• Marzy

En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg

Hej

Jag är 37 år och plussade idag. Har bf 12 juni. Så spännande! Väntar mitt andra barn. Har en dotter som blir 2 i december. Bor i gamlestan med resterande gängmedlemmar :) 
    Hade varit så kul att följas åt några stycken och även kanske träffas så småningom och ha lite fikastunder ihop.
    Vad sägs! :) Häng på! 

mamma mu
  • Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg
  • Marzy
    Jenyma skrev 2013-10-14 22:14:11 följande:
    Jag har också molvärk, inte så att jag behövt ta Alvedon, min
    mensvärk brukar vara grymt mycket värre, men jag har läst att det är normalt. Men om det blöder OCH gör ont ska det vara illa... 
    Tror inte du behöver oroa dig. 
    :)

De är säkert ok.. Bara så jobbig känsla .. Säkert bara livmodern som växer:)
  • lillaregnbågsbebis

Hoppar in här!
    Väntar vårt andra gemensamma barn men första graviditeten. Har en son som snart blir tre år. BF 13:juni. 
    Bor i majorna och är 31 år =) 

• Marzy
    lillaregnbågsbebis skrev 2013-10-15 10:01:32 följande:

Hoppar in här!
    Väntar vårt andra gemensamma barn men första graviditeten. Har en son som snart blir tre år. BF 13:juni. 
    Bor i majorna och är 31 år =) 

Välkommen in.. Här diskuterar vi allt mellan himmel och jord :)
  • Gbgmamma

Välkommen lilla rengbågsbebis :) skönt att få två barn på en graviditet, hör gärna mer om du vill berätta.

• Lilla Plupp

Hej! Vill gärna hoppa på här också. Bor i Göteborgsområdet och har troligtvis kommit längst av alla i denna gruppen :) . Har nämligen bf 1 juni, är i vecka 7+1. Någon mer kanske?

• Oa82

Kul med nya medlemmar! Ni är så välkomna! 

Jag har nästan inte känt någon molvärk alls men nu har jag sjukt ont, alltså verkligen jätteont, i nedre delen av magen. Blir ju såklart jätteorolig. Jag har inte ens tänkt tanken missfall innan men fan det har ju inte gått så många veckor än. Nu har jag katastroftankar :(

• tajtis76

Igår ringde jag barnmorskan igen och det visade sig att jag hade fått fel info vid första samtalet; jag kommer att erbjudas KUB-test (eftersom jag är över 35 år). Men...jag måste åka till Borås för att göra testet där! Meck! Funderar på att gå och göra det privat här i Gbg, fastän jag i så fall får betala det själv... Förra gången jag var gravid tog vi reda på bebisens kön i samband med ett 3D-UL som vi gjorde privat (på Emma Ultraljudsklinik). Denna gången kommer vi troligtvis inte att göra ett sådant men jag hoppas kunna få reda på könet vid RUL. När jag gjorde RUL i förra graviditeten ville läkaren inte avslöja könet på bebisen (det var på Östra sjukhuset som de hade den policyn). Nån som vet hur det är nuförtiden, det var ca fyra år sen jag gjorde RUL och kanske har det ändrats? Min dotter vill ha en lillasyster o jag o min man lutar nog oxå åt att en liten tjej till vore roligt. Men självklart, huvudsaken är en frisk o välmående bebis, oavsett kön! Jag går o håller tummarna för att det INTE ska bli tvillingar....

• Gbgmamma

Haha ja det förstår jag såklart lilla regnbågsbebis. Formulerade mig kanske dåligt, menar såklart att jag gärna hör mer om hur ni gått till väga. Har ni fått hjälp med ivf eller använt privat donator, är barnen genetiska syskon eller inte? Har det vart lätt eller tagit tid, lätt att få hjälp osv? Är bara intresserad på ett positivt sätt såklart, eftersom det inte är så vanligt.om du inte anser att det är för privat såklart. Pratade om ämnet med en barndomsvän i helgen senast, hon är 33 singel och funderar på att försöka få hjälp med ett barn på egen hand så jag är lite nyfiken av den anledningen också, även om det kanske skiljer sig lite när man är ensamstående eller gifta såklart. Som sagt berätta bara om det inte känns för privat.

• Johannanl

Tack! :) Det känns bra. Känner inte av något än. Lite mensvärk men inget annat! Känns lite konstig, glömmer av det emellanåt ;) Inte som med första barnet när man räknade timmarna. Haha! Jag hoppas lite på att jag inte får symptom. De är ju oftast bara negativa ändå ;)

Svar på tråden En grupp för oss med BF i juni 2014 i Göteborg