• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Snart börjar IKEA julskylta igen och det är dags att spåna på en julkalender till frun.

Förra året fick jag idén att göra en julkalender, ni kan följa den vägen i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m67430355.html

Kalendern innehöll allt från middag, fotmassage, filmkväll vidare till en liten oskyldig sexleksak, en blomma och allt där emellan. Kalendern blev väldigt uppskattad. På sista tiden så har vi varit väldigt upptagna så "vi" har kommit i skymundan bakom alla sysslor. Kalendern får bli ett sätt för mig att bryta den trenden och anstränga mig lite extra för att visa min fru hur mycket hon betyder för mig. Trots att överraskningsmomentet kanske inte är detsamma i år. (Eller kanske är det det. Hon kanske tror att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.)

Vill du göra något extra för din partner mot slutet av året? Häng på! Det är riktigt roligt att ge en sån här kalender.

Låt oss följas åt, ge varandra tips på bra saker att göra. Även om du själv inte tänkt göra en kalender får du gärna ge tips på vad du skulle vilja hitta bakom "luckorna". Allt från små, små gåvor till sexuella tjänster. Låt fantasin flöda!

• Svar på tråden Julkalender till frun - part two!
  • tarmac

Jag kan ju börja med ett litet axplock ur förra kalendern. 

- Benmassage
    - Trisslott
    - Bok
    - Extra tid till hobbyn (dvs jag tar barnen och låter henne vara helt själv ett tag)
    - Restaurang
    - En oskyldig liten sexleksak
    - Frukost på sängen
    - Filmkväll med hennes favoritfilm.

Sen blev det lite olika varianter på dessa teman. Har inte bestämt än vad som ska vara kvar till årets kalender...

• tarmac
    Hedebris skrev 2013-10-07 21:08:13 följande:
    Funderar på om jag ska köra på en igår igen.
    Klart du ska! Har han hämtat sig från förra årets höjdpunkt? Glad
  • tarmac
    LillaJag06 skrev 2013-10-07 21:11:08 följande:
    Vad kul! Kan tyvärr inte öppna länken via mobilen av någon anledning.
    Skumt. Sök på 'tips på saker till "julkalender" för frun' så bör du hitta rätt... =)
  • Kekke

vad var det i ruta 12?
    såg att det var prat om det i förra tråden idag..
    jag är fundersam på om man ska hänga på i år.. :)
    kan bli uppskattat.. dock så får man tänka på vad man gör då vi väntar barn i nov.

• tarmac
    IsDimma skrev 2013-10-07 21:28:16 följande:
    Jag funderar på om jag ska göra detsamma här hemma åt sambon
    Go for it!
  • tarmac
    Kekke skrev 2013-10-07 21:30:38 följande:
    vad var det i ruta 12?
    såg att det var prat om det i förra tråden idag..
    jag är fundersam på om man ska hänga på i år.. :)
    kan bli uppskattat.. dock så får man tänka på vad man gör då vi väntar barn i nov.
    I lucka nr 12 var det en sexleksak. Kan tyckas vara riktigt vanilj enligt många här men i vårt äktenskap var det ett vågat drag. Som lyckligtvis föll väl ut! =)

Ja, med en nyfödd är det svårt att få till utekvällar hela tiden. Vi är lite i samma sits. Rena gåvor blir väl enklast då men om ni får en som sover hela tiden kan man ju lägga lite mer tid på saker tillsammans utan att bli avbruten hela tiden.

Dela gärna med dig med saker du kommer på, jag behöver också tips! 
Svar på tråden Julkalender till frun - part two!