• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • bonden

Äter glass varje kväll. Har jättesvårt att hålla mig från socker. Har gått upp nästan 10 kg redan. Sist gick jag upp typ 20 men efter ett år var allt utom 2 kg borta så jag ska försöka att inte noja. Rör på mig gör jag ju inte direkt heller pga foglossningen :/ men nu är det bara några ynka månader kvar som tur var :)

• hundtok

Jag hade ett högt slumpblodsocker hos bm i vecka 10 ca (hade ätit godis precis innan) och blev då lite skrämd så jag slutade helt med godis och fikabröd trots att glukosbelastningen var bra. Har bara ätit någon enstaka liten bit de senaste 12 veckorna mot nästan varje dag innan. Förra graviditeten gick jag upp 17 kg (hade gått ner 19 när dottern var tre veckor) och i denna graviditet har jag hittills gått upp 1,5 kg ca.

Jag trodde inte att det skulle gå så smärtfritt att bli av med sockersuget men bebisens hälsa är bra motivation :)

• Gia

Låter som alla bara äter och äter, själv har jag fått minst sagt minskad aptit får för det mesta kämpa med att ens få i mig tre mål mat om dagen.

• LokesMammi

Vad tycker ni om vagnen? Ska titta  på den på lördag. 600 kr. Ligg o sitt vagn. Tyvärr inte ståbrädan. Vändbart handtag.

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • EMTP

Nu är jag sugen på lingongrova och skumtomtar... det är farligt att läsa här inne ibland.

• Holk

Billigt och bra! Hur gammal är den?

Och fin såklart!

Ingen Bilstol?

LokesMammi skrev 2014-01-23 22:28:43 följande:
    Vad tycker ni om vagnen? Ska titta  på den på lördag. 600 kr. Ligg o sitt vagn. Tyvärr inte ståbrädan. Vändbart handtag.

• Holk

Haha, och jag på chokladdoppade chips. ^^,

Fick visserligen en chokladfontän av mannen i julklapp. ;)

EMTP skrev 2014-01-23 22:38:29 följande:
    Nu är jag sugen på lingongrova och skumtomtar... det är farligt att läsa här inne ibland.

• LokesMammi
    Holk skrev 2014-01-23 22:45:00 följande:
    Billigt och bra! Hur gammal är den?
    Och fin såklart!
    Ingen Bilstol?

Fån 2010. Bilstol har vi redan! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • bonden
    Gia skrev 2014-01-23 21:41:12 följande:
    Låter som alla bara äter och äter, själv har jag fått minst sagt minskad aptit får för det mesta kämpa med att ens få i mig tre mål mat om dagen.

Jag har jättesvårt att få i mig mat. Mår illa av fett och protein så därför är typ vitt bröd, oboy, frukt och lite grönsaker det jag kan äta utan att må illa av. Knäppt att kroppen accepterar glass och kakor men inte en kycklingfilé :(

Bäst mår jag om jag bara dricker söta drycker hela dan. Inte så sunt att leva på typ Festis dock. Längtar tills lillgrabben finns på utsidan för med dottern vände det med en gång och aptiten blev som vanligt.
  • Gia
    bonden skrev 2014-01-23 23:16:35 följande:

Jag äter ungefär samma som jag gjorde före, fast får kämpa med att få i mig det. Ibland för att jag mår lite illa men oftast för att jag har noll aptit. Köper godis ibland och sådant men tar en två bitar och konstaterar att det var äckligt sen får sambon det eller så ligger det bara här hemma. Man kan ju inte göra annat än att försöka äta som man ska, hoppas mer på att jag iaf får i mig det jag behöver så att säga,