• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • MissMf
    DevilsDaughter skrev 2014-04-24 19:57:13 följande:

skattkistan: JAAA!!! Det som funkar ibland för mig är att gå en runda innan läggdags och sen duscha riktigt varmt.. Men har det väl satt igång så är det hopplöst.. Under förra graviditeten så brukade min man massera mina ben tills jag somnade, hehe.. 

Varning för personligt och intimt... Men under hela dagen efter sex så kommer det som stora slemklumpar som jag misstänker är delar av slemproppen.. Antar att den återbildas igen.. Fler som har det så? Jag har haft det så i några månader så det är inget nytt, men alltid efter just sex.. Kan det vara slemproppen tro? Vet inte vad det annars skulle bero på..

Sperma blandat med flytningar? ;p brukar oxå få så..
  • loglady
    Skattkistan skrev 2014-04-24 10:38:35 följande:
    Någon mer som ligger vaken halva nätterna med restless legs? Tips mottages tacksamt!
    Var i benen känns det? Jag har också grova problem att sova pga restless legs. Frågade min barnmorska igår och tydligen hade läkaren på MVC rekommenderat en brödkavel som skulle kavlas på vaderna innan läggdags. Men mitt problem sitter längre upp, det strålar ner från skinkorna ut i låren och då skulle det tydligen inte hjälpa, då handlar det tydligen om nerver sa hon. 
  • loglady

Glömde...
    För att lindra mitt så går jag rundor i lägenheten och liksom skakar på benen åt olika håll + att jag sover med en värmekudde på höften. Är väl uppe i snitt 3-4 gånger per natt och skakar ben och värmer kudde. Men det hjälper en liten stund så att man hinner somna om.

• hundtok
    Skattkistan skrev 2014-04-24 10:38:35 följande:

Någon mer som ligger vaken halva nätterna med restless legs? Tips mottages tacksamt!

Jag tycker att det hjälper att kyla ner benen och fötterna i kallt vatten.
  • DevilsDaughter

Missmf:tror inte det är sperma och flytningar.. det ser verkligen ut som riktigt segt slem som liksom hänger ihop, precis som slemproppen.. har aldrig fått då som ickegravid.

• Skattkistan

Mitt sitter i vaderna. Jag ska testat era knep och se om det blir bättre!

Någon mer som fortfarande kräks?? Mitt har hållt uppe i 10 veckor för att nu komma tillbaka, såå drygt!

• loglady

Magnesium ska vara bra mot restless legs också, och tydligen kan det bli värre av järnbrist.

• Amalian83
    Tulpanen89 skrev 2014-04-26 00:38:19 följande:

Har glömt att uppdatera men nu är min flicka född :)
    Hon kom i tisdags

Åh grattis! Första bebisen i tråden :) hoppas att allt är bra med henne. Har hon legat kvar på sjukhuset eller fick ni åka hem med henne "normaltidigt"?
  • Sessan4
    Tulpanen89 skrev 2014-04-26 00:38:19 följande:

Har glömt att uppdatera men nu är min flicka född :)
    Hon kom i tisdags

Åh grattis!! Hoppas allt gått bra! Vilken vecka är hon född i?