• honey1

Bf Juni 2014

Hej! Hoppas det är fler som vill följas åt från olika delar av Sverige :)

Fick reda på att jag var gravid igår, är så sjukt glad, första månaden vi "gav upp" på försökandet. 
    Har en dotter på 8 månader som kommer vara 1,5 år när nästa bebbe kommer :)

Så skriv gärna in er här så följs vi åt!       

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:54
    BF-LISTA:

EMTP - 31/5 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-22 22:57
    Honey1 - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:02
    Snuttens - 30/1 2014
    S85 - 6/6 2014
    Pronomen - 1/6 2014

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:05
    SE BORT FRÅN MIN FELSKRIVNING DÄR UPPE
    Snuttens - 30/5
    Skorpan89 - 3/6
    CherstinBovington - 3/6
    Ankanm - 4/6

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:08
    LokesMammi - 31/5 - 1/6

• Svar på tråden Bf Juni 2014
  • MissMf

Vi fick nya jobbkläder i går som inte satt bra alls.. Satt redan ganska tajt över magen så de kommer att synas med en gång känns det som.. O jag e bara månadsanställd tills den sista december. Har 2 gravida på mitt jobb nu o den ena gick hem i v. 20-22 tror jag o den andra i v. 27.. Vi har mycket stress o väldigt tunga lyft hos vissa vårdtagare. Jobbar inom hemtjänsten.

• mammasusan

Ringde bm i min kommun som förstås inte var på plats varken idag el imorn (min vanliga tur) kom däremot fram till min gynläkare på första besöket som blev jätteglad att höra att jag blivit gravid igen. Ska ringa upp på telesvar & berätta när jag vill komma på vul antingen v.43 el 45, är på v.6+ el 8+ då....evighet tills dess då jag på flera år inte ens kommit över vecka 5+....men jag har lite ont i höfterna, ljumskarna, rumpan & vid blygdbenet så något händer det iaf i kroppen ibland sticker det i bröstvårtorna....men fortfarande inget illamående, ingen yrsel....

A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • EQ85

Mitt sätt att inte rtänka på.mf är "dagens positiva" qtt lyfta fram det härliga roliga med qtt vara gravid. Eeller ngt annat som.gör en glad

• mammasusan
    EQ85 skrev 2013-10-10 09:34:51 följande:
    Mitt sätt att inte rtänka på.mf är "dagens positiva" qtt lyfta fram det härliga roliga med qtt vara gravid. Eeller ngt annat som.gör en glad

tack för tipset! Då lyfter jag fram mitt onda i höfter etc borde ju vara bra jobbigt dock om det nu är foglossning redan...
    A 27/6-06, V 26/4-09, ärtan Bf 15/6-14
  • Änglasmamma
    Skattkistan skrev 2013-10-10 07:55:22 följande:

Jag är så otroligt svullen om magen allaredan, känns som folk stirrar och jag får dölja magen. Såhär var det inte med första barnet. Ni som har fått två barn; lägger sig den här svullnaden? Annars kommer jag definitivt få berätta på jobbet när jag ska hoppa in och jobba om ett par veckor :/ jag är smal från början så det är verkligen bara en liten kula ...

Det är som om jag har skrivit det där, har fått bulle på magen redan jag med. Några kollegor som jag jobbar ofta med vet redan , även om det är tidigt. Kändes som om det inte var någon ide att dölja det. Sen kunde jag inte hålla mig från att berätta :p

Har även illamående och huvudvärk näst intill varje dag.. Alvedon hjälper inte och jag dricker mängder med vatten, hoppas huvudvärken ger med sig snart iaf :/
  • MissMf
    EQ85 skrev 2013-10-10 09:34:51 följande:

Det va bra! Mitta dagens positiva är att testet va lite starkare i dag :)
  • strumpan123

Då kör jag dagens positiva är att byxorna känns för trånga :) och att det jobbar lugnt folk på jobbet idag. Igår blev jag så arg på folk att jag fick hjärtklappning och det bara kokade i mig.(möte om viktiga saker) Får så lätt när jag är gravid

• bonden

Mitt dagens postivia är att illamåendet inte har kommit än (för det räknar jag med). Njuter av att kunna leka vilt med dottern och ta promenader. Att vara totalt orkeslös är så mycket lättare att hantera än däckad av kräkningar. Solig

Jag är sjukt trött men har svårt att somna om på nätterna. Går runt med en känsla av att vara bakis/ha festat hela natten. Håller just på och avslutar nattamningen och även om hon inte är ledsen så blir det ett par timmar vaket varje natt innan hon somnar om med hjälp av vatten i nappflaska och napp. Hoppas snart att hon vara sover till 5 då jag fortfarande ammar för att vakna vid tolv och tre och vara vaken länge pallar jag nog inte så många nätter till.

Hon kommer ju vara så liten (1 år och 10 månader) när liten kommer så att förklarar för henne att hon kommer bli storasyster är lite bortkastat än så länge. Hon skulle inte alls förstå vad vi pratar om. Kanske blir lättare att förklara mot slutet när hon är större och det finns en mage att känna på.

• Zwoom

Då har jag jag inskrivning nu i slutet av Nov...Känns ju som en evighet

My family makes me the happiest mom / wife
  • EQ85

härligt med så mkt positivt känner riktigt hur alla blev lite lugnare

bonden skrev 2013-10-10 10:07:05 följande:
    Mitt dagens postivia är att illamåendet inte har kommit än (för det räknar jag med). Njuter av att kunna leka vilt med dottern och ta promenader. Att vara totalt orkeslös är så mycket lättare att hantera än däckad av kräkningar. Solig

Jag är sjukt trött men har svårt att somna om på nätterna. Går runt med en känsla av att vara bakis/ha festat hela natten. Håller just på och avslutar nattamningen och även om hon inte är ledsen så blir det ett par timmar vaket varje natt innan hon somnar om med hjälp av vatten i nappflaska och napp. Hoppas snart att hon vara sover till 5 då jag fortfarande ammar för att vakna vid tolv och tre och vara vaken länge pallar jag nog inte så många nätter till.

Hon kommer ju vara så liten (1 år och 10 månader) när liten kommer så att förklarar för henne att hon kommer bli storasyster är lite bortkastat än så länge. Hon skulle inte alls förstå vad vi pratar om. Kanske blir lättare att förklara mot slutet när hon är större och det finns en mage att känna på.
    min stora tjej va ett år och 2 v när lillan kom. innan dess så pussa hon på min mage och kramade den. så tror de förstår mer än vad vi vet

Svar på tråden Bf Juni 2014