• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Snart börjar IKEA julskylta igen och det är dags att spåna på en julkalender till frun.

Förra året fick jag idén att göra en julkalender, ni kan följa den vägen i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m67430355.html

Kalendern innehöll allt från middag, fotmassage, filmkväll vidare till en liten oskyldig sexleksak, en blomma och allt där emellan. Kalendern blev väldigt uppskattad. På sista tiden så har vi varit väldigt upptagna så "vi" har kommit i skymundan bakom alla sysslor. Kalendern får bli ett sätt för mig att bryta den trenden och anstränga mig lite extra för att visa min fru hur mycket hon betyder för mig. Trots att överraskningsmomentet kanske inte är detsamma i år. (Eller kanske är det det. Hon kanske tror att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.)

Vill du göra något extra för din partner mot slutet av året? Häng på! Det är riktigt roligt att ge en sån här kalender.

Låt oss följas åt, ge varandra tips på bra saker att göra. Även om du själv inte tänkt göra en kalender får du gärna ge tips på vad du skulle vilja hitta bakom "luckorna". Allt från små, små gåvor till sexuella tjänster. Låt fantasin flöda!

• Svar på tråden Julkalender till frun - part two!
  • Smogen
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 11:36:59 följande:
    Sagt och gjort! Skrattande

"Erotic dice" eller "erotic dice game" funkar att söka på.
    Här finns en variant i Sverige på nätet: www.sinful.se/erotisk-tarningsspel-lovers-pre...

På Bondegatan i Stockholm finns som har allt möjligt. Har egen webshop om man inte bor i närheten.
    Mysig butik och en hel del kul prylar. Hittar man inte vad man söker där finns Afrodites apotek paralellgatan i samma kvarter. Tror det är Katarina Bangata.

Kom på en pryl till: "chocolate body paint". Talar för sig själv. Billigt om jag minns rätt. Man måste gilla choklad iofs.
  • Anonym (Batterikatten)

Men vad #!"0+) Skrikandes är det för fel på mig idag? "Det är tänt, men ingen hemma" uppenbarligen.

"LoveStore" heter butiken på Bondegatan.

En till sak: En sån där liten tygpåse med lavendel (eller torkade rosenblad el. liknande) att lägga i t ex troslådan för lite romantisk väldoft?

En till också, sen ska jag vara tyst: Ett sånt där doftljus av massage olja. tutta på ljuset och låt det brinna en stund.
    Luktar så där lagom mycket, sedan doppar man fingrarna och använder det flytande som massageolja.

• tarmac
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 12:24:50 följande:
    En till sak: En sån där liten tygpåse med lavendel (eller torkade rosenblad el. liknande) att lägga i t ex troslådan för lite romantisk väldoft?.

Rolig idé! Måste nog jobba in den på något sätt, får sålla bort något annat.
  • Smogen
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 09:26:52 följande:
    Tarmac:s lucka 24 tips har jag provat iförd "Rudolph Reindeer" kalsonger. Blev ingen het stund i sängen alls, hon skrattade ända fram till lunch den julaftonen...
    Var köpte du kallingarna?
    Man vill ju även ha något själv nu när frugan får så många överraskningar Skäms
  • Anonym (Batterikatten)

På Afrodites Apotek. Vet inte om de har dom kvar.
    Så här ser dom ut: www.eroticpassion.nu/product.php

Tänkte jag skulle leta rätt på en bild av kallingarna så att du är förvarnad s a s.

Blev som sagt ingen mysig stund i sängen som jag hoppats på. Hon skrattade så tårarna rann.

Hon frågade härom dagen om jag inte kunde ta på mig dom någon dag igen...jul eller inte liksom. Vet inte vad hon tänkt då.

Ett gott skratt igen antagligen.

• Smogen
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 17:44:17 följande:
    På Afrodites Apotek. Vet inte om de har dom kvar.
    Så här ser dom ut: www.eroticpassion.nu/product.php?id_product=5...

Tänkte jag skulle leta rätt på en bild av kallingarna så att du är förvarnad s a s.

Blev som sagt ingen mysig stund i sängen som jag hoppats på. Hon skrattade så tårarna rann.

Hon frågade härom dagen om jag inte kunde ta på mig dom någon dag igen...jul eller inte liksom. Vet inte vad hon tänkt då.

Ett gott skratt igen antagligen.
    Frågan är vilken som är värst eller bäst, hittade denna när jag sökte själv.
    http://www.ix-shop.se/lingeri/menswear/trosor/rendjuret-rudolf-g-string-1263052.html

Eventuella damer i tråden hjälp till och välj vilken ni hade föredragit. 
  • Anonym (pepparkakan)
    Smogen skrev 2013-10-16 23:05:22 följande:

www.ix-shop.se/lingeri/menswear/trosor/rendjuret-rudolf-g-string-1263052.html

Jag kan inte se bilden av den andra, men de här kan jag se. Neeeej. Man kan bli avtänd över hela julhelgen... Troligen krävs en rejäl glöggfylla för att nollställa hjärnan innan man kan tända på sin man igen efter den där synen...

• BusJohanna

Vilken rolig idé!

Själv skulle jag uppskatta

massage

Frukost

Höstig/vintrig picknick (varför inte skattjakt fram till målet )

Bio

En egnskriven dikt/kärleksbrev

Gulliga presenter

Typ smycken

Parfym

lotion

osv

• Anonym (Batterikatten)
    Smogen skrev 2013-10-16 23:05:22 följande:
    www.ix-shop.se/lingeri/menswear/trosor/rendju...

Ser ut som den du hittat har plasthorn, men jag kan ha fel. Hornen på mina är gjorda av nåt mjukt lurv vilket väl är att föredra.
    BusJohanna skrev 2013-10-17 07:33:21 följande:
    Vilken rolig idé!
    Själv skulle jag uppskatta
    massage
    Frukost
    Höstig/vintrig picknick (varför inte skattjakt fram till målet )
    Bio
    En egnskriven dikt/kärleksbrev
    Gulliga presenter
    Typ smycken
    Parfym
    lotion
    osv
    Tack för tipsen! Det där med vintrig picknick snor jag direkt. Glad

• Anonym (pepparkakan)

@batterikatten: du är ju min ikon som fixade renfällspicnic, min man tycker du höjde ribban på ett taskigt sätt där.

Svar på tråden Julkalender till frun - part two!