• Marzy

En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg

Hej

Jag är 37 år och plussade idag. Har bf 12 juni. Så spännande! Väntar mitt andra barn. Har en dotter som blir 2 i december. Bor i gamlestan med resterande gängmedlemmar :) 
    Hade varit så kul att följas åt några stycken och även kanske träffas så småningom och ha lite fikastunder ihop.
    Vad sägs! :) Häng på! 

mamma mu
  • Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg
  • Gbgmamma

Grattis jenyma, kul med fler! Hoppas alla våra små ska klara sig såklart, vad härligt det måste kännas att få ett plus när man försökt så länge (även om det inte är länge egentligen).

• Jenyma

Vet ni vilken MVC man ska kontakta? Jag har varit på cellprovning och gyn på Gamlestadstorget. Det finns ju en vårdcentral på Kortedala torg som har BVC också, men vet inte om dom har mvc..?

• Marzy
    Jenyma skrev 2013-10-09 20:05:02 följande:

Vet ni vilken MVC man ska kontakta? Jag har varit på cellprovning och gyn på Gamlestadstorget. Det finns ju en vårdcentral på Kortedala torg som har BVC också, men vet inte om dom har mvc..?

Hej! Kul du vill vara med!grattis till plusset !:) Jag bor i gamlestan vid SKF och gick med första barnet på gamlestadstorget. Är väldigt nöjd med dom där så tänkte skriva in mig där igen faktiskt.. De är ju inte jättelångt från Kortedala. :)
  • Oa82

Grattis Jenyma! Känner igen känslan vi försökte ett år med vår första. Gissa om vi blev förvånade när vi plussade på första försöket med tvåan! Nu är jag orolig att inte det ska gå bra den här gången (det gick så bra första gången ska vi verkligen ha sån tur igen?) men vi måste ju tänka att vi väntar barn & inte missfall. Nu hoppas jag att det går snabbt tills vi passerat 12 veckor!

• Jenyma
    Marzy skrev 2013-10-09 20:47:52 följande:
    Hej! Kul du vill vara med!grattis till plusset !:) Jag bor i gamlestan vid SKF och gick med första barnet på gamlestadstorget. Är väldigt nöjd med dom där så tänkte skriva in mig där igen faktiskt.. De är ju inte jättelångt från Kortedala. :)
    Ja, de var väldigt trevliga när jag var på cellprov där. 
    Jaha, hur gör man nu då med allting? Hur tidigt ringer man dem? Hur många besök görs och vad händer Wahhh jag vet ingenting ju :D
  • Jenyma
    Oa82 skrev 2013-10-09 20:57:29 följande:
    Grattis Jenyma! Känner igen känslan vi försökte ett år med vår första. Gissa om vi blev förvånade när vi plussade på första försöket med tvåan! Nu är jag orolig att inte det ska gå bra den här gången (det gick så bra första gången ska vi verkligen ha sån tur igen?) men vi måste ju tänka att vi väntar barn & inte missfall. Nu hoppas jag att det går snabbt tills vi passerat 12 veckor!
    Ja,  det är märkligt det där! Hoppas att vår andra kommer snabbare då ;) 
    Hur räknar man veckor egentligen? 
    Idag är det exakt 2 veckor efter ÄL, och fyra veckor och 2 dagar efter att mensen började. Men så står det vecka 5 (4+0) i appen. Jag vet att man börjar räkna från mensens första dag, men vad betyder det där? 
  • Marzy
    Jenyma skrev 2013-10-09 21:59:03 följande:
    Ja, de var väldigt trevliga när jag var på cellprov där. 
    Jaha, hur gör man nu då med allting? Hur tidigt ringer man dem? Hur många besök görs och vad händer Wahhh jag vet ingenting ju :D
    Du ringer dit när du vill skriva in dig.. Dvs bäst så

Fort som möjligt ..

Vanligtvis går man dit varannan vecka och kollar läget .. Minns inte om man gick lila mycket i början..

Dom kommer förmodligen ta in dig ganska direkt på infomöte eftersom de är ditt första
  • Jenyma
    Marzy skrev 2013-10-09 22:05:35 följande:
    Du ringer dit när du vill skriva in dig.. Dvs bäst så
    Fort som möjligt ..
    Vanligtvis går man dit varannan vecka och kollar läget .. Minns inte om man gick lila mycket i början..
    Dom kommer förmodligen ta in dig ganska direkt på infomöte eftersom de är ditt första
    Oj vad spännande! :D 
    Föräldragrupper då, hur funkar det med sånt? 
  • Gbgmamma

Föräldragrupp får man i slutet av graviditeten sedan får man en på bvc med första barnet. Jag som får mitt andra barn håller ju hoppet till att hitta någon med barn här eller liknande så man kan rasta de stora barnen tillsammans nån gång då och då ;) det lär ju inte bli det härliga halvåret då man kunde sitta på cafe som med första barnet denna gång. Känner ju såklart folk med barn sedan tidigare men väldigt få kommer ju vara hemma då.

• Marzy
    Gbgmamma skrev 2013-10-10 06:40:56 följande:

Föräldragrupp får man i slutet av graviditeten sedan får man en på bvc med första barnet. Jag som får mitt andra barn håller ju hoppet till att hitta någon med barn här eller liknande så man kan rasta de stora barnen tillsammans nån gång då och då ;) det lär ju inte bli det härliga halvåret då man kunde sitta på cafe som med första barnet denna gång. Känner ju såklart folk med barn sedan tidigare men väldigt få kommer ju vara hemma då.

Min dotter är 2 och jag bor i Gbg ... Rastar gärna ungen haha
Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg