• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Snart börjar IKEA julskylta igen och det är dags att spåna på en julkalender till frun.

Förra året fick jag idén att göra en julkalender, ni kan följa den vägen i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m67430355.html

Kalendern innehöll allt från middag, fotmassage, filmkväll vidare till en liten oskyldig sexleksak, en blomma och allt där emellan. Kalendern blev väldigt uppskattad. På sista tiden så har vi varit väldigt upptagna så "vi" har kommit i skymundan bakom alla sysslor. Kalendern får bli ett sätt för mig att bryta den trenden och anstränga mig lite extra för att visa min fru hur mycket hon betyder för mig. Trots att överraskningsmomentet kanske inte är detsamma i år. (Eller kanske är det det. Hon kanske tror att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.)

Vill du göra något extra för din partner mot slutet av året? Häng på! Det är riktigt roligt att ge en sån här kalender.

Låt oss följas åt, ge varandra tips på bra saker att göra. Även om du själv inte tänkt göra en kalender får du gärna ge tips på vad du skulle vilja hitta bakom "luckorna". Allt från små, små gåvor till sexuella tjänster. Låt fantasin flöda!

• Svar på tråden Julkalender till frun - part two!
  • Zoja

Får man be om lite tips till vad man skulle kunna ge till en man? Är studerande så har inte så stor budget. Har kommit på rätt många saker, mycket med inspiration från den här tråden, men känner att det kan bli lite dyrt..

• tarmac
    Zoja skrev 2013-10-09 07:43:16 följande:
    Får man be om lite tips till vad man skulle kunna ge till en man? Är studerande så har inte så stor budget. Har kommit på rätt många saker, mycket med inspiration från den här tråden, men känner att det kan bli lite dyrt..

Jag skulle bli glad för det mesta. Det är ju ändå tanken som räknas.

- godis
    - trisslott
    - är kaffet uselt på jobbet/skolan: skicka med en termos med gott kaffe och en bulle till 9-fikat.
    - alla former av massager
    - en dikt
    - finfrukost med nybakade baguetter och alla tillbehör
    - (om det absolut inte ingår i vanliga "repertoaren") skicka honom nytillfredställd till jobbet/skolan. Glad

Varför inte ta ett djärvt språng och lev ut en egen fantasi också. Har du t.ex. drömt om att ta honom iförd en stålmannen-dräkt? Hyr en och chansa! Efter några dagar med kalendern är han kanske mer förlåtande om någon lucka inte riktigt skulle passa. Flört

Hoppas det blev lite ny input iaf.
  • Zoja
    tarmac skrev 2013-10-09 08:10:14 följande:

Jag skulle bli glad för det mesta. Det är ju ändå tanken som räknas.

- godis
    - trisslott
    - är kaffet uselt på jobbet/skolan: skicka med en termos med gott kaffe och en bulle till 9-fikat.
    - alla former av massager
    - en dikt
    - finfrukost med nybakade baguetter och alla tillbehör
    - (om det absolut inte ingår i vanliga "repertoaren") skicka honom nytillfredställd till jobbet/skolan. Glad

Varför inte ta ett djärvt språng och lev ut en egen fantasi också. Har du t.ex. drömt om att ta honom iförd en stålmannen-dräkt? Hyr en och chansa! Efter några dagar med kalendern är han kanske mer förlåtande om någon lucka inte riktigt skulle passa. Flört

Hoppas det blev lite ny input iaf.
    Tack för tipsen! Finfrukost ska jag nog ta och göra, det är ju alltid mysigt =) Massage, godis och lott står redan på listan, så det blir det absolut!

Haha, får fundera på om jag har något sådant jag vill testa! 
  • Smogen

Funderade på att koncentrera min kalender till helgerna, finns ju lite mer tid då...

Då har man ju 4 adventshelger att fylla:
    Tänkte jag skulle lägga upp det som såhär:

1:a Hotellfrukost på lördagen, verkligen all in med egna nybakta frallor mm, söndagen bok "Året med Ernst"

2:a Hemma SPA, badbomber, hudkräm och liknande, helkroppsmassage med värmemassageljus.

4:e  Här får det bli lite i förskott, bokat konsertbiljetter till den 18/12 med restaurangbesök efteråt.

3:e Här skulle man vilja smyga in någon sexleksak, "sexiga" underkläder kanske eller likande...

Vill ha hjälp med nr 3 ovan, något litet enkelt då jag vet att en stor dildo inte skulle falla min fru i smaken, någon som har lite goda tips och idéer???

Skall man fylla ut kalendern med lotter under vardagarna eller blir det för mycket?    

• tarmac
    Smogen skrev 2013-10-14 14:35:02 följande:
    Funderade på att koncentrera min kalender till helgerna, finns ju lite mer tid då...

1:a Hotellfrukost på lördagen, verkligen all in med egna nybakta frallor mm, söndagen bok "Året med Ernst"

2:a Hemma SPA, badbomber, hudkräm och liknande, helkroppsmassage med värmemassageljus.

4:e  Här får det bli lite i förskott, bokat konsertbiljetter till den 18/12 med restaurangbesök efteråt.

3:e Här skulle man vilja smyga in någon sexleksak, "sexiga" underkläder kanske eller likande...

Vill ha hjälp med nr 3 ovan, något litet enkelt då jag vet att en stor dildo inte skulle falla min fru i smaken, någon som har lite goda tips och idéer???

Skall man fylla ut kalendern med lotter under vardagarna eller blir det för mycket?    
    Bra jobbat med helgluckorna. Men du behöver ju inte vara lika ambitiös med vardagsluckorna. Tjänster och tid tillsammans förla jag så långt det gick på helgerna. Sedan fick det bli små gåvor i vardagsluckorna. Eftersom det är många luckor så blev inte prislappen jättehög på varje lucka. Men de luckorna kostade iaf inte så mycket tid, om man samtidigt ska sköta ett jobb och de vanliga husgöromålen.

Angående sexleksak. En liten klitorisvibrator, typ tickling bill, blir nog lite mer avväpnande en en stor penislik dildo. Kanske en liten vibrerande stav även funkar. Tillsammans med ett avväpnande rim kan det nog gå hem. =)
  • Zoja
    Smogen skrev 2013-10-14 14:35:02 följande:

Kolla på märket "lelo". De är rätt dyra men väldigt bra, både i kvalité och njutning! Finns böand annat diverse olika vibrationsleksaker.
  • Anonym (pepparkakan)

Jag säjer en g-punktsstav, en sån som är vinklad och har som ett ägg längst ut. Otroligt skön men ser liksom skenbart oskyldig och pigg ut, finns i olika märken och färger.

Eller mjuka sensuella silkesband att binda med, (lelo har sånt också) sexigt men fint och jul-aktigt.

vad säjer männen här,kan man köpa sånt till sin man, eller är det för tjejigt liksom?

• tarmac
    Anonym (pepparkakan) skrev 2013-10-14 20:49:35 följande:
    Jag säjer en g-punktsstav, en sån som är vinklad och har som ett ägg längst ut. Otroligt skön men ser liksom skenbart oskyldig och pigg ut, finns i olika märken och färger.
    Eller mjuka sensuella silkesband att binda med, (lelo har sånt också) sexigt men fint och jul-aktigt.
    vad säjer männen här,kan man köpa sånt till sin man, eller är det för tjejigt liksom?
    När du säger det, i min förra tråd var det många som tipsade om http://lustjakt.se/details/slimline_g som en g-punktsvibrator. Den ser ut så som du beskriver den, vinklad med ett ägg längst ut.

Lucka 24: du inslagen som ett paket endast med de röda sidenbanden. ;)

Personligen hade jag kanske inte fattat direkt vad det var för sidenband (om det inte avslöjas direkt på förpackningen?) men jag skulle uppskatta det så fort jag visste vad det var. Ett par handbojor skulle jag nog förstå direkt vad de var till för, även om sidenband är mer "jul". Men jag tycker definitivt du kan köpa sidenband till en man, det är väldigt trevligt med en tjej som tar initiativ.
  • Anonym (L)

Olika sorters the, smaksatt kaffe eller varför inte lite olika glöggsorter utspritt under månaden.

• Anonym (pepparkakan)

tarmac skrev 2013-10-15 07:02:06 följande lustjakt.se/details/slimline_g som en g-punktsvibrator. Den ser ut så som du beskriver den .........

Personligen hade jag kanske inte fattat direkt vad det var för sidenband (om det inte avslöjas direkt på förpackningen?) men jag skulle uppskatta det så fort jag visste vad det var. Ett par handbojor skulle jag nog förstå direkt vad de var till för, även om sidenband är mer "jul". Men jag tycker definitivt du kan köpa sidenband till en man, det är väldigt trevligt med en tjej som tar initiativ.[/quote]

Det var en sån stav jag menade, jag har den djurmönstrade varianten på din länk, fast köpt från annat ställe. Just för att den ska inte se ut som en död kuk.

Jag har inga såna band men nog tror jag att man fattar på förpackningen

sv.lelo.com/index.php&groupName=BOA-PLEASURE-TIES Vi håller inte på med dominansgrejer annars, men just binda är nåt annat, väldigt sensuellt.

Det lät i tråden som om det skulle vara lite försiktiga grejer och visst vill man vara med och välja kanske innan det blir nåt väldigt exotiskt eller extremt, annars blir det nog fel känsla.

Svar på tråden Julkalender till frun - part two!