• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Sickan12
    Skattkistan skrev 2014-03-13 05:12:05 följande:
    Jobbar du också på förskola?! Samma här och fick bittra besked om min graviditetspenning igår :( fick halvtid beviljat men hade räknat med heltid så allt känns så trist nu!! Har du sökt? Hoppas det ordnar upp sig för dig!

Vad tråkigt för dig :(. Jag har inte känt att grav. penning eller sjukskrivning varit aktuellt, men NU alltså! Ger det nästa vecka också, funkar det inte så måste jag försöka bli sjukskriven iaf till 25 %. Får väl söka grav.penning också, men den kan jag ju inte ta ut än iaf.
  • DevilsDaughter
    Idag va jag och red en runda i det fina vädret! 26 veckor har jag gått nu och jag har inte ridit sen v 16 pga av att moderkakan satt långt ner. Men verkar inte som att den gör det längre. Kändes så underbart att sitta på hästen igen! Fick dock riktigt ont i rumpan efteråt.. 
    Kändes lite förbjudet då jag ändå gått så pass långt nu. Har funderat mkt fram och tillbaka på om jag borde rida eller inte. Vet ju att det bästa såklart är att avstå, men för det första så är bebisen väl skyddad där inne och för det andra så är mina hästar så lugna att det känns som att risken nästan är lika med noll att jag skulle ramla av.. Dock råkade svärmor vara hemma och ifrågasatte ridningen, kändes lite dumt, hon sa dessutom att om jag nu skulle rida så skulle hon ha valt den andre hästen (som är lägre och tryggare).. jaja, de va underbart iaf! och så länge inte foglossningen blir påverkad av det så kommer jag nog fortsätta med det ett tag till tror jag..
  • lliizzaa93
    DevilsDaughter skrev 2014-03-13 12:15:58 följande:

Idag va jag och red en runda i det fina vädret! 26 veckor har jag gått nu och jag har inte ridit sen v 16 pga av att moderkakan satt långt ner. Men verkar inte som att den gör det längre. Kändes så underbart att sitta på hästen igen! Fick dock riktigt ont i rumpan efteråt.. 
    Kändes lite förbjudet då jag ändå gått så pass långt nu. Har funderat mkt fram och tillbaka på om jag borde rida eller inte. Vet ju att det bästa såklart är att avstå, men för det första så är bebisen väl skyddad där inne och för det andra så är mina hästar så lugna att det känns som att risken nästan är lika med noll att jag skulle ramla av.. Dock råkade svärmor vara hemma och ifrågasatte ridningen, kändes lite dumt, hon sa dessutom att om jag nu skulle rida så skulle hon ha valt den andre hästen (som är lägre och tryggare).. jaja, de va underbart iaf! och så länge inte foglossningen blir påverkad av det så kommer jag nog fortsätta med det ett tag till tror jag..

Fortsätt rida du som orkar å har säkra hästar ;) mina är alldeles för galna så jag får nog avstå även om det drar i varenda nerv när det är så fint väder ;) å jag saknar verkligen å flyga fram i solen på en äng så rid för mig med ;)
  • DevilsDaughter

liza: haha det ska jag göra! Men jag kommer nog inte gå så långt som att flyga fram på en än;) Tar det lugnt i skritt med skogsrundor och någon liten travsträcka bara..

• Sessan4

Är i v 27 och känner mig redan stor och otymplig, jag skall gå såhär o frusta i 3 månader till :-0

Har verkligen viktångest,..

Jag har blivit beviljad GP från påsk som tur är! Längtar efter att få träffa min son men är inte överförtjust i den här kroppen

• smålandsjänta

Känner precis likadant! Får dra djupa andetag hela tiden när jag ligger eller sitter för får inte tillräckligt med luft annars, haha. Usch låt tiden gå fort! Vaknade dessutom upp med kramp i benet inatt, antar att det bara är att vänja sig (hört att det ska ha med graviditet att göra?)

Sessan4 skrev 2014-03-13 21:54:33 följande:
    Är i v 27 och känner mig redan stor och otymplig, jag skall gå såhär o frusta i 3 månader till :-0

Har verkligen viktångest,..

Jag har blivit beviljad GP från påsk som tur är! Längtar efter att få träffa min son men är inte överförtjust i den här kroppen

• Sessan4
    smålandsjänta skrev 2014-03-14 09:12:46 följande:
    Känner precis likadant! Får dra djupa andetag hela tiden när jag ligger eller sitter för får inte tillräckligt med luft annars, haha. Usch låt tiden gå fort! Vaknade dessutom upp med kramp i benet inatt, antar att det bara är att vänja sig (hört att det ska ha med graviditet att göra?)
    Ja fy för kramp! jag minns att jag vaknade på nätterna när jag väntade dottern med världens kramp i vaden!!! jag bara for upp ur sängen och ylade Förvånad maken trodde att det brann nåfonstans! haha

Än så länge har jag bara kännt pirr i vaderna men det kommer säkert Skrikandes

Hej o hå, flåsa på Tungan ute

• curiosa
    DevilsDaughter skrev 2014-03-13 12:15:58 följande:

Längtar efter att bli normalviktig och kunna rida igen.

Med första barnet tävlade jag en terrängritt runt v 30, det var dock snart 15 år sedan.

Med snart 4 barn har ridningen blivit lagd på hyllan men när lillebror kommit och jag gått ner typ 50kg så ska jag börja igen. Har ju tom eget stall här hemma.
  • Amalian83

Åh jag längtar också till att kunna ta i ordentligt igen. Är så ladda att köra igång med stenhård crossfit träning och pressa kroppen max. Den här fjantträningen jag håller på med på gymmet ger ju inget!

Kanske märks att jag inte riktigt insett än att det faktiskt kommer en liten tjej snart som kommer se till att mor inte kan gå på gymmet och träna crossfit 4 dagar i veckan :)