• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Skattkistan
    Jessica08 skrev 2014-03-09 20:33:47 följande:

Skattkistan: ja denna huvudvärk är hemsk!

Tar du också alvedon dagligen? Ibland hjälper det inte ens med tabletter så jag förstår inte vad detta beror på.. Mitt sitter som ett band över hela pannan och tinningarna pulserar. Har aldrig någonsin haft huvudvärk förut men nu vet jag minsann vad det innebär!
  • smålandsjänta

Jag gör! Men tror det är mycket för jag dels ligger konstigt om nätterna (slappnar aldrig av för är rädd att råka sova på mage/rygg) och dels för att jag har en annorlunda hållning nu när magen växt. Tror alltså huvudvärken kommer från rygg/nacke. Men bara en teori;)

Skattkistan skrev 2014-03-09 07:32:43 följande:
    Någon mer som dras med hemsk huvudvärk?

• lliizzaa93

Någon mer än jag som har sjukt mkt kramp i ben/fötter om nätterna? Tips på hur man får bort det? ;)

• bonden
    Skattkistan skrev 2014-03-09 21:01:37 följande:
    Tar du också alvedon dagligen? Ibland hjälper det inte ens med tabletter så jag förstår inte vad detta beror på.. Mitt sitter som ett band över hela pannan och tinningarna pulserar. Har aldrig någonsin haft huvudvärk förut men nu vet jag minsann vad det innebär!

Att ta alvedon ofta är tyvärr inte så bra även om jag förstår att det behövs. Tar man det lite många dagar i följd skapas ett litet beroende som kan ge huvudvärk när man tar uppehåll från tabletterna. Har du kollat ditt blodtryck? Jag hade mycket huvudvärk första veckorna men det har som tur var blivit mycket mer sällan nu. Kanske spända muskler som blivit ond cirkel. Försök gärna hitta alternativ till piller om du kan typ avslappning, massage, värmekudde osv.
  • bonden
    lliizzaa93 skrev 2014-03-10 00:12:22 följande:
    Någon mer än jag som har sjukt mkt kramp i ben/fötter om nätterna? Tips på hur man får bort det? ;)

Ja usch! Det är svinhjobbigt. Har hört att det blir värre om man är lite uttorkad så att dricka mycket ska kunna hjälpa en del och vissa tar även tillskott sv magnesium.
  • Jessica08

Skattkistan: jag gjorde, tog såna där starka alvedon men det hjälpte inte ett dugg. Läkarna kollade alla mina värden och sa sedan att jag va tvungen att bryta alvedonen med något så fick citodon att ta, först som en kur på tre dagar för att verkligen slå ut huvudvärken sen fick jag några extra ifall den skulle komma tillbaka senare så kunde jag göra samma sak igen.. Det gick över på direkten! Så skönt, kom tillbaka igen efter ngn månad men då tog jag bara en alvedon så va den borta igen :)

• Sickan12

Har så dåligt samvete idag, är hemma från jobbet. Har varit däckad hela helgen, har inga krafter och mår bara illa. Vet ju att det beror på min graviditet, därför känns det inte tillåtet att vara hemma. Förstår inte hur jag ska orka jobba fram till maj :(. Var bara tvungen att beklaga mig lite här!

• Jessica08

Inget att ha dåligt samvete för! Sånt händer, du kan inte styra över det :)
    Förstår att du känner som du gör men försök slå bort den känslorna och vila och koppla av ist så kanske krafterna kommer tillbaka :)

• LokesMammi
    Sickan12 skrev 2014-03-10 06:27:43 följande:
    Har så dåligt samvete idag, är hemma från jobbet. Har varit däckad hela helgen, har inga krafter och mår bara illa. Vet ju att det beror på min graviditet, därför känns det inte tillåtet att vara hemma. Förstår inte hur jag ska orka jobba fram till maj :(. Var bara tvungen att beklaga mig lite här!

Inget dåligt samvete! Du är gravid! Man mår piss ibland! Det är bra att du lyssnar på kroppen och är hemma!
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • HollyH
    lliizzaa93 skrev 2014-03-10 00:12:22 följande:
    Ja!
    Ta spjärn mot vägg/sänggavel etc när det händer. Drick mkt vatten. Och sen kan det vara brist på något annat som orsakar det också...