• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • smålandsjänta

Åh! Igår var vi och lyssnade på vår lillas hjärtljud och inatt drömde jag att hon var född. Gick runt med henne på bröstet hela tiden, hon var såå liten. Guud vad jag längtar nu. Vill ha henne här hemma nuuu. Fler som känner att det är en evighet till juni?

• Sessan4
    smålandsjänta skrev 2014-03-15 08:09:26 följande:

Åh! Igår var vi och lyssnade på vår lillas hjärtljud och inatt drömde jag att hon var född. Gick runt med henne på bröstet hela tiden, hon var såå liten. Guud vad jag längtar nu. Vill ha henne här hemma nuuu. Fler som känner att det är en evighet till juni?

Ja verkligen!

Inatt drömde jag att vi fått vår prins <3

Jag såg dock riktigt risig ut så "stylisten" hade fullt upp med att snygga till mig inför foto i tidningen! I annonsen stod våra namn o bebisens födelsevikt och avslutades med

#nofilter

Hahahaha!!
  • smålandsjänta
    Sessan4 skrev 2014-03-15 09:01:30 följande:
    Ja verkligen!
    Jag såg dock riktigt risig ut så "stylisten" hade fullt upp med att snygga till mig inför foto i tidningen! I annonsen stod våra namn o bebisens födelsevikt och avslutades med
    #nofilter

Hahahaha!!
    HAHA!! Gud vad knäppt man drömmer ibland :'D
  • DevilsDaughter

smålandsjänta: japp, ibland tror jag att det är riktigt nära tills det blir juni, men så glömmer jag av någon anledning bort att räkna maj månad haha. När jag kommer på det så känns det verkligen som en evighet.

curiosa: oj! inte dåligt att tävla så långt in i graviditeten! Jag blev glad att jag bara kom upp i sadeln! När jag hade sadlat så tvekade jag faktiskt på om jag skulle komma upp.. Hon är ju inte jättehög, 164cm, men min andra på 142 hade ju varit ett bättre alternativ då. Men det gick bra iaf! Att rida sen kändes inte som några problem alls, kände mig riktigt smidig när vi travade till och med:)
    Förstår att du är sugen på att komma igång med hästar igen när du har stall hemma!

Amalian: Du kan ju skaffa hemmagym:) Har man bara motivationen så kommer man nog alltid på lösningar till att kunna hålla igång med det man vill göra med viss hjälp från pappan och lite planering:)

• Amalian83

Pappan är väldigt mån om att både han och jag ska kunna träna så jag tror det ska gå bra. Och absolut hemmagym! Ett hopprep, min yogamatta och ett träningsband så är vi igång. Bebisen kan ju vara med också, på knäböj och som motivation när man gör armhävningar :)

• DevilsDaughter

Amalian: vad bra! a men precis! Ofta går det att få ihop med bebisens sovtider annars osv.. Så länge man inte själv behöver sova då vill säga ;)

• EMTP
    Sessan4 skrev 2014-03-15 09:01:30 följande:
    Ja verkligen!
    #nofilter

Hahahaha!!
    HAHAHAHAHAHAHAAAA!!! Roligast idag!!

• Tizi

Ställer samma fråga som i en annan tråd här.

Är eran bebis "registrerad" på försäkringskassan än? Jag har ju skickat in mitt moderskapsintyg för längesen men hittar ingen information alls om det nya barnet på min sida på FK! Vad finns för info på eran sida? Vet ni vad ni kommer få i föräldrapenning osv?

• EvaÖman
    Tizi skrev 2014-03-19 15:52:24 följande:
    Ställer samma fråga som i en annan tråd här.
    Är eran bebis "registrerad" på försäkringskassan än? Jag har ju skickat in mitt moderskapsintyg för längesen men hittar ingen information alls om det nya barnet på min sida på FK! Vad finns för info på eran sida? Vet ni vad ni kommer få i föräldrapenning osv?

Har också skickat in moderskapsintyget, men inte sedan har inget mer hänt (förutom att arbetsgivaren skickat in om att jag ej kan fortsätta jobba) Väntar o väntar, men skickade iväg ett mail idag, så vi får se hur lång tid det tar innan man får ett svar. Skall ringa dit nästa vecka om jag inte fått svar på mail... 

-Angående föräldrapenningen kan man göra en preliminär beräkning. 

• Sessan4

Jag har oxå reagerat på det!! När jag väntade dottern så stod det "barn med beräknad födsel 091225" nu står det nada?! Konstigt

Undrar oxå varför och hur man skall göra!