• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • LokesMammi
    Frozen skrev 2013-10-09 21:44:44 följande:
    P.S I love you

Ah, just det! =) Tack! =)
    Loke 11/1-11, Pyret 1/6-14 <3
  • strumpan123
    Marieulrika1 skrev 2013-10-09 21:45:40 följande:
    Uuh! Jag trodde bara att det var att ha sex, så blev man gravid och 9 månader senare kommer det ut en bebis, var nog väldigt naiv innan jag själv råkade ut för MF. Med mitt MF så plussade jag efteråt och trodde att missfallet var en kraftig mens men fick bekräftat på ett VUL att jag inte var gravid så nu mår jag illa av själva tanken på att få genomgå ännu ett VUL med tråkiga nyheter. Tycker vi tjejer är jävligt modiga och tappra som orkar med sånt här, för det är ingen lek. Tar som attan på psyket...

Ja det är sjukt jobbigt, har arit med om många sådana vul när dom försökt backa mig flera veckor utan att lyssnat på mig om att det inte går, foster för litet, inget foster alls sist, det hade nog tillbakabildats och fick vänta på mf i en vecka. Sist gick jag under, en månad utan jobb och knappt upp ur sängen. Kommer inte ihåg mkt den tiden. Vill inte vara med om det igen.
  • bonden

ps. I love you heter filmen. En riktig snyftare.

Jag som också hade ett extremt illamående som inte gav med sig när jag väntade dottern (kräktes kräktes kräktes) känner också att det är lite knasigt att längta efter hravidsymptom men samtidigt är det ju så overkligt om man inte KÄNNER nåt.

Dagen innan UL (alltså i V 18) så var jag så himla ledsen. Var helt säker på att det inte famns något barn där inne och tänkte att jag borde förstått eftersom jag inte kände några fosterrörelser. Då påminde sambon mig om att jag varit sängliggande nästan på heltid och spytt i flera månader. Räckte inte det som bevis?

Jag var ändå inte övertygad.

Man blir så himla knäpp som gravid ibland :D

Att få illamående, foglossning och sen hepatos (hemsk klåda som dessutom är farligt för barnet) kändes som ett jobbigt uppvaknande från min illusion av vad det innebar att vara gravid. Hoppas få det lite lindrigare den här gången för nu har jag ju en ettåring som kräver rätt mycket här hemma.

Är i V. 5+2 och än har inte illamående tagit fart. Passar på att fixa massa saker för jag räknar med att det kommer. Än är det bara den förlamande tröttheten och bristen på aptit som påminner om att jag är gravid.

• strumpan123
    mammasusan skrev 2013-10-09 21:11:47 följande:
    Marieulrika1: vet ingen statistik....men jag har ju 16st tidiga mf i bagaget...så det känns liksom som varför skulle det fungera för, samtidigt som jag hoppas & känner mig som en idiot varje gång.... Bullensmamma: skulle inte klaga en sekund om jag så fick kräkas i 9 mån bara jag fick fullfölja någon gång....jag lovar! Däremot konstatera/berätta, har inte ens illamående den här gången, mer konstig obehagskänsla....Hoppas du snart kan må bättre ist!
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14

Känner igen känslorna, och att jag gärna kan vara så dålig bara man får behålla. Kan inte ens tänka mig så många mf Hoppas det går vägen för dig nu.
  • Marieulrika1

Strumpan123

Jag vill typ kräkas. Inte för att jag mår illa utan för att det här tar för hårt på psyket.

Går det vägen denna gången blir det bara ett barn, det här är ingenting jag vill gå igenom en gång till.

T.om så att jag ångrar att jag testade mig över huvud taget, hade gärna varit "lyckligt ovetande" ett par veckor till!

Ush vad negativ jag låter, men skönt att det finns fler som känner som jag.

• MissMf

Usch är jättenervös :( ska åka bort med min familj i helgen, utan sambon.. Har nästan inga symptom o bim på lördag men plussade redan i söndags så är i 3+4 i dag. Känner mej inte gravid o tänk om jag börjar blöda på söndag åndå.. Eller börjar må illa? Eller att dom reflekterar över att jag hoppar vinet.. :/ många tankar såhär på kvällningen..

• Marieulrika1
    MissMf skrev 2013-10-09 22:00:50 följande:

Usch är jättenervös :( ska åka bort med min familj i helgen, utan sambon.. Har nästan inga symptom o bim på lördag men plussade redan i söndags så är i 3+4 i dag. Känner mej inte gravid o tänk om jag börjar blöda på söndag åndå.. Eller börjar må illa? Eller att dom reflekterar över att jag hoppar vinet.. :/ många tankar såhär på kvällningen..

Det kommer gå bra ska du se! :)
  • MissMf
    Marieulrika1 skrev 2013-10-09 22:02:54 följande:
    Det kommer gå bra ska du se! :)
    Tack hoppas de! :) de flesta här inne verkar ju va lite oroliga för mf men vi får hoppas att de går vägen för oss alla :) jag kan bara inte tro att jag är gravid än! Det tog sej på första försöket (hata mej inte ni som har försökt länge) så vi blev rätt så förvånade.. För både min o sambons föräldrar tog de ca 3 år innan det blev barn så trodde att det skulle ta lite längre tid om man säger så :p
  • Marieulrika1
    MissMf skrev 2013-10-09 22:10:07 följande:
    Tack hoppas de! :) de flesta här inne verkar ju va lite oroliga för mf men vi får hoppas att de går vägen för oss alla :) jag kan bara inte tro att jag är gravid än! Det tog sej på första försöket (hata mej inte ni som har försökt länge) så vi blev rätt så förvånade.. För både min o sambons föräldrar tog de ca 3 år innan det blev barn så trodde att det skulle ta lite längre tid om man säger så :p
    Det tog sig på första försöket för oss också men slutade i MF och denna gången tog det sig på fjärde försöket :)
Svar på tråden Bf Juni 2014