• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Snart börjar IKEA julskylta igen och det är dags att spåna på en julkalender till frun.

Förra året fick jag idén att göra en julkalender, ni kan följa den vägen i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m67430355.html

Kalendern innehöll allt från middag, fotmassage, filmkväll vidare till en liten oskyldig sexleksak, en blomma och allt där emellan. Kalendern blev väldigt uppskattad. På sista tiden så har vi varit väldigt upptagna så "vi" har kommit i skymundan bakom alla sysslor. Kalendern får bli ett sätt för mig att bryta den trenden och anstränga mig lite extra för att visa min fru hur mycket hon betyder för mig. Trots att överraskningsmomentet kanske inte är detsamma i år. (Eller kanske är det det. Hon kanske tror att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.)

Vill du göra något extra för din partner mot slutet av året? Häng på! Det är riktigt roligt att ge en sån här kalender.

Låt oss följas åt, ge varandra tips på bra saker att göra. Även om du själv inte tänkt göra en kalender får du gärna ge tips på vad du skulle vilja hitta bakom "luckorna". Allt från små, små gåvor till sexuella tjänster. Låt fantasin flöda!

• Svar på tråden Julkalender till frun - part two!
  • tarmac
    Hedebris skrev 2013-10-08 12:37:59 följande:
    Han älskade alla dagarna

Gött!
  • tarmac
    Anonym (jag också) skrev 2013-10-08 12:33:20 följande:
    Menar du en kalender där alla sakerna ryms i eller? Det är upplägget jag har problem med, känner ju sig helt fantasilös när man försöker klura ut bästa designen.  

Jag tänkte ju först göra en vanlig kalender, men eftersom presenterna inte hade fått plats i den så hade jag tänkt lägga ledtrådar i luckan om vart hon hittar presenten (om dagens lucka då var en fysisk sak).

Men jag var som sagt inte ute i så god tid att allt kunde fixas i förväg. Därav lösningen med en låda som fick agera varje dags lucka, då kunde jag även styra om lite efterhand. Ifall det visade sig att en viss tidskrävande lucka skulle passa bättre att skjuta på någon dag.
  • tarmac
    Anonym (jag också) skrev 2013-10-08 13:08:11 följande:
    Har du tips på någon bra hotellfrukost, förutsatt att det är i Stockholm? Bra tips med boxningen, ska se om jag hittar en sport att prova på. 
    Min man blev ju alldeles till sig av kalendern, och försökte lösa in hälften av sakerna samma kväll. Sen glömde han bort den. Vilket fick mig att tänka direkt då att det blev fel med den. Det måste vara jämnt utdelat hela månaden, inte bara julen. Dessutom vill jag ge saker också den här gången.

bor tyvärr inte i stockholm så jag har inga bra tips på lokala ställen. Men nära stockholm borde det finnas massa sporter att prova på. Förutom rena "boxersize-pass" på friskis och liknande borde det finnas massa som jag skulle vilja prova: fäktning, simhopp, skytte, pilbåge, curling. Hoppas du hittar något.
  • tarmac
    Anonym (pepparkakan) skrev 2013-10-08 12:46:48 följande:
    Å vilken bra idé, jag såg den gamla tråden häromdagen.
    Jag kanske skulle göra en till maken?
    Som tips till små saker till frun så skulle jag nog köpa nån handkräm, bodylotion el dyl, finns i allt från små reseflaskor till verkligt lyxiga märken. Chokladpraliner några av fin kvalitet. Jag skulle uppskatta en sexleksak, då blir det en tydlig vuxenkalender.
    En pocketbok. En cd med julmusik eller annan musik.
    Skaffa barnvakt och ta henne på en liten promenad och titta på stjärnor med glögg i en termos som överraskning.
    En badbomb inkl att ta hand om barnen en timme så hon kan bada i lugn o ro.
    Ett månadsmagasin.
    Varma sockor. En sexig trosa. Thé, som lyxiga tepåsar eller s.k teblommor.
    En dikt som du skrivit själv.
    En alla sinnen.upplevelse typ linda in henne i filtar på altan/balkong i en stol, hörlurar i öronen med skön musik, ljuslyktor och kaffe. Helst med dej i en stol bredvid när barnen sover.
    Men du verkar ha kommit på jättebra själv förra året, vilken dröm-man!
    Tack för tipsen! Har skrivit ner dem.
    Och tack för komplimangen. Men jag identifierar mig inte som "dröm-man". Snarare "helt vanlig man som glömt bort att visa sin fru hur underbar hon är och försöker spurta ikapp i slutet på året". Typ.
  • Anonym (pepparkakan)

Ok då, dröm-man i avseendet att hitta på presenter då. Jag har alltid föreställt mej att det är en typiskt kvinnlig talang.

Tråden ligger under "sex och sånt", jag skulle kunna ge leksaker men inte presentkort på sexuella handlingar, det skulle kännas konstigt att ge bort i present som en "gåva".

• Anonym (Härmapan)

Hej

Ojdå här blev det fart direkt, va kul.

Bra med en ny tråd för i år. Nu gäller det bara att sätta ihop en bra mixad godispåse med presenter...

/Härmapan

• tarmac
    Anonym (pepparkakan) skrev 2013-10-08 14:41:20 följande:
    Ok då, dröm-man i avseendet att hitta på presenter då. Jag har alltid föreställt mej att det är en typiskt kvinnlig talang.
    Tråden ligger under "sex och sånt", jag skulle kunna ge leksaker men inte presentkort på sexuella handlingar, det skulle kännas konstigt att ge bort i present som en "gåva".

Kanske är typiskt kvinnligt. Har faktiskt inte tänkt på det.

Ang. trådplacering. Förra året hade jag nog lite mer sexfokus i kalendern från början, än vad det sedan blev. Mycket för att jag kanske behövde lite råd kring leksaker osv. Men redan då tyckte jag att det saknades en "samlevnads-kategori" under "sex och samlevnad". "sex och sånt" var det närmsta jag kom.
  • Anonym (pepparkakan)

]tarmac skrev 2013-10-08 14:57:

Ang. trådplacering........... "sex och sånt" var det närmsta jag kom.[/quote]

Absolut, allt kan inte handla om "sex", nånting måste ju handla om "sånt" också....

• Smogen

Hej

Här kommer ett litet bidrag till en lucka, massageljus, finns massvis varianter i olika prisklasser.
    Tänd ljuset, vänta tills oljan frigjorts, häll oljan på kroppen, underbart härligt både att få en sådan massage men även att få ge, man verkligen ser hur ens partner njuter, är man rädd för att det ska bli för varmt så häll oljan i din hand och därefter över till den som ska masseras, kanske inget som man ger bort i varje lucka men kan nog passa till helgen när man oftast har lite mer tid över... 
    http://www.bluebox.se/Massageljus-Senze

• tarmac
    Smogen skrev 2013-10-08 15:25:31 följande:
    Hej

Här kommer ett litet bidrag till en lucka, massageljus, finns massvis varianter i olika prisklasser.
    Tänd ljuset, vänta tills oljan frigjorts, häll oljan på kroppen, underbart härligt både att få en sådan massage men även att få ge, man verkligen ser hur ens partner njuter, är man rädd för att det ska bli för varmt så häll oljan i din hand och därefter över till den som ska masseras, kanske inget som man ger bort i varje lucka men kan nog passa till helgen när man oftast har lite mer tid över... 
    www.bluebox.se/Massageljus-Senze

Kul ny twist på massage! Tack för tipset.
Svar på tråden Julkalender till frun - part two!