ultraljud igen ska bli en lättnad att ha det gjort.
  • smålandsjänta

NÄE nu har jag tröttnat på detta. Kommer till universitetsbiblioteket och spyr det första jag gör. Jag är så trött på att spy. Jag är för bövelen i vecka 18 nu, visst har det minskat från flera ggr dagligen till var tredje var fjärde dag...men det är så äckligt att aldrig veta för det bara kommer! Och så svider det i halsen med pga alla ggr. Mvh Den klagande gravida

• LovaViola

DevilsDaughter; tack för svaret :) intressant hur det kan bli.. Får se vad de säger på mitt rul i nästa vecka.. Kanske blir man tillbakaflyttad eller inte. Huvudsaken är ju ändå inte det!