• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • erajka

Har också en helvetes dag, foglossning så ja bara har lust att dö :(

Tuva
  • EMTP

Härligt att man inte är ensam om att inte direkt "njuta".
    Igår satt jag och bölade hos dietisten av alla ställen. :D

• lliizzaa93
    EMTP skrev 2014-04-16 20:31:36 följande:

Härligt att man inte är ensam om att inte direkt "njuta".
    Igår satt jag och bölade hos dietisten av alla ställen. :D

Haha okej jag bölar så fort ja ser en häst just nu;) å så fort gubben kommer hem så blir de ju inte bättre;)
  • EMTP
    lliizzaa93 skrev 2014-04-16 20:38:44 följande:
    Haha okej jag bölar så fort ja ser en häst just nu;) å så fort gubben kommer hem så blir de ju inte bättre;)
    Haha! Varför just hästar?
  • lliizzaa93
    EMTP skrev 2014-04-16 21:00:02 följande:
    Haha! Varför just hästar?
    Min sköthäst fick åka te nya fodervärdar idag för att ja vägra å rida på han för han va sjuk så alla hästar kopplas till han ;(
  • Sessan4

Ha ha!! Vilket underbart gäng!

Jag har gått in i v 32 och fått menssmärtor/förvärkar.. Bebisen är otroligt aktiv och nu gör det riktigt ont när han sparkar o vänder på sig. Börjar misstänka att han letar efter en nödutgång!!

Har blivit ännu mer flåsig, magen trycker på lungorna..

Skönt att vi är fler som får hålla ut!!

• lliizzaa93
    Sessan4 skrev 2014-04-16 22:56:14 följande:

Jag har gått in i v 32 och fått menssmärtor/förvärkar.. Bebisen är otroligt aktiv och nu gör det riktigt ont när han sparkar o vänder på sig. Börjar misstänka att han letar efter en nödutgång!!

Bara å knipa lite till ;) har samma problem ;) dock har min inte hittat nödutgången än ;)
  • smålandsjänta
    Sessan4 skrev 2014-04-16 22:56:14 följande:

Har det likadant, "mensvärk" till och från men absolut mer och mer för varje vecka. Hon är helt tossig i magen, har hittat in under revbenen vilket verkar vara en favvis. 

Har en annan fråga som kanske är lite märklig, men reagerar er kropp något efter sex? Så fort jag haft sex får jag regelbundna sammandragningar som man kan klocka (!?) men som sedan avtar efter någon timma. Nu vågar jag inte ha sex längre pga detta. 

En sak till, någon mer av er som fått höra av BM att bebis vänt sig neråt med huvudet? Vår lilla har gjort det sedan några veckor tillbaka och jag tyckte det lät skumt så tidigt, men BM sa att hon inte skulle vända sig tillbaka nu! Kanske är så med första barnet?

• DevilsDaughter

smålandsjänta: Hur långa är sammandragningarna? Och hur intensiva? Min mage brukar vara kraftigt hård efter sex men inget som kommer och går direkt.. har också hört att vändningen neråt och att de stannar där ofta sker tidigare med första barnet, så det är nog inget ovanligt:) 

Idag var ja på ultraljud för att kolla om moderkakan hade flyttat sig uppåt, det hade den knappt, men det räckte för vaginal förlossning. Hon kollade tillväxten också, som bonus antar jag, och den låg precis på medel! Härligt! Känns himla bra nu efter ultraljudet och det var så kul att se bebisen och få veta att den var normalstor och att allt annat stämde också. 
    Dock har jag ett liiiitet sting av oro över att moderkakan bara låg en liten bit ifrån öppningen och tänker om det inte kan vara stor risk för kraftig blödning i samband med värkar/förlossning? 
    Barnmorskan sa att hon tyckte att jag kunde släppa detta nu, men det kändes lite grann som att hon tvekade då hon kollade flera gånger och upprepade flera gånger att hon tyckte att jag kunde släppa det och att hon tyckte att det räckte för att kunna genomföra vaginal förlossning, trots att hon sa det så många gånger så lät hon liksom inte hundra procent säker när hon sa det. 
    Hon började ju med att kolla moderkakan och sen gjorde hon tillväxtultraljudet. Sen såg jag att hon kollade moderkakan en gång till utan att säga något om det innan hon stängde av apparaten. Hur hade ni tänkt/känt? Vill gärna tro rakt av på hennes ord, att jag kan släppa detta nu. Men förstod ju att det var lite av ett gränsfall..

• smålandsjänta
    DevilsDaughter skrev 2014-04-17 10:08:34 följande:
    smålandsjänta: Hur långa är sammandragningarna? Och hur intensiva? Min mage brukar vara kraftigt hård efter sex men inget som kommer och går direkt.. har också hört att vändningen neråt och att de stannar där ofta sker tidigare med första barnet, så det är nog inget ovanligt:) 

Idag var ja på ultraljud för att kolla om moderkakan hade flyttat sig uppåt, det hade den knappt, men det räckte för vaginal förlossning. Hon kollade tillväxten också, som bonus antar jag, och den låg precis på medel! Härligt! Känns himla bra nu efter ultraljudet och det var så kul att se bebisen och få veta att den var normalstor och att allt annat stämde också. 
    Dock har jag ett liiiitet sting av oro över att moderkakan bara låg en liten bit ifrån öppningen och tänker om det inte kan vara stor risk för kraftig blödning i samband med värkar/förlossning? 
    Barnmorskan sa att hon tyckte att jag kunde släppa detta nu, men det kändes lite grann som att hon tvekade då hon kollade flera gånger och upprepade flera gånger att hon tyckte att jag kunde släppa det och att hon tyckte att det räckte för att kunna genomföra vaginal förlossning, trots att hon sa det så många gånger så lät hon liksom inte hundra procent säker när hon sa det. 
    Hon började ju med att kolla moderkakan och sen gjorde hon tillväxtultraljudet. Sen såg jag att hon kollade moderkakan en gång till utan att säga något om det innan hon stängde av apparaten. Hur hade ni tänkt/känt? Vill gärna tro rakt av på hennes ord, att jag kan släppa detta nu. Men förstod ju att det var lite av ett gränsfall..

Ja de håller väl i cirka en halv minut och sedan släpper det, var fjärde minut ganska exakt. Det gör inte så ont, men det är definitivt kraftigare än en "vanlig" sammandragning som man får ibland då och då. Men det är väl normalt kanske...får se, ska försöka få någon rätsida på hur det är med sammandragningar egentligen.

Jag tycker, att om du känner dig så osäker, ska be om ett till ultraljud för att stila din oro. Om inte de vill ge dig det skulle jag faktiskt betalat för ett själv om jag var du. Inte för att jag tror att det är någon fara men jag funkar så att jag måste känna mig övertygad för att lita på det de säger, och känner jag mig inte övertygad går jag runt och oroar mig något sjukligt. Hoppas det löser sig!