• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • Zwoom

Om ni hadde suttit i mins sits när hade ni sagt till era barn att ni hade en bebis i magen?

Jag har ju flera sena MF  där man alltså sagt till barnen att man har bebis i magen och de känt sparkar osv och sen blivit ledsna att barnen dött...
    Är rädd för att få skit utifrån från omgiviningen också om jag berättar för barnen då största barnet har ju varigt glad för att få ett lill syskon men sen då de dött har ju hon sagt det till tex fritids....

Svårt det där    

My family makes me the happiest mom / wife
  • Lillium

Mitt dagens positiva är att det gått mer än 22 dagar sen befruktningen och att hjärtat borde börjat slå <3

• EQ85
    Zwoom skrev 2013-10-10 10:30:43 följande:
    Om ni hadde suttit i mins sits när hade ni sagt till era barn att ni hade en bebis i magen?

Jag har ju flera sena MF  där man alltså sagt till barnen att man har bebis i magen och de känt sparkar osv och sen blivit ledsna att barnen dött...
    Är rädd för att få skit utifrån från omgiviningen också om jag berättar för barnen då största barnet har ju varigt glad för att få ett lill syskon men sen då de dött har ju hon sagt det till tex fritids....

Svårt det där    
    vi har berättat för grabben. han vet att förra gången klarade inte pyret sig.
    det är en normal grej, att människor lever och dör.
    så barn lär sig på ett eller annat sätt om döden.
    jag hade berättat.  
  • EQ85
    Lillium skrev 2013-10-10 10:33:53 följande:
    Mitt dagens positiva är att det gått mer än 22 dagar sen befruktningen och att hjärtat borde börjat slå <3
    underbart =)
  • Zwoom
    EQ85 skrev 2013-10-10 10:35:22 följande:
    vi har berättat för grabben. han vet att förra gången klarade inte pyret sig.
    det är en normal grej, att människor lever och dör.
    så barn lär sig på ett eller annat sätt om döden.
    jag hade berättat.  

Ja men sist då jag fick mitt sena MF så kom fröknarna ut och sa "Ja nu kom (barnetsnamn) och sa att ni mist ett till barn och de andra barnen tror hon ljuger hela tiden nu och det är synd om (barnets namn)
  • Frozen
    Zwoom skrev 2013-10-10 10:18:24 följande:
    Då har jag jag inskrivning nu i slutet av Nov...Känns ju som en evighet
    Jag det var ganska sent, eller vilken vecka är du i då? Min MVC ville att man kom på inskrivning före v 10, fick tid v9+1, men det tycker jag känns lagom, har egentligen inget behov av att komma tidigare en så, dels har jag ju gjort det en gång tidigare och dels har jag vul nästa vecka, och får jag bara bra besked på vul så känns som att jag är nöjd sen...hehe

Sen vill jag gärna att de tittar på mitt hb-värde vid inskrivning och eventuellt ska jag kolla TSH i samband med vul. Ska bli spännande o se hur mycket man kommer gå upp den här graviditeten, har förstått att man ibland går upp mer med andra Obestämd

Jag har aldrig fått mf men oron har vart obeskrivlig, speciellt i första graviditeten, kanske för att vi fått kämpa en del för att bli gravida, då sprang jag också på toa en gång i timmen typ dagligen de första 10 veckorna eller så för att kolla att det inte kommit blod. Har vart lite lugnare nu, men så skrev en tjej i min IVF tråd att hon testat igen några dagar efter + och då fått neg, gick hela dan igår och funderade på om jag skulle våga testa igen, gjorde tillslut det och fick ett dubbelt så starkt teststreck som kontrollstreck, så underbart skönt att se Glad
  • Zwoom
    Frozen skrev 2013-10-10 10:38:30 följande:
    Jag det var ganska sent, eller vilken vecka är du i då? Min MVC ville att man kom på inskrivning före v 10, fick tid v9+1, men det tycker jag känns lagom, har egentligen inget behov av att komma tidigare en så, dels har jag ju gjort det en gång tidigare och dels har jag vul nästa vecka, och får jag bara bra besked på vul så känns som att jag är nöjd sen...hehe

Sen vill jag gärna att de tittar på mitt hb-värde vid inskrivning och eventuellt ska jag kolla TSH i samband med vul. Ska bli spännande o se hur mycket man kommer gå upp den här graviditeten, har förstått att man ibland går upp mer med andra Obestämd

Jag har aldrig fått mf men oron har vart obeskrivlig, speciellt i första graviditeten, kanske för att vi fått kämpa en del för att bli gravida, då sprang jag också på toa en gång i timmen typ dagligen de första 10 veckorna eller så för att kolla att det inte kommit blod. Har vart lite lugnare nu, men så skrev en tjej i min IVF tråd att hon testat igen några dagar efter + och då fått neg, gick hela dan igår och funderade på om jag skulle våga testa igen, gjorde tillslut det och fick ett dubbelt så starkt teststreck som kontrollstreck, så underbart skönt att se Glad

I v 12 görs inskrivning här i hässleholm (Skåne) iaf.
  • EQ85
    Zwoom skrev 2013-10-10 10:37:35 följande:

Ja men sist då jag fick mitt sena MF så kom fröknarna ut och sa "Ja nu kom (barnetsnamn) och sa att ni mist ett till barn och de andra barnen tror hon ljuger hela tiden nu och det är synd om (barnets namn)
    ja men då är det väl upp till personalen att kanske ta upp till diskussion med alla barnen om döden osv.
    tycker det är fel av personalen att göra på det sättet. att bara låta det va.
    hade det varit på min arbetsplats hade jag pratat med barngruppen om livets kretslopp osv.

• Frozen
    Zwoom skrev 2013-10-10 10:37:35 följande:

Hur gamla är dina bran och i vilken vecka fick du MF? 

Vi har en tjej som blir 3 om några veckor och kommer inte berätta för henne än på ett tag, vill helst passera vecka 12, vore kul om det var hon som fick berätta för sina mor och farföräldrar men det beror lite på om jag kan dölja det så länge för min mamma

Tycker det var ett ganska otrevligt sätt av ditt barns fröken att hantera situationen. Hon har väl inte att göra med hur ni väljer att dela med er av saker som berör hela familjen. Hon borde istället försvarat ert barn inför de andra barnen och stöttat hen.  
  • mammasusan

Jag tror att vi berättar för barnen efter första tidiga vul om vi kommer så långt....

A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
Svar på tråden Bf Juni 2014