• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Snart börjar IKEA julskylta igen och det är dags att spåna på en julkalender till frun.

Förra året fick jag idén att göra en julkalender, ni kan följa den vägen i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m67430355.html

Kalendern innehöll allt från middag, fotmassage, filmkväll vidare till en liten oskyldig sexleksak, en blomma och allt där emellan. Kalendern blev väldigt uppskattad. På sista tiden så har vi varit väldigt upptagna så "vi" har kommit i skymundan bakom alla sysslor. Kalendern får bli ett sätt för mig att bryta den trenden och anstränga mig lite extra för att visa min fru hur mycket hon betyder för mig. Trots att överraskningsmomentet kanske inte är detsamma i år. (Eller kanske är det det. Hon kanske tror att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.)

Vill du göra något extra för din partner mot slutet av året? Häng på! Det är riktigt roligt att ge en sån här kalender.

Låt oss följas åt, ge varandra tips på bra saker att göra. Även om du själv inte tänkt göra en kalender får du gärna ge tips på vad du skulle vilja hitta bakom "luckorna". Allt från små, små gåvor till sexuella tjänster. Låt fantasin flöda!

• Svar på tråden Julkalender till frun - part two!
  • tarmac

Åker bort och tar en FL-paus över helgen så jag passar på att önska Smogen, Pepp, batterikatten och er andra lycka till med kalendrarna. Hoppas de blir rejält överraskade när första luckan presenteras!

• tarmac

Hur har det gått för er? Hur har kalendrarna tagits emot? Vore jättekul att få höra era berättelser.

Här blev det en riktigt glad överraskning. Jag blev förvånad över att hon inte hade misstänkt något. Hon trodde aldrig jag skulle ge mig på det tilltaget en gång till. Nu är tre luckor öppnade. Första veckan går jag ut starkt, budgetmässigt är det en dyr vecka. Sedan kommer det bli mindre och färre gåvor samt fler tjänster en vecka innan jag gasar på igen. =)

• Smogen

- Vad har du nu hittat på?
    Var kommentaren jag fick på kvällen den 1:e när jag bad henne starta TV:n i sovrummet och via den koppla upp sig mot den förberedda genvägen till kalendern på nätet.
    Igår efter att andra luckan hade öppnats, så kan man väl säga att man "låg" bra till Skrattande. Själv har jag tagit det lite lugnare i början för att öka på allt eftersom, denna vecka blir det mycket lotter, samt en önskning varje dag om vad hon vill se på frukostbordet på lördag, tanke är att ställa till med en riktig "hotellfrukost" på lördag morgon, med hela kittet men framför allt ställa fram de sakerna som hon önskat sig under veckan.

• tarmac
    Smogen skrev 2013-12-03 13:09:39 följande:
    - Vad har du nu hittat på?
    Var kommentaren jag fick på kvällen den 1:e när jag bad henne starta TV:n i sovrummet och via den koppla upp sig mot den förberedda genvägen till kalendern på nätet.
    Igår efter att andra luckan hade öppnats, så kan man väl säga att man "låg" bra till Skrattande. Själv har jag tagit det lite lugnare i början för att öka på allt eftersom, denna vecka blir det mycket lotter, samt en önskning varje dag om vad hon vill se på frukostbordet på lördag, tanke är att ställa till med en riktig "hotellfrukost" på lördag morgon, med hela kittet men framför allt ställa fram de sakerna som hon önskat sig under veckan.

Förstår att du ligger bra till. =)

Visst är det skoj!? Kommer på mig själv med att vara nästan fånigt lycklig när jag preppar luckan varje morgon. =) Det enda som är synd i mitt fall är att jag är på jobbet när hon öppnar. Kommer nog vänta till kvällen med ett par luckor för att få se den direkta reaktionen.
  • Smogen

Ja, halva nöjet är ju att se reaktionen hos mottagaren, men jag har vissa luckor som jag vill att de öppnas på morgonen tex, någon lucka innehåller underkläder och då vill man ju att luckan ska öppnas så tidigt som möjligt så att man får se om det passa på kvällen... Skäms och inte behöva vänta...

• Smogen

Hej Tarmac

Grattis till dagens vinst!

En sådan hade jag på fundering att stoppa in i en av luckorna, ser fram emot en recension lite längre fram när den kommit till användning.

• tarmac

Tackar! =)

Ja, jag funderade också på en sån i förra årets kalender. Eftersom många verkar tipsa om den (eller dess föregångare) så tänkte jag att om man ska introducera leksaker så ska det vara en bra leksak. Men den var för dyr för att jag skulle våga chansa när jag inte visste hur mottagandet skulle bli.

Lite komiskt ändå, idag var luckan en liten leksak. Inte av we-vibe-kaliber, men ändå. =)

• tarmac

Förresten, på tal om leksaker Smogen.

Blev det en sån i nån lucka och har den öppnats än? Hur togs den i så fall emot (vill minnas att du kanske var osäker på reaktionen)?

• Smogen

Måste erkänna att jag har fegat ur lite, känner lite som du, ska det vara något ska det vara något bra och den ovan omnämnda kändes spännande och bra men lite väl dyr, när man inte vet hur mottagandet blir...
    Jag har någon lucka längre fram i kalendern som inte riktigt är spikad ännu, så jag får fortsätta fundera och kolla runt och se om man hittar något lämpligt.

• tarmac
    Smogen skrev 2013-12-06 09:27:20 följande:
    Måste erkänna att jag har fegat ur lite, känner lite som du, ska det vara något ska det vara något bra och den ovan omnämnda kändes spännande och bra men lite väl dyr, när man inte vet hur mottagandet blir...
    Jag har någon lucka längre fram i kalendern som inte riktigt är spikad ännu, så jag får fortsätta fundera och kolla runt och se om man hittar något lämpligt.

Tror jag förstår hur du känner, satt i samma sits förra året. Men något litet, oskyldigt som inte ser så porrigt ut kanske kan vara nåt. Typ http://lustjakt.se/details/clear_finger_ring. Nu är det hyckleri att en novis som jag ska ge tips om leksaker. Har inte provat den heller men den var billig och hade bra betyg av användarna såg jag. Eller nån sån där lite vibrator som ser ut som typ ett läppstift eller liknande.

Man måste ju våga för att vinna. Tillsammans med ett avväpnande rim kanske det kan bli succé. Än finns det leveranstid att hitta på något! Flört
Svar på tråden Julkalender till frun - part two!