• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Zwoom
    mammasusan skrev 2013-10-10 11:25:41 följande:
    Samma här 4-åringen har mkt svårt att inte avslöja hemlisar....han berättade mkt glatt att farmor skulle få en ny cykel i present till exempel ...nu inhandlas presenter utan han i sällskap .....

hahahahaha sicken liten rolig 4 åring
    My family makes me the happiest mom / wife
  • Zwoom
    strumpan123 skrev 2013-10-10 11:26:30 följande:
    Jag vet inte om jag ska ringa BM nu eller efter vul. Vill ju veta att pyret lever innan men det kan ju vara ganska fullbokat så velar lite...
    JAg tycker du ska ringa för alltid när jag varigt gravid har det varigt svårt med att få bra tider
  • strumpan123
    Zwoom skrev 2013-10-10 11:33:34 följande:
    JAg tycker du ska ringa för alltid när jag varigt gravid har det varigt svårt med att få bra tider

Ja då ringer jag nog ändå. Tror sjukhuset brukar hjälpa att avboka tiderna om man få missfall så man slipper tänka på det.
  • Zwoom
    strumpan123 skrev 2013-10-10 11:36:24 följande:

Ja då ringer jag nog ändå. Tror sjukhuset brukar hjälpa att avboka tiderna om man få missfall så man slipper tänka på det.

Ja det brukar de göra men nu ska vi inte tänka negativt utan pos
  • strumpan123
    Zwoom skrev 2013-10-10 11:39:57 följande:
    Ja det brukar de göra men nu ska vi inte tänka negativt utan pos

Ja =)
  • mammasusan

Lite pinsam fråga kanske, men har ni märkt av att ni blivit svullna inuti slidan? Jag tar ju progesteron vagitorier en per kväll och kände igår att jag var alldeles svullen inuti, det gick nästan inte att få in vagitorier för det liksom var så tajt, som om "köttet" satt i vägen....inte märkt detta förut vad jag kan minnas.....har inte vågat haft sex heller sen jag fick plus, lär dröja så jag vet att allt är ok först.

A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • GrabbarnaOchJag

att minnet ska vara så kasst.. försöker fundera ut när jag börjat spy förra graviditeterna.. och har nog nästan kommit fram till att det var i vecka 7... (tror jag) och jag går in i vecka 7 på söndag.. Vilket känns ok eftersom att jag har mina barn varannan vecka och jag börjar nog helst att må pyton när de inte är hemma. 

Men jag undrar, hur har ni andra gjort, som har barn??

Mina är ju 3,5 och 2,5 år och dom förstår ju en del. Dom kommer ju tycka att det är läskigt om jag kräks! Vet att jag ibland har kunnat spy rätt så okontrollerat! Dom kommer ju dels prata om det och dessutom säkert oroa sig, framförallt den äldsta. Jag vet hur däckad jag blir så vi har bestämt att sambon får hämta och lämna på dagis och vi måste få utökade tider pga det osv.. så det blir ju en stor omställning för dem.  

• Zwoom
    mammasusan skrev 2013-10-10 12:29:01 följande:
    Lite pinsam fråga kanske, men har ni märkt av att ni blivit svullna inuti slidan? Jag tar ju progesteron vagitorier en per kväll och kände igår att jag var alldeles svullen inuti, det gick nästan inte att få in vagitorier för det liksom var så tajt, som om "köttet" satt i vägen....inte märkt detta förut vad jag kan minnas.....har inte vågat haft sex heller sen jag fick plus, lär dröja så jag vet att allt är ok först.

Jag tar också progesteron ch tydligen väldigt vanligt att man kan bli röd och svullna upp
  • mammasusan
    Zwoom skrev 2013-10-10 12:39:56 följande:
    Jag tar också progesteron ch tydligen väldigt vanligt att man kan bli röd och svullna upp

Av progesteronet eller graviditeten?
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • Zwoom
    mammasusan skrev 2013-10-10 12:29:01 följande:
    Jag undeviker sex i den mån jag kan/vill tills läkaren säjer att det är ok eller tills jag slutat med dessa
Svar på tråden Bf Juni 2014