• Marzy

En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg

Hej

Jag är 37 år och plussade idag. Har bf 12 juni. Så spännande! Väntar mitt andra barn. Har en dotter som blir 2 i december. Bor i gamlestan med resterande gängmedlemmar :) 
    Hade varit så kul att följas åt några stycken och även kanske träffas så småningom och ha lite fikastunder ihop.
    Vad sägs! :) Häng på! 

mamma mu
  • Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg
  • Gbgmamma

Vi ska kolla kön, jag sprider gärna ut överaskningarna :) ska jag vara helt ärlig så hoppas vi faktiskt på en tjej till både jag och min man men jag har en känsla att det är en liten kille faktiskt.

• Gbgmamma

Ni andra med tvååringar hur gör ni med syskonvagn? Vi vill inte ha ståbräda då jag ogillar det. Måste man ha syakonvagn då?

• Marzy
    Gbgmamma skrev 2013-10-14 21:01:05 följande:

Ni andra med tvååringar hur gör ni med syskonvagn? Vi vill inte ha ståbräda då jag ogillar det. Måste man ha syakonvagn då?

Jag ska ha en mountain buggy evolution. Köpte en av en kompis som skulle sälja sin. Passade på.. Lite tidigt kanske men annars hade jag gått miste om den.:) den är minst på marknaden.66cm bred
  • Marzy

Vi vill gärna kolla kön.. Spelar inte så stor roll men tror de kan bli en kille denna gång eftersom jag mår illa.. De gjorde jag inte med flickan..men man vet ju aldrig .. Kanske blir 2 ;)

• Johannanl

Hej! Får jag joina? Är gravid med vårt andra barn med bf 20 juni :) Är så glad då vi fick jobba några månader ;) Bor lite norr om Gbg, men är inne varje dag då jag pluggar uppe vid Vasa/Haga :)

• Marzy
    Johannanl skrev 2013-10-14 21:59:22 följande:
    Hej! Får jag joina? Är gravid med vårt andra barn med bf 20 juni :) Är så glad då vi fick jobba några månader ;) Bor lite norr om Gbg, men är inne varje dag då jag pluggar uppe vid Vasa/Haga :)
    Hej! Grattis! kul att du vill titta in i vår lilla grupp! :) hur känns de? 
    mamma mu<3
  • Marzy

Jag har fruktansvärd molvärk idag.. Har fått ta 2 stycken alvedon för jag kan inte sitta stilla .. Minns inte hur de kändes förra graviditeten men man blir ju orolig när de gör så ont.. 
    någon annan som har jätte mycket molvärk i vecka 6?

På kvällen ser de ut som jag är i 6 månaden och inte vecka... 

mamma mu<3
  • Jenyma

Jag vill inte kolla kön, jag är glad om det blir en frisk och god liten bebis till oss :) Spelar ingen roll egentligen, men av någon skum anledning har jag alltid tänkt mig en flicka först. Men det får bli en överraskning. Jag har fortfarande inte fått någon känsla för vad det kan vara i magen, och jag bryr mig nog faktiskt inte heller, bara den lever!  

• Marzy
    Sickans skrev 2013-10-13 23:22:58 följande:
    Hej tjejer! Jag hoppar in här. :) Är 28 och väntar vårt andra barn. Bf 17 juni enligt appen. :) Flyttar lite utanför stan om två veckor då vi har köpt radhus. ;) Är gift sedan 1.5 år tillbaka och vår son är lite drygt 1 år. Om allt går som det ska så hinner jag jobba 1.5 månad innan jag går på mammaledighet igen. :P Är i vecka fem nu. När ringde ni till bm för att få tid till inskrivning? Haha har glömt av. :)
    Hej välkommen in... 
    jag  har faktiskt inte ringt än och är i v 6 ...  :)
    mamma mu<3
  • Jenyma
    Marzy skrev 2013-10-14 22:11:56 följande:
    Jag har fruktansvärd molvärk idag.. Har fått ta 2 stycken alvedon för jag kan inte sitta stilla .. Minns inte hur de kändes förra graviditeten men man blir ju orolig när de gör så ont.. 
    någon annan som har jätte mycket molvärk i vecka 6?

På kvällen ser de ut som jag är i 6 månaden och inte vecka... 
    Jag har också molvärk, inte så att jag behövt ta Alvedon, min
    mensvärk brukar vara grymt mycket värre, men jag har läst att det är normalt. Men om det blöder OCH gör ont ska det vara illa... 
    Tror inte du behöver oroa dig. 
Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg