• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Skattkistan
    Tulpanen89 skrev 2014-04-26 00:38:19 följande:

Har glömt att uppdatera men nu är min flicka född :)
    Hon kom i tisdags

Men åh! Grattis till en liten sessa!
  • Amalian83

Idag har jag kollat på skötväskor. Vilken djungel! Och de allra flesta är riktigt fula :( detta blir ett jobbigare projekt än barnvagnen tror jag. Någon som har tips/rekommendationer??

• MissMf
    Amalian83 skrev 2014-04-26 15:46:37 följande:

Idag har jag kollat på skötväskor. Vilken djungel! Och de allra flesta är riktigt fula :( detta blir ett jobbigare projekt än barnvagnen tror jag. Någon som har tips/rekommendationer??

Vi fick en brio basic med på köpet till vagnen. Inte snygg alls men börjar med den. Gillar elodie detials skötväskor :p
  • Tizi

Jag har köpt elodie details skötväska "Apple of my eye" suuuperfin och praktisk! Tycker även att "la baroque" är skitsnygg! Oxå från elodie. Är bra sugen på den med att byta med men dom är ju ganska dyra..

• Tizi

Grattis till flickan, så roligt! Tänkt att junibebisarna börjar komma nu!! Min dröjer nog ett tag till dock :)

Hon kom i tisdags

• LokesMammi
    Hon kom i tisdags

Åh va kul! Stort grattis! Baby
    Loke 11/1-11, Pyret 2/6-14 <3
  • Sessan4

Jag struntade i att köpa en väska med namnet Skötväska..Hittade en snygg och rymlig svart läderväska med brett ställbart axelband på Åhléns som passar perfekt till min vagn!
  • Amalian83

Åh tack för tips :)

Elodies Apple of my eye är faktiskt min sambos favorit. Jag har frågat om han inte vill ha en mer unisex väska, t ex någon av elodies svarta väskor, men nej! Han vill ha Apple of my eye :)

Jag tror det blir den. Jag har inte sett någon ha den i Oslo än så förhoppningsvis får vi vara ensamman om den en stund. Det verkar ju vara en bra väska praktiskt sett.

• DevilsDaughter

Tulpanen: Grattis! Hur pass tidigt kom hon? 

Skattkistan: Samma här! har kräkts två gånger denna veckan:( 

Jag har aldrig använt nån skötväska.. Kört med vanliga väskan och lagt ner blöjor och våtservetter och ett klädombyte typ.. Har funkat bra.. Får se hur vi gör denna gången.. 
    Köpte spjälskydd i fredags och några tunna filtar, antar det kommer användas en del, har aldrig fått barn på sommaren förut, hehe..

• DevilsDaughter

En fråga.. Har under hela graviditeten druckit endast vatten, mjölk mår jag illa av och juice tål jag inte alls, tror det är för starkt för magen eller något, äter för övrigt ingen frukt över huvud taget, kräks direkt.. Blir alltid jättekänslig för det så fort jag blir gravid.
    Det enda som återstår att dricka är vatten. Bra iofs, men att dricka det till frukost, lunch middag och extra fika eller snax på kvällen är tråkigt! Läsk har jag inte heller kunnat dricka, men helt plötsligt så funkar det att dricka cola light! Vanlig cola mår jag dåligt av pga sockret..
    Men så funderar jag på hur barnet reagerar på att jag dricker cola? Kan den märka av/bli pigg av koffeinet i ? Har tidigare graviditeter inte tålt cola alls och kaffe/te dricker jag inte heller så har aldrig funderat över detta. Försöker ju att inte dricka för mkt så klart... Men har druckit en del/lite grann sista dagarna och det känns som att bebisen är konstant vaken!? Kan det vara colan eller bara tillfällighet?
    Finns ju säkert många här som dricker kaffe, men det har ju ni då antagligen gjort hela graviditeten, kanske är det skillnad om barnet i magen är vant vid det eller om man börjar helt plötsligt, eller vad tror ni?