• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Snart börjar IKEA julskylta igen och det är dags att spåna på en julkalender till frun.

Förra året fick jag idén att göra en julkalender, ni kan följa den vägen i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m67430355.html

Kalendern innehöll allt från middag, fotmassage, filmkväll vidare till en liten oskyldig sexleksak, en blomma och allt där emellan. Kalendern blev väldigt uppskattad. På sista tiden så har vi varit väldigt upptagna så "vi" har kommit i skymundan bakom alla sysslor. Kalendern får bli ett sätt för mig att bryta den trenden och anstränga mig lite extra för att visa min fru hur mycket hon betyder för mig. Trots att överraskningsmomentet kanske inte är detsamma i år. (Eller kanske är det det. Hon kanske tror att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.)

Vill du göra något extra för din partner mot slutet av året? Häng på! Det är riktigt roligt att ge en sån här kalender.

Låt oss följas åt, ge varandra tips på bra saker att göra. Även om du själv inte tänkt göra en kalender får du gärna ge tips på vad du skulle vilja hitta bakom "luckorna". Allt från små, små gåvor till sexuella tjänster. Låt fantasin flöda!

• Svar på tråden Julkalender till frun - part two!
  • Anonym (Batterikatten)

@tarmac: Du har bevisligen talang.
    Det är så vackert att man nästan blir rörd.
    Nu tänker jag dock inte sno den rakt av, men som du skriver, det bidrar till inspirationen, definitivt! Glad

Bara en sak jag tänkte på när jag läste vad du skrivit: "extra kärlek fram till juldagsmorgon glimmar."
    Sen då...? Blir det tillbaka till "basutbudet" då? Skrattande

(Jag lever ihop med en mästare på Alfapet, Wordfeud och allt annat som har med meningsuppbyggnad att göra så jag vet att om jag skrivit så, så skulle jag, dock med glimten i ögat, få höra ungefär det jag skrev....)

Totade ihop nedanstående lite snabbt för att få bort det där med "tidsvurpan" s a s. Om man nu alls kan kalla det för det:

"Jag till dig mycket kärlek sänder,
    och hoppas skänka dig glädje och skratt med denna kalender."

Inget vidare, jag vet, men....

• tarmac

Ha ha! Ja du har rätt, det kan verkligen låta som att kärleken är slut efter jul. Men du gjorde en bra omskrivning. Som sagt, ta det som inspiration om du vill.

Vet allt om hur det är att ha en fru som är mästare på grammatik etc. Jag slår ur underläge här med. Men att skriva en dikt alls, bra som mindre bra, uppskattas nog stort av alla.

• Smogen
    tarmac skrev 2013-10-25 18:00:25 följande:
    @smogen och batterikatten

På tal om rim, jag fick lite feeling. Ni kanske redan har skrivit något men annars kanske denna dikt kan inspirera lite:

Kära NAMN, jag älskar dig över allt på denna jord
    Men hur jag än försöker räcker inte mina ord
    I din kalender denna dikt den första luckan är
    Jag vill visa hur mycket jag håller dig kär
    Kalendern blandar o ger, både stort och smått
    Ibland något fint, ibland något gott
    Några luckor går fort, andra kan ta några timmar
    Jag vill ge lite extra kärlek fram till juldagsmorgon glimmar  
    Du e ju grym.Skål
    Helt klart skall jag ta den som inspiration, men känner jag mig själv rätt slutar det nog med att jag snor den rakt av...Skäms
    Kommer inte ihåg vem det var som skrev att han skulle rimma till varje grej också, rim är mer min melodi, så den idé snor jag också. 
  • tarmac

Hur går det för er med kalendrarna?

Själv tuffar det på med inköpen, mycket kan skötas med webshoppar på lunchrasten eller att passera affären på väg hem från jobbet. Mina problem rör de saker jag behöver tid till att fixa. Barnens födelseberättelser t.ex. Dessutom fick Anonym (Inspirerad) in mig på spåret att ha ett rim till varje lucka. Det blir inte mycket tid över att fila på allt det här i lugn och ro när barnen somnat utan att frun misstänker något. Tur att det är 20+ dagar kvar, och är jag bara klar med de första dagarna så får man lite mer andrum (även om december alltid är hektisk nog...).

• Smogen
    tarmac skrev 2013-11-06 07:17:47 följande:
    Hur går det för er med kalendrarna?

Själv tuffar det på med inköpen, mycket kan skötas med webshoppar på lunchrasten eller att passera affären på väg hem från jobbet. Mina problem rör de saker jag behöver tid till att fixa. Barnens födelseberättelser t.ex. Dessutom fick Anonym (Inspirerad) in mig på spåret att ha ett rim till varje lucka. Det blir inte mycket tid över att fila på allt det här i lugn och ro när barnen somnat utan att frun misstänker något. Tur att det är 20+ dagar kvar, och är jag bara klar med de första dagarna så får man lite mer andrum (även om december alltid är hektisk nog...).
    Hej

Det rullar på med luckorna, själv har jag sysselsatt mig med att som du beställa saker på nätet, men det blir ett himla pusslande när paketen börjar dyka upp och ska gömmas för frugan. Jag har även satt ihop ett litet "kort" med ett rim till varje lucka, tänkt att presentera dagens överraskning.
    Angående rim till luckorna så var jag lite kreativ och gick ut på nätet och hittade fölande sidor:
    www.livet.se/julrim
    www.rimstugan.se/index.php
       Visst finns det väl någon sida som man kan lägga upp dokument på som ni sedan skulle kunna gå in på om jag gav er länken dit, tänkte jag kunde visa mina kort med rim på, ganska enkelt skapade i Word men i mitt tycke ganska så snygga Glad 
    Någon som vet var man hittar en sådan sida7tjänst? 
  • Smogen

Hej igen
    Lite letande på nätet så hittade jag något som kunde fungera för att visa vad jag menade med mina kort till luckorna.
    Här är två exempel på vad jag gjort, nu har jag gjort med olika ramar varje dag, men man kan ju köra det enhetligt om man känner för det, och är det någon som efterfrågar fler ramar så har jag dem kvar och kan lägga upp dem.

http://uploading.com/91m56642/Lucka-1-JPG

http://uploading.com/b54f5833/Lucka-2-JPG

• Zoja
    Smogen skrev 2013-11-06 09:35:21 följande:
    Hej igen
    Lite letande på nätet så hittade jag något som kunde fungera för att visa vad jag menade med mina kort till luckorna.
    Här är två exempel på vad jag gjort, nu har jag gjort med olika ramar varje dag, men man kan ju köra det enhetligt om man känner för det, och är det någon som efterfrågar fler ramar så har jag dem kvar och kan lägga upp dem.

uploading.com/91m56642/Lucka-1-JPG

uploading.com/b54f5833/Lucka-2-JPG

Fina och roliga luckor med rim!

Så ambitiös har inte jag varit, jag har istället klippt ut fyrkantiga bitar i tjockare rött papper där jag skriver något litet om saken han ska få. Inget rim dock för att jag är så dålig på det, haha! För övrigt så är jag nästan klar med min kalender, behöver köpa/ordna två-tre saker till och fixa med någon låda att ge det i, sen är jag klar! =)
  • Anonym (Pepp)
    tarmac skrev 2013-10-07 21:00:49 följande:
    Snart börjar IKEA julskylta igen och det är dags att spåna på en julkalender till frun.

Förra året fick jag idén att göra en julkalender, ni kan följa den vägen i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m67430355.html

Kalendern innehöll allt från middag, fotmassage, filmkväll vidare till en liten oskyldig sexleksak, en blomma och allt där emellan. Kalendern blev väldigt uppskattad. På sista tiden så har vi varit väldigt upptagna så "vi" har kommit i skymundan bakom alla sysslor. Kalendern får bli ett sätt för mig att bryta den trenden och anstränga mig lite extra för att visa min fru hur mycket hon betyder för mig. Trots att överraskningsmomentet kanske inte är detsamma i år. (Eller kanske är det det. Hon kanske tror att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.)

Vill du göra något extra för din partner mot slutet av året? Häng på! Det är riktigt roligt att ge en sån här kalender.

Låt oss följas åt, ge varandra tips på bra saker att göra. Även om du själv inte tänkt göra en kalender får du gärna ge tips på vad du skulle vilja hitta bakom "luckorna". Allt från små, små gåvor till sexuella tjänster. Låt fantasin flöda!

En underbar idé verkligen
  • Anonym (Pepp)

Jag tror att jag ska ge en sån kalender till min man. Han är väldigt bra på att visa sin uppskattning för mig. Jag kanske inte är lika bra.

• Anonym (Pepp)

Äsch. Jag är ju bortrest under första veckan i december. Hur gör man då? Ska han få öppna luckorna ändå och ha presenterna till godo när jag kommer hem? Tips mottages gärna!

Svar på tråden Julkalender till frun - part two!