• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • claire

Hej alla! Min mage börjar växa nu, alla på jobbet vet om graviditeten och vi har rul om en vecka idag. Livet leker men jag har huvudvärk allt som oftast. Någon mer som har kontorsjobb? När tänkte ni sluta jobba!? Tycker det är jättesvårt. Man har ju semestern också att ta ut så jag tänkte lite 4 v innan bf så får det övergå i mammadagar sen..

• Gia

Har kollat på barnvagnar från och till väldigt länge och hittar man en man känner är okej läser man vad folk tycker och allt negativt. Och utbudet på blocket är inte det bästa på det jag vill ha med de egenskaper jag söker men sambon och jag har nog bestämt oss för en Anna Of Scandinavia modell Stockholm, må vara budget men jag känner inte att jag vill lägga 10 000 på en vagn heller.

• Gullulla
    claire skrev 2014-01-15 13:48:03 följande:
    Hej alla! Min mage börjar växa nu, alla på jobbet vet om graviditeten och vi har rul om en vecka idag. Livet leker men jag har huvudvärk allt som oftast. Någon mer som har kontorsjobb? När tänkte ni sluta jobba!? Tycker det är jättesvårt. Man har ju semestern också att ta ut så jag tänkte lite 4 v innan bf så får det övergå i mammadagar sen..
    Hej

Här växer magen så det knakar.
    Jag jobbar på kontor ( IT-branchen) och kommer jobba All the way om inget annat sker.
    Jag är beräknad 25/6 så jag kommer hem på midsommar.

• EvaÖman

BF 14 Juni.... Barnmorskan osäker på vilken vecka jag verkligen är i när jag på u-ljudet. 

Trodde att jag var i vecka 18, men bm flyttade bak mig 1 vecka. Kan ju kvitta egentligen, men ändå. 

Skall tillbaka igen o få göra ett nytt ul. Spännande! 

Någon annan som känner igen sig`? 

Någon i Mamö som är gravid med andra barnet o under 30?

• isacalbin

Får jag vara med er? Har två grabbar födda -09 och -11 och väntar nu liten i juni.

Var på rul i måndags och blev flyttad från 10e till 17e juni. Ska tillbaka torsdag nästa vecka för att hon tyckte den behövde växa till sig lite till innan hon tittar norra på hjärta och njurar och självklart blev jag orolig för att jag måste komma tillbaka :\

• LovaViola
    isacalbin skrev 2014-01-15 15:43:19 följande:
    Får jag vara med er? Har två grabbar födda -09 och -11 och väntar nu liten i juni.
    Var på rul i måndags och blev flyttad från 10e till 17e juni. Ska tillbaka torsdag nästa vecka för att hon tyckte den behövde växa till sig lite till innan hon tittar norra på hjärta och njurar och självklart blev jag orolig för att jag måste komma tillbaka :\

Hej, jag undrar bara om du gjorde kub-test innan detta rul? intressant om det är så och att barnet inte "följer kurvan" alltså enligt bf som du fick då eller om du bara fick veta nu att det var på annat vis..
  • rosii

Vi har en cresent classic -10 som vi hade med lillan när hon har bebis. Det är en kombi vagn med fasta hjul. Den är inget att rekommendera, gnisslar & knakar, känns trög att svänga med & den är ju tung. Däcken måste man pumpa ofta & suffletten hålls inte på plats där jag vill ha den. Men den duger! :) haha. Nä inte skulle jag köpa den igen men den får duga, kan int gå och köpa en ny vagn när vi redan har en. Den är ju faktiskt rejäl & vi bor ute på landet där såna där trehjuliga inte hade varit funktionella. Babyskydd då? Någon som tittat på sånt? Törs ni köpa begagnat från blocket typ? Vi sålde våran första TYVÄRR!

• Sofaaj

Vi är väldigt inne på en tako jumper. Den verkar ha allt vi söker:) men vi har inte hört om många som har den.. Någon som har erfarenhet av den eller vet någon som har:)?

• Namine
    claire skrev 2014-01-15 13:48:03 följande:
    vad roligt. jag har också rul om exakt en vecka idag. så spännande. jag kommer sluta jobba två månader innan eftersom jag är beviljad 60 dagar per automatik. men å andra sidan har jag inget kontorsjobb.
  • Namine
    rosii skrev 2014-01-15 18:20:35 följande:
    Vi har en cresent classic -10 som vi hade med lillan när hon har bebis. Det är en kombi vagn med fasta hjul. Den är inget att rekommendera, gnisslar & knakar, känns trög att svänga med & den är ju tung. Däcken måste man pumpa ofta & suffletten hålls inte på plats där jag vill ha den. Men den duger! :) haha. Nä inte skulle jag köpa den igen men den får duga, kan int gå och köpa en ny vagn när vi redan har en. Den är ju faktiskt rejäl & vi bor ute på landet där såna där trehjuliga inte hade varit funktionella. Babyskydd då? Någon som tittat på sånt? Törs ni köpa begagnat från blocket typ? Vi sålde våran första TYVÄRR!
    ja vi köpte ju paket så vi får både sittvagn med liggdel bas och babyskydd med. känns jättebra då vi har alla de stora grejerna förutom en säng :D