• Marzy

En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg

Hej

Jag är 37 år och plussade idag. Har bf 12 juni. Så spännande! Väntar mitt andra barn. Har en dotter som blir 2 i december. Bor i gamlestan med resterande gängmedlemmar :) 
    Hade varit så kul att följas åt några stycken och även kanske träffas så småningom och ha lite fikastunder ihop.
    Vad sägs! :) Häng på! 

mamma mu
  • Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg
  • Marzy
    Johannanl skrev 2013-10-16 21:35:58 följande:

Min tjej kommer vara 2 år och 3 månader när bönan föds. Jag ska ha syskonvagn! Vet många som känner sig väldigt låsta första tiden utan det och känner sig instängda hemma. Jag har redan en donkey mono, så köper bara extradelen. Billigt ;) Men vill man inte ha vagn så tycker jag absolut att man ska satsa på ståbräda :)

Min dotter kommer vara 2 1/2 ..:) nästan jämnåriga :)

Jag har köpt en mountain buggy duet 2013
  • Lilla Plupp

Idag gjorde jag ett vul och fick se en liten böna med ett starkt hjärta! Fantastiskt!!
    (de håller lite extra koll för att jag har en ovanlig autoimmun sjukdom och förlorade tvillingar i v 15 i våras) 

• Gbgmamma

Lilla regnbågsbebis, vad kul att höra er historia. Vilket efterlängtat barn det måste bli nu efter så många besök i danmark. Vad tråkigt att sveriges politik ska hindra från att få syskon. Två barn kunde man väl ändå få hjälp till, men sån tur att vi har danmark. Får se hur det går för min vän, ska bli spännande att se om hon gör det eller inte.

• Gbgmamma

Vi var på inskrivning idag, har fått en toppenbra bm på kungshöjd. Vi bokade nästa besök redan 15:e november för ev kub test vi har inte bestämt om vi ska göra det eller inte än. Ang syskonvagn då kör vi också en donkey mono så vi kan ju egentligen bara köpa till extra ram. Får se hur vi gör men något måste vi hitta på.

• tajtis76

Jag är lite nyfiken; ni som är gravida för andra gången, har det börjat synas på er att ni är gravida igen? Jag är i v.7+0 idag o än syns det inget (och det kanske inte är så konstigt, det är ju så tidigt ännu). Hoppas åtminstone på ytterligare en månad innan andra kan börja gissa sig till nåt, vill inte berätta riktigt än på jobbet...

• lillaregnbågsbebis

Gbgmamma: jag tycker det är rätt att man bara får hjälp till ett barn på Sahlgrenska. Vi stod i kö i 2,5 år innan bi fick hjälp. Skulle ju ha kunnat få vänta 6 år för att någon skulle ha sin tredje unge... Det är samma regler för heteroparen.

• Oa82
    Lilla Plupp skrev 2013-10-17 15:15:38 följande:
    Idag gjorde jag ett vul och fick se en liten böna med ett starkt hjärta! Fantastiskt!!
    (de håller lite extra koll för att jag har en ovanlig autoimmun sjukdom och förlorade tvillingar i v 15 i våras) 
    Vad underbart att få höra hjärtat slå! Håller tummarna att denna graviditet går bra. Det måste varit hemskt i våras.

Vi andra, får vi vänta att höra något livstecken tills KUBen det låter ju helt sjukt!

Ingen mage på mig än (phu). Har legat sjuk i tre veckor och inte rört mig en millimeter så byxorna spänner lite men tror snarare att det beror på lite motion (aptiten har det inte varit något fel på snarare tvärtom) än på bebis.

Vet ni hur det är, om man gick över tiden med första barnet, är det vanligt att man gör det med barn nr 2 också? 
  • Lowika

Jeansen är obekväma på eftermiddagen redan!!! Förra gången gick jag nog över på mammabyxor v16-18 nånting. Nu ser det ut som det blir i v8-9...! Syns inte så, men det är helt enkelt inte bekvämt.

• Marzy
    Oa82 skrev 2013-10-16 07:26:45 följande:

Mitt onda är borta idag. Skönt!

Såklart att du får vara med här ivantanpadig87. Med mitt första barn (född 31 jan -12) var jag med i en dec-jan grupp men kände mig aldrig riktigt hemma där.

Min son kommer att vara ca 2 1/2 när bebisen kommer tror ni att vi behöver syskonvagn. Vår kille är väldigt lång så jag är ju tveksam om han kommer att få plats i en vagn. Har någon i så fall tips på syskonvagnar med mycket plats?

Jag köpte precis en baby jogger city mini till min dotter. Hon är åxå väldigt lång och den är perfekt. Finns i dubbelvagn åxå.

Dock har jag köpt en mountain buggy duet evolution 2013, smalaste på marknaden.
  • Marzy
    tajtis76 skrev 2013-10-18 15:32:59 följande:

Jag är lite nyfiken; ni som är gravida för andra gången, har det börjat synas på er att ni är gravida igen? Jag är i v.7+0 idag o än syns det inget (och det kanske inte är så konstigt, det är ju så tidigt ännu). Hoppas åtminstone på ytterligare en månad innan andra kan börja gissa sig till nåt, vill inte berätta riktigt än på jobbet...

På mig syns de då magen svullnar til gravidmage på kvällarna. Märks mer att

Man inte kan ha tajta byxor.
Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg