• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Snart börjar IKEA julskylta igen och det är dags att spåna på en julkalender till frun.

Förra året fick jag idén att göra en julkalender, ni kan följa den vägen i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m67430355.html

Kalendern innehöll allt från middag, fotmassage, filmkväll vidare till en liten oskyldig sexleksak, en blomma och allt där emellan. Kalendern blev väldigt uppskattad. På sista tiden så har vi varit väldigt upptagna så "vi" har kommit i skymundan bakom alla sysslor. Kalendern får bli ett sätt för mig att bryta den trenden och anstränga mig lite extra för att visa min fru hur mycket hon betyder för mig. Trots att överraskningsmomentet kanske inte är detsamma i år. (Eller kanske är det det. Hon kanske tror att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.)

Vill du göra något extra för din partner mot slutet av året? Häng på! Det är riktigt roligt att ge en sån här kalender.

Låt oss följas åt, ge varandra tips på bra saker att göra. Även om du själv inte tänkt göra en kalender får du gärna ge tips på vad du skulle vilja hitta bakom "luckorna". Allt från små, små gåvor till sexuella tjänster. Låt fantasin flöda!

• Svar på tråden Julkalender till frun - part two!
  • Khaleesi

Suck! Varför kom inte hela inlägget med? Händer mig ofta :( Får skriva om listan när jag sitter vid datorn!

• tarmac
    Khaleesi skrev 2013-10-20 05:27:20 följande:
    Suck! Varför kom inte hela inlägget med? Händer mig ofta :( Får skriva om listan när jag sitter vid datorn!
    Har för mig det är något med och-tecknet (&) och mobilversionen som inte blir bra.

Ser fram emot fler tips, även om min lista har mycket redan är det bra med en radda tips inför nästa kalender. =) 
  • Cuddles

Så underbart att läsa, vart hittar man grabbar som ni Glad

Varför inte: doftljus, god tvål, film, frukost på sängen, manikyr/pedikyr...

• Anonym (Batterikatten)
    tarmac skrev 2013-10-18 17:42:57 följande:
    Jo, jag vet att det är två te, även två trisslotter. Borde kunna lägga in massage istället. Fast det är skönt att inte ha för tidskrävande saker mitt i veckan, då jag jobbar och det alltid är mycket i december. Men jag ska ge det en funderare till.

För övrigt kan en överraskande vin/ost/kexkväll leda till en sexkväll, det ena utesluter inte det andra. ;)
    Det är sant. December är ju en rätt hysterisk månad med avslutningar dit, glöggkalas hit, hämtningar, shopping osv. Sen skall man klämma in några timmars sömn och arbete också....

När det gäller massagen kan jag bara rekommendera en grej vi skaffade förra året. Magic Wand tror jag att den heter. Nätdriven massageapparat. Funkar överallt. Trötta fötter, ond nacke, rygg var som helst egentligen.
    Min käresta brukar använda den på min nacke och rygg. 5 - 10 minuter räcker, sen är man mjuk i musklerna igen. Passar bra när man har ont om tid och är för trött för "the real thing" s a s.
    Skulle nog mer klassa den som "elektrisk muskelstimulator" än "sensuell vibrator".

Enkelt beskrivet: tänk dig att man tar fram en 3 hästars utombordare, plockar bort propellern och drar igång den och lägger den på ryggen t ex. Inte sensuellt alls, men gör gott för kroppen. På kort tid.
    Fast det är väl inget att ha "bakom en lucka i kalendern", present till båda på julafton kanske.

Khaleesi nämnde fina trosor och du med. Finns ju en hel del snyggt och dessutom billigt på HM. Det är ju tanken som räknas. Typ ett par fin-fina nära jul, ett par eller två från HM bakom någon "lucka" kanske..?

Jag köpte några par "Hanky Panky" ett år som var packade som små julgransprydnader och hängde upp i granen.

Gör inte det.

Ungarna ställde tusen frågor kring vad det var för nya grejor jag hängt i granen och varför man inte fick röra dem bara mamma. Sen kom svägerskan och fattade galoppen rätt snabbt.  Inte helt lyckat.
    Man blev liksom pervot som hänger trosor i granen...
  • tarmac
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-20 22:40:09 följande:
    ......klipp, klipp.....

Enkelt beskrivet: tänk dig att man tar fram en 3 hästars utombordare, plockar bort propellern och drar igång den och lägger den på ryggen t ex. Inte sensuellt alls, men gör gott för kroppen. På kort tid.
    Fast det är väl inget att ha "bakom en lucka i kalendern", present till båda på julafton kanske.

Khaleesi nämnde fina trosor och du med. Finns ju en hel del snyggt och dessutom billigt på HM. Det är ju tanken som räknas. Typ ett par fin-fina nära jul, ett par eller två från HM bakom någon "lucka" kanske..?

Jag köpte några par "Hanky Panky" ett år som var packade som små julgransprydnader och hängde upp i granen.

Gör inte det.

Ungarna ställde tusen frågor kring vad det var för nya grejor jag hängt i granen och varför man inte fick röra dem bara mamma. Sen kom svägerskan och fattade galoppen rätt snabbt.  Inte helt lyckat.
    Man blev liksom pervot som hänger trosor i granen...
    Tycker ändå du förtjänar ett "A for effort" för grantrosorna. =) Kul idé!

Har hört talas om en sån där magic wand. Jag skulle nog kunna behöva en. Får se vad som hamnar på min önskelista...
  • Anonym (Batterikatten)

@Smogen: Tror att det blir "win/win", vilket som. Även om utfallet är okänt idag. Skrattande

• Jemp

Kul! Undrar om man ska göra något liknande...

Vad hade du för kalender? Jag har ingen i stil med presentkalendern vi hade på väggen hemma när jag var liten, kändes som första problemet, haha.

• tarmac
    Jemp skrev 2013-10-21 10:07:14 följande:
    Kul! Undrar om man ska göra något liknande...

Vad hade du för kalender? Jag har ingen i stil med presentkalendern vi hade på väggen hemma när jag var liten, kändes som första problemet, haha.

Min kalender blev en nödlösning förra gången, men jag kommer behålla konceptet även detta år. En skokartong eller liknande som får agera luckan varje dag. Kvällen innan preppas den med mordondagens innehåll. Då det var så olika storlek på alla luckor så tog jag något som rymde det största paketet.

Naturligtvis smyckas lådan lite. T.ex. med dagens nummer på locket. Eller med en "månadsvy" med 24 nummer och så kryssas ett nummer över varje dag som passerar.

När det gällde t.ex. restaurangbesökt så låg det ett rim eller liknande i lådan som beskrev dagens innehåll.
  • tarmac

@Smogen: Det kan ju bara bli något positivt av det, knappast något negativt. Ett gott skratt förlänger livet. Men nu har du för alltid förstört min bild av "Rudolf med röda mulen". =)

Svar på tråden Julkalender till frun - part two!