• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • EQ85

Zwoom.

om det är så din dotter behandlas på skolan när hon förlorar ett syskon, så kanske ni ska vänta tills ni känner er mer säkra på att berätta.

{#emotions_dlg.flower}

• Zwoom

Ja jag blev så paff när de sa det till mig.
    Barnet skulle bli 8 år så det är ju inte jättelitet heller....
    Ibland förstår jag mig inte på de när de pratar så.

Jag tycker ju att man har rätt till att berätta när som och skulle det inte gå vägen måste man jju kunna berätta det med    

My family makes me the happiest mom / wife
  • DevilsDaughter

Zoom: dåligt bemötande i skolan! Jag har berättat för de två äldre barnen, 6 år och 8 år och de är införsrådda i att det kanske inte håller hela vägen..

• Zwoom
    EQ85 skrev 2013-10-10 10:52:42 följande:
    Zwoom.

om det är så din dotter behandlas på skolan när hon förlorar ett syskon, så kanske ni ska vänta tills ni känner er mer säkra på att berätta.

{#emotions_dlg.flower}
    jo men samtidigt har hon rättatt få veta och sen syns det ju och kan ej dölja svullnaden magen....och det kan ju gå knas igen sent i graviditeten
  • streaman

Om man ska berätta för barnet eller inte beror på så många saker. Vi har haft som tumregel att inte berätta förrän man är redo att berätta för "omvärlden" i stort och då berätta för barnen först. I annat fall så är risken ganska stor att nyheten kommer ut ändå...

• Frozen
    streaman skrev 2013-10-10 11:11:56 följande:
    Om man ska berätta för barnet eller inte beror på så många saker. Vi har haft som tumregel att inte berätta förrän man är redo att berätta för "omvärlden" i stort och då berätta för barnen först. I annat fall så är risken ganska stor att nyheten kommer ut ändå...
    Ja, så tänker vi med, inte en chans att vår treåring kommer förstå vad en hemlighet är, utan hon kommer säkert outa för hela dagisgruppen i samma stund hon själv kommer få veta....hehe
  • Zwoom

hehe ja men barn är ju för härliga med att inte kunna bevara en hemlighet
    Kan ju iaf vänta tills jag sett ett tickande hjärta på VUL den 22:e nu?

Oj nu fick jag en tid redan den 21 okt nu dan innan mitt VUL...
    Det gick undan     

• nadaliiie

Hej! Grattis till alla er som är gravida själv så plussade jag i måndags och beräknas ha bf 12/6. Nu håller vi tummarna att allt går som planerat för alla :)

• mammasusan

Samma här 4-åringen har mkt svårt att inte avslöja hemlisar....han berättade mkt glatt att farmor skulle få en ny cykel i present till exempel ...nu inhandlas presenter utan han i sällskap .....

A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • strumpan123

Jag vet inte om jag ska ringa BM nu eller efter vul. Vill ju veta att pyret lever innan men det kan ju vara ganska fullbokat så velar lite...

Svar på tråden Bf Juni 2014