• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Hallonmjölk

Äntligen så har jag gått halvtid =)
    140 dagar kvar. Känns så himla skönt att nå den milstolpen. 
    Så nu som sagt är det "bara" halva tiden kvar.
    Köpte spjälsäng igår. En vit jättefin men vyssan lull tassar och fick även med spjälskydd, bitskydd och ett påslakanset i 4 delar och allt för 500kr.
    Jäkligt bra pris då jag såg att sängen kostat 700 och dom där tassarna kostar tydligen 300.

Skulle vilja ha en checklista med allt som behövs köpas. Det är ju en hel del och en massa småsaker man inte kanske tänker på.

• Amalian83
    Hallonmjölk skrev 2014-01-28 04:50:32 följande:

Äntligen så har jag gått halvtid =)
    140 dagar kvar. Känns så himla skönt att nå den milstolpen. 
    Så nu som sagt är det "bara" halva tiden kvar.
    Köpte spjälsäng igår. En vit jättefin men vyssan lull tassar och fick även med spjälskydd, bitskydd och ett påslakanset i 4 delar och allt för 500kr.
    Jäkligt bra pris då jag såg att sängen kostat 700 och dom där tassarna kostar tydligen 300.

Skulle vilja ha en checklista med allt som behövs köpas. Det är ju en hel del och en massa småsaker man inte kanske tänker på.

Det finns checklistor lite här och var! Jag har sett det både på gravidsidor på nätet och i kataloger från barnbutiker. Nu minns jag inte exakt var så jag kan inte länka.

Mitt problem med de listorna är att jag inte fattar vad hälften av det är ens...
  • DevilsDaughter

Hallonmjölk: låter som ett bra köp! Jag har också gått halvvägs idag! Dottern som fyller 3 i april använder fortfarande sin spjälsäng.. så vi får väl se om hon vill släppa den tills bebisen kommer, så jag vet inte om vi kommer att behöva köpa nån el inte..

• Cakes

Hej allihopa,

Jag har några funderingar som jag tänkte att ni kanske har "svaret" på :)

Är i vecka 22 nu (eller ja, 21 enligt min egen uträkning) och har sedan två-tre dagar tillbaka fått fler och fler sammandragningar (kanske 5-6 stycken idag hittills). Jag har haft det från och till sedan vecka 15 ungefär, men nu kommer de alltså oftare. Mest när jag går i trappor (vilket jag tyvärr "måste" göra både på jobbet och hemma), eller om jag går snabbt, men även då och då när jag sitter lite konstigt eller vänder mig/byter ställning. Har för övrigt ett lugnt jobb och försöker ta det så lugnt jag kan hemma också.

De gör inte ont, utan det som händer är "bara" att magen spänner sig en stund, blir alldeles hård och sedan slappnar av. Det är mest bara lite obehagligt och skumt.

För en vecka sedan (förra måndagen) kollade de livmodertappen på mig (eftersom jag hade en liten blödning veckan innan dess) men den var opåverkad.

Jaaaa... vad är min fråga egentligen? Hm, är detta normalt? Ska jag kolla upp det igen? Finns det något man kan göra åt det? och så vidare... Första graviditeten så det är svårt, man har ju inget att jämföra med.

• Hallonmjölk

Jobbat idag.. Varit sjukt stressigt så ont i magen, mensvärksliknande och sammandragningar och plus att det kommit en stor slemmig flytning. Så pass mycket att de gått igenom trosorna.

Man blir ju orolig.

• Amalian83

Det där med flytningarna hände mig häromdagen också, men det har varit så inemellanåt en längre period nu så jag oroar mig inte. Det är helt normalt och inget att göra något åt. Smärta och blod är varningstecken jag reagerar på. Sammandragningar och flytningar samtidigt som bebisen gör en kullerbytta då och då ser jag som att allt är som det ska :)

• Smalltowngal

Jag läste idag om sammandragningar och där stod att kommer det slem eller blod så ska man ringa sin bm.. Så kanske säkrast att kolla det? För jag håller med om att flytningar och slem inte är samma sak. Flytningar har jag massor av, vita.

• Frozen
    Cakes skrev 2014-01-28 14:09:43 följande:

Hej allihopa,

Jag har några funderingar som jag tänkte att ni kanske har "svaret" på :)

Är i vecka 22 nu (eller ja, 21 enligt min egen uträkning) och har sedan två-tre dagar tillbaka fått fler och fler sammandragningar (kanske 5-6 stycken idag hittills). Jag har haft det från och till sedan vecka 15 ungefär, men nu kommer de alltså oftare. Mest när jag går i trappor (vilket jag tyvärr "måste" göra både på jobbet och hemma), eller om jag går snabbt, men även då och då när jag sitter lite konstigt eller vänder mig/byter ställning. Har för övrigt ett lugnt jobb och försöker ta det så lugnt jag kan hemma också.

De gör inte ont, utan det som händer är "bara" att magen spänner sig en stund, blir alldeles hård och sedan slappnar av. Det är mest bara lite obehagligt och skumt.

För en vecka sedan (förra måndagen) kollade de livmodertappen på mig (eftersom jag hade en liten blödning veckan innan dess) men den var opåverkad.

Jaaaa... vad är min fråga egentligen? Hm, är detta normalt? Ska jag kolla upp det igen? Finns det något man kan göra åt det? och så vidare... Första graviditeten så det är svårt, man har ju inget att jämföra med.

Jag upplever det liknande, inga sammandragningar som gör ont men som ofta kommer vid ansträngning. Och kan komma flera gånger om dagen. Det är normalt, du ska börja reagera när de gör ont.
  • Hallonmjölk
    Smalltowngal skrev 2014-01-28 19:15:04 följande:

Jag läste idag om sammandragningar och där stod att kommer det slem eller blod så ska man ringa sin bm.. Så kanske säkrast att kolla det? För jag håller med om att flytningar och slem inte är samma sak. Flytningar har jag massor av, vita.

Jo det har jag också läst och har pratat om detta med både Mvc och spec. Mvc men blir bara avvisad