• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Namine

jag måste fråga er tjejer. är det någon annan som har ont i bröstet. jag har ont mitt i bröstryggen och fram mitt i bröstet. har haft det sedan igår. jag tror att det beror på ryggen men man kan ju inte veta helt säkert. känns jobbigt i alla fall och jag vet inte vad jag ska göra åt det.

• Zwoom
    Namine skrev 2014-03-10 10:34:35 följande:
    jag måste fråga er tjejer. är det någon annan som har ont i bröstet. jag har ont mitt i bröstryggen och fram mitt i bröstet. har haft det sedan igår. jag tror att det beror på ryggen men man kan ju inte veta helt säkert. känns jobbigt i alla fall och jag vet inte vad jag ska göra åt det.

Du kanske skall ska vård för det så du slipper vara orolig
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Namine
    Zwoom skrev 2014-03-10 12:57:28 följande:

Du kanske skall ska vård för det så du slipper vara orolig
    inte än i alla fall. tänkte be en läkare kolla det när jag kommer till jobbet på onsdag. jobbar nämligen på akuten. men tror mer det är muskler eller ben mer än något annat. för det känns liksom mer ytligt.
  • LokesMammi

Var det nån glass man skulle undvika som gravid? Eller minns jag fel?

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • bonden
    LokesMammi skrev 2014-03-11 15:04:00 följande:
    Var det nån glass man skulle undvika som gravid? Eller minns jag fel?

Det är väl kanske glass i typ glasstånd utomlands som kan innehålla ägg med salmonella. Fast annars är det bara att köra all in när det gäller glass. Det för jag :)
  • Amalian83

Tredje trimestern och som ett brev på posten så sover jag numera urdåligt och får ont i ryggen av att ligga och sitta. Är det detta som är fasen "vänja sig vid att inte sova en hel natt igen på minst fem år"???

• DevilsDaughter

Amalian Prova annat underlag när du sover, kan kanske hjälpa? Under sista delen av graviditeterna har jag sovit så dåligt att när barnet väl har kommit har det varit som att få sova ut! haha.. 

• smålandsjänta
    Amalian83 skrev 2014-03-12 03:03:26 följande:
    Tredje trimestern och som ett brev på posten så sover jag numera urdåligt och får ont i ryggen av att ligga och sitta. Är det detta som är fasen "vänja sig vid att inte sova en hel natt igen på minst fem år"???
    Jag är bara i v 26 men har ibland provat att sova i soffan vänd mot ryggstödet och haft ena benet över ryggstödet. Och samtidigt vart i halvsittande position. Hör nu hur obekvämt det låter, haha, men det har verkligen hjälpt mig att sova de  nätter jag knappt kunnat sova :P
  • Sickan12

Tack för gulliga svar. Idag har jag jobbat. Under eftermiddagen och när jag kom hem på kvällen fick jag så fruktansvärt ont i benen och upp i ryggen att jag bara legat som en invalid och grinat i soffan. Inte kunnat somna än, blir galen!! Måste ringa min bm imorgon. Vet ,inte hur länge till jag orkar jobba heltid på förskola. Det är väl dock omöjligt att bli sjukskriven. Observera min bitterhet, hehe.

• Skattkistan
    Sickan12 skrev 2014-03-13 02:33:43 följande:

Tack för gulliga svar. Idag har jag jobbat. Under eftermiddagen och när jag kom hem på kvällen fick jag så fruktansvärt ont i benen och upp i ryggen att jag bara legat som en invalid och grinat i soffan. Inte kunnat somna än, blir galen!! Måste ringa min bm imorgon. Vet ,inte hur länge till jag orkar jobba heltid på förskola. Det är väl dock omöjligt att bli sjukskriven. Observera min bitterhet, hehe.

Jobbar du också på förskola?! Samma här och fick bittra besked om min graviditetspenning igår :( fick halvtid beviljat men hade räknat med heltid så allt känns så trist nu!! Har du sökt? Hoppas det ordnar upp sig för dig!