Lowika skrev 2013-10-11 12:50:36 följande:
Haha... lite så

men det är kul att vara "igång" och du får boka tiderna för kommande undersökningar, och förhoppningsvis VULet
Det pågår en del studier på gravida just nu, som du kommer få information om du vill delta i. Jag är med i en av studierna.
De kommer prata lite om förväntningar, om du är rädd för något, osv. Om du har några ärftliga sjukdomar som kan påverka.
Det roligaste av allt, som när man som jag idag tömdes på 8(!) rör blod, är att de faktiskt INTE gör ett graviditetstest

Varför tog de så mycket blod? Det har jag inget minne av att de gjorde med mig.
Tycker att det är dåligt att man inte får göra ett UL när man skrivs in såklart att det skulle kännas mycket lugnare att få se ett hjärta slå. Att hispa upp sig är ju inte bra för bebisen. På BMG där vi gick sist fick man göra ett UL vid inskrivningen och det var superbra. Blev mycket lugnare efter det.
Vi har bokat in KUB test gjorde det vid förra graviditeten och det känns bra att göra det igen. Vill också veta vad du fått din information om FVP och CP skada Marzy.
En annan fråga är det någon som vet om andra barnet har en tendens att bli större än första? D är jag rädd för!
Ha nu en riktigt go fredagskväll tjejer!