• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sessan4

Grattis Barilla till lyckat RUL, det kommer att bli toppen! Vilken sötnos

• loglady

Ska också göra planerat snitt denna gång (akutsnittad 2 gånger). Undrar när man får veta vilken dag man får snittet?

Äter också massor, och ganska mycket dåligheter. Men har än så länge bara gått upp 2 kg (vecka 20) som tur är. Landar nog på 10-15 kg i slutändan tror jag, det är vad jag gått upp tidigare graviditeter.

• rosii

Läser här om ökad aptit & minskad. Jag vill verkligen inte äta kyckling, växer bara i munnen. Makaroner & korv är smaskens haha :) dricker jätte mkt juice, det är sjukt vad det går juice här hemma! Äter gärna salta snacks när kvällen kommer, försöker hålla till helgen iaf. Jag har ganska liknande matvanor som när jag väntade lillan.

• bonden
    Cakes skrev 2014-01-24 16:22:09 följande:
    Åh, så långt har inte vi tänkt :) Aha, han får väl ligga naken därinne i så fall :) Vi tänkte mer praktiskt, typ... det blir inte lika smutsigt och så vidare.

Hihi, ja eller hur. Lika bra att strunta i det :)

Man kan hänga över en ljus filt på suffletten så reflekteras lite värme bort. Fast vagnen ska ju ändå inte stå i solen så det blir nog inga problem. Det är förresten en kanonbra vagn. Min syrra har en sån och är jättenöjd!
  • Frozen
    Cakes skrev 2014-01-24 16:22:09 följande:

Åh, så långt har inte vi tänkt :) Aha, han får väl ligga naken därinne i så fall :) Vi tänkte mer praktiskt, typ... det blir inte lika smutsigt och så vidare.

Hihi, ja eller hur. Lika bra att strunta i det :)
    Jag tror faktiskt inte det blir varmare i en svart vagn, tyg avger inte värme även om tyget i sig skulle bli varmt. 

Vad många inte heller vet är att man kan ha fårskinn i vagnen året om. På vintern i kylan isolerar det och håller barnet varmt och på sommaren i värmen känns det luftig och svalkar. 
  • Cakes
    bonden skrev 2014-01-24 22:51:56 följande:

Man kan hänga över en ljus filt på suffletten så reflekteras lite värme bort. Fast vagnen ska ju ändå inte stå i solen så det blir nog inga problem. Det är förresten en kanonbra vagn. Min syrra har en sån och är jättenöjd!
    Ja, det var ett smart tips... men precis som du säger kanske man ändå försöker ställa vagnen i skuggan om möjligt. Vad kul att höra att hon är nöjd, hoppas att vi också kommer bli det ;)
    Frozen skrev 2014-01-25 07:49:28 följande:
    Jag tror faktiskt inte det blir varmare i en svart vagn, tyg avger inte värme även om tyget i sig skulle bli varmt. 

Vad många inte heller vet är att man kan ha fårskinn i vagnen året om. På vintern i kylan isolerar det och håller barnet varmt och på sommaren i värmen känns det luftig och svalkar. 
    Ja men det känns ju skönt, precis som du säger så kanske tyget blir varmt på utsidan men att det liksom inte avdunstar "in i vagnen". 

Vad häftigt att fårskinnet funkar så! Det är ju liksom det sista man skulle kunna tänka sig, att ligga på fårskinn på sommaren :) 
  • LokesMammi

Tror ni man behöver ha overall i slutet på maj/början på juni? Eller räcker det med tunna kläder o mjuklift?
    Tycker detta är svårt! Var lättare när sonen föddes i januari. =)

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • DevilsDaughter

Hmm: En tunnare overall kanske? Är ju så olika hur varmt det hunnit bli då, och föds bebisen bara nån vecka/veckor in i maj så lär det nog behövas.. Men någon "riktig" overall behöver du ju inte iaf, utan en tunnare variant isf..

• LokesMammi
    DevilsDaughter skrev 2014-01-25 19:33:56 följande:
    Hmm: En tunnare overall kanske? Är ju så olika hur varmt det hunnit bli då, och föds bebisen bara nån vecka/veckor in i maj så lär det nog behövas.. Men någon "riktig" overall behöver du ju inte iaf, utan en tunnare variant isf..

Ja, svårt detta. Bor i mellersta Sverige, Västerås. När sonen föddes var vintern hemsk o sommaren varm. Hade bara tunna kläder på honom o mjuklift o fotsack. =)
    Denna vinter är hemsk, men sen.......så man undrar ju hur sommaren blir! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • DevilsDaughter

aa, svårt att veta.. Jag kommer ju inte planera att min kommer behöva overall, men jag är beräknad 17 juni, och hon kommer nog inte förren juli..