• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • DevilsDaughter

smålandsjänta: Ja, en halv minut ska ju vara "ok", riktiga värkar brukar hålla i i alla fall 45sek-1 minut.. Jag tror inte att det är någon fara, så länge de inte gör ont.
    Gällande privat ultraljud så har jag faktiskt tänkt tanken också på att göra det. Jag är inte sådan som oroar mig i onödan och tar aldrig ut något negativt i förskott.. Men detta är ju ganska viktigt och eftersom det ändå är lite av ett gränsfall så skadar det kanske inte att få en second opinion.. 

• bonden

Jag får alltid massa sammandragningar efter sex och det håller i sig rätt länge. Inget jag oroar mig över dock och det är inte som att de händer jätteofta heller :P

Med dottern var det likadant och det var ändå lite mer liv i sexlivet då. Det gjorde uppenbarligen inte bebisen något och graviditeten var helt normal.

• Amalian83

Usch har ingen lust att gå till jobbet imorgon. 4 veckor jobb kvar men jag bryr mig bara mindre och mindre om vad som händer på kontoret. Om två veckor ska en vikarie ta över mina arbetsuppgifter. Hoppas han är lättlärd för jag lär inte vara den mest engagerade ...

:)

Hoppas ni har haft en fin påsk allihop och att ni fått vila upp er ordentligt!

• bonden
    Susssiii skrev 2014-04-18 12:58:08 följande:
     Ni som har facebook är jätte välkomna till en grupp för oss gravida som har bf 2014 ^^

www.facebook.com/groups/310892039059922/

Det finns en grupp för oss Junimammor härifrån också. Eftersom den är hemlig måste någon lägga till den som vill gå med. Jag kan fixa det för den som vill. Skicka då pm med ditt namn så lägger jag till dig som vän på Fb och sen lägger jag till dig i gruppen. För att jag inte ska missa meddelanden så skriv gärna här i tråden om ni skickat så kollar jag min inkorg.
  • lliizzaa93
    bonden skrev 2014-04-21 22:55:52 följande:

Det finns en grupp för oss Junimammor härifrån också. Eftersom den är hemlig måste någon lägga till den som vill gå med. Jag kan fixa det för den som vill. Skicka då pm med ditt namn så lägger jag till dig som vän på Fb och sen lägger jag till dig i gruppen. För att jag inte ska missa meddelanden så skriv gärna här i tråden om ni skickat så kollar jag min inkorg.
    Lägg till mig ;) går inte

Att skicka pm men lisa skrutten jansson heter ja på fb ;)
  • smålandsjänta
    bonden skrev 2014-04-21 22:55:52 följande:

Lägg gärna till mig :) Jag heter Beatrice Gabriella Lundqvist Gadea på fb !
  • LokesMammi

V 34+0 idag. Ont i fötter o ont i rygg! Blä! Märks att det börjar bli trångt i magen, gör nästan ont när han rör på sig! :/

Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • DevilsDaughter

skattkistan: JAAA!!! Det som funkar ibland för mig är att gå en runda innan läggdags och sen duscha riktigt varmt.. Men har det väl satt igång så är det hopplöst.. Under förra graviditeten så brukade min man massera mina ben tills jag somnade, hehe.. 

Varning för personligt och intimt... Men under hela dagen efter sex så kommer det som stora slemklumpar som jag misstänker är delar av slemproppen.. Antar att den återbildas igen.. Fler som har det så? Jag har haft det så i några månader så det är inget nytt, men alltid efter just sex.. Kan det vara slemproppen tro? Vet inte vad det annars skulle bero på..