• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Marieulrika1

Mammasusan

Jag har ett missfall i bagaget och önskar så att jag kunde slappna av lite men det går inte. Kollar också efter blod varje gång jag är på toaletten och försöker på något sjukt sätt redan från början intala mig själv att det kommer gå åt fanders för att slippa bli besviken.

Hur vanligt är det med två missfall på raken?

• Bullensmamma

Jag testade positivt den 29/9 och väntar således vårt andra barn i juni. Har fått remiss till läkare pga hyperemesis, alltså extremt illamånde. Med sonen kräktes jag dagarna igenom från vecka 8-36 då han föddes och mår än sämre nu - det är lätt att säga men ni som önskar er graviditetssymptom - de är inte alltid av godo!

Spännande att följas åt de närmsta månaderna! Någon fler som bor i Sundsvall?

• streaman

jag har också väldigt spänd och stor mage. Känns helt märkligt... äldsta dottern (5 år) frågade varför jag fått så tjock mage :-/ men ingen mens idag så det lite mer verkligt nu när nästan bim dagen är över. Den brukar vara som en klocka annars

• mammasusan

Marieulrika1: vet ingen statistik....men jag har ju 16st tidiga mf i bagaget...så det känns liksom som varför skulle det fungera för, samtidigt som jag hoppas & känner mig som en idiot varje gång.... Bullensmamma: skulle inte klaga en sekund om jag så fick kräkas i 9 mån bara jag fick fullfölja någon gång....jag lovar! Däremot konstatera/berätta, har inte ens illamående den här gången, mer konstig obehagskänsla....Hoppas du snart kan må bättre ist!

A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • Marieulrika1
    mammasusan skrev 2013-10-09 21:11:47 följande:

Marieulrika1: vet ingen statistik....men jag har ju 16st tidiga mf i bagaget...så det känns liksom som varför skulle det fungera för, samtidigt som jag hoppas & känner mig som en idiot varje gång.... Bullensmamma: skulle inte klaga en sekund om jag så fick kräkas i 9 mån bara jag fick fullfölja någon gång....jag lovar! Däremot konstatera/berätta, har inte ens illamående den här gången, mer konstig obehagskänsla....Hoppas du snart kan må bättre ist!

A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
    Alla graviditeter är olika men det känns lite som rysk roulette att vara gravid.

Jag vet inte om jag ska gå på mitt VUL den 22 oktober eller om jag ska vänta tills KUB-testet...
  • strumpan123

Jag är också livrädd för mf, jag har nå fel i kroppen (infektion tror läkaren) någonstans som inte hittas som jag bara kan anta är inblandad i mina mf så vet inte om jag vågar hoppas helt än att det kommer gå bra nu efter 4 mf Vill bara att veckorna ska gå.. Den 21.a vet jag om det är kört eller inte..jobbig väntan

• LokesMammi
    MissMf skrev 2013-10-09 20:49:53 följande:
    Tips på bra "gråt film" har lite tårar på lager :p

Åh, va heter den filmen. I Love You eller nåt sånt! En tjej vars pojkvän dör. Den är sååååå sorglig. Jag gråter varje gång jag ser den...........
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • LokesMammi

Vilket jävla helvete det var på jobbet idag! Jobbade 16-21. JAg o min kollega som är en toppen tjej har fått gjort ALLT idag! Varför kan inte alla hjälpas å o göra allt om man ska göra så en annan slipper göra andras jobb! Ååååhhhh! Fick ont i huvudet idag för vi fick göra så jäva mkt! SEn att man glömmer bort"! Det får man fan inte göra! ÅÅhhhhh!!!!!

Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • Frozen
    LokesMammi skrev 2013-10-09 21:41:58 följande:

Åh, va heter den filmen. I Love You eller nåt sånt! En tjej vars pojkvän dör. Den är sååååå sorglig. Jag gråter varje gång jag ser den...........
    P.S I love you
  • Marieulrika1
    strumpan123 skrev 2013-10-09 21:39:21 följande:

Jag är också livrädd för mf, jag har nå fel i kroppen (infektion tror läkaren) någonstans som inte hittas som jag bara kan anta är inblandad i mina mf så vet inte om jag vågar hoppas helt än att det kommer gå bra nu efter 4 mf Vill bara att veckorna ska gå.. Den 21.a vet jag om det är kört eller inte..jobbig väntan

Uuh! Jag trodde bara att det var att ha sex, så blev man gravid och 9 månader senare kommer det ut en bebis, var nog väldigt naiv innan jag själv råkade ut för MF.

Med mitt MF så plussade jag efteråt och trodde att missfallet var en kraftig mens men fick bekräftat på ett VUL att jag inte var gravid så nu mår jag illa av själva tanken på att få genomgå ännu ett VUL med tråkiga nyheter.

Tycker vi tjejer är jävligt modiga och tappra som orkar med sånt här, för det är ingen lek. Tar som attan på psyket...
Svar på tråden Bf Juni 2014