• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Snart börjar IKEA julskylta igen och det är dags att spåna på en julkalender till frun.

Förra året fick jag idén att göra en julkalender, ni kan följa den vägen i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m67430355.html

Kalendern innehöll allt från middag, fotmassage, filmkväll vidare till en liten oskyldig sexleksak, en blomma och allt där emellan. Kalendern blev väldigt uppskattad. På sista tiden så har vi varit väldigt upptagna så "vi" har kommit i skymundan bakom alla sysslor. Kalendern får bli ett sätt för mig att bryta den trenden och anstränga mig lite extra för att visa min fru hur mycket hon betyder för mig. Trots att överraskningsmomentet kanske inte är detsamma i år. (Eller kanske är det det. Hon kanske tror att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.)

Vill du göra något extra för din partner mot slutet av året? Häng på! Det är riktigt roligt att ge en sån här kalender.

Låt oss följas åt, ge varandra tips på bra saker att göra. Även om du själv inte tänkt göra en kalender får du gärna ge tips på vad du skulle vilja hitta bakom "luckorna". Allt från små, små gåvor till sexuella tjänster. Låt fantasin flöda!

• Svar på tråden Julkalender till frun - part two!
  • Smogen
    Anonym (L) skrev 2013-10-15 07:16:13 följande:
    Olika sorters the, smaksatt kaffe eller varför inte lite olika glöggsorter utspritt under månaden.
    Jag kör nog på med lite smågrejer under veckodagarna också, lotter, tidning, blomma mm

Inte dumt alls, speciellt det där med glöggen, skall jag definitivt ta med.

Tack för tipsen till innehåll i mina luckor under 3:e advent, men kom igen tjejer, fler förslag??

Själv skulle jag vilja prova en We Vibe, men det är mycket pengar och lite osäker på om den skulle uppskattas, någon med erfarenhet av en sådan? 
  • Zoja
    Olika sorters the, smaksatt kaffe eller varför inte lite olika glöggsorter utspritt under månaden.
    Att jag inte har tänkt på glögg! Tack för tipset=)

Jag har börjat få ihop en lista med idéer nu, skriver några exempel:
    Bok
    Block&penna
    Tidning
    Godis fint inslaget (jag tänkte kinderägg, lindtkulor, toffifee)
    Filmkväll
    Duschcreme
    Biobiljett
    Prydnadssak
    Rolig pryl från något spel
    Whiskeystenar
    Rakhyvlar
    Massage varje söndag i december

Det kanske kan vara till inspiration för någon :)
  • tarmac

Bra idé!
    Zoja skrev 2013-10-15 14:41:32 följande:
    Att jag inte har tänkt på glögg! Tack för tipset=)

Jag har börjat få ihop en lista med idéer nu, skriver några exempel:
    Bok
    Block&penna
    Tidning
    Godis fint inslaget (jag tänkte kinderägg, lindtkulor, toffifee)
    Filmkväll
    Duschcreme
    Biobiljett
    Prydnadssak
    Rolig pryl från något spel
    Whiskeystenar
    Rakhyvlar
    Massage varje söndag i december

Det kanske kan vara till inspiration för någon :)
    Bra lista. En repris på några av sakerna (godis kan man ju ha flera gånger) sen är 24 luckor klara.

Ett tips kan vara att kolla på t.ex. letsdeal.se ifall det dyker upp några spännande deals i ens hemstad (finns i de större städerna). I min stad kommer det ofta spa/massage o.dyl för billig peng.
  • Anonym (Batterikatten)

Lotter/trisslotter, är inte det lite trist...? (Ursäkta att jag låter lite neg, har väl inte fått tillräckligt med kaffe än.)
    Gör en egen lott på temat "vinst varje gång" med diverse olika "hushållsnära tjänster" som vinst.

Bakom en vardagslucka kan det väl vara något så simpelt som att middagen står på bordet när han/hon kommer hem...?
    Man kan ju t ex köpa ett paket med sån där snopp eller tutt formad pasta och slå in lite fint...?
    Min sambo har den typen av humor och skulle uppskatta det, själv har jag svårt att se mig själv sitta och mumsa på pastasnoppar med carbonarasås. Kräks

Tipset med massage varje söndag är ju klockrent! Vi köpte en Magic Wand för ett tag sedan och den funkar suveränt till alla typer av massage.
    En flaska väldoftande massageolja bakom en lucka kanske?

En champagnefrukost på sängen? Kan behövas mitt i allt julstök.

En film att se på tillsammans i sängen? Nåt som passar båda alltså, inte "Fast & Furious 5" utan t ex "Pretty Woman". Eller någon "parfilm". Om det nu finns någon värd att se. Vi har gjort våra försök men inte hittat nån bra än. Tips, någon?

Ett litet presentkort från t ex Twilfit? Man kan ju tanka kortet med vad man tycker sig har råd med.

Tarmac:s lucka 24 tips har jag provat iförd "Rudolph Reindeer" kalsonger. Blev ingen het stund i sängen alls, hon skrattade ända fram till lunch den julaftonen...

• Smogen
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 09:26:52 följande:
    Lotter/trisslotter, är inte det lite trist...? (Ursäkta att jag låter lite neg, har väl inte fått tillräckligt med kaffe än.)
    Gör en egen lott på temat "vinst varje gång" med diverse olika "hushållsnära tjänster" som vinst.

Bakom en vardagslucka kan det väl vara något så simpelt som att middagen står på bordet när han/hon kommer hem...?
    Man kan ju t ex köpa ett paket med sån där snopp eller tutt formad pasta och slå in lite fint...?
    Min sambo har den typen av humor och skulle uppskatta det, själv har jag svårt att se mig själv sitta och mumsa på pastasnoppar med carbonarasås. Kräks

Tipset med massage varje söndag är ju klockrent! Vi köpte en Magic Wand för ett tag sedan och den funkar suveränt till alla typer av massage.
    En flaska väldoftande massageolja bakom en lucka kanske?

En champagnefrukost på sängen? Kan behövas mitt i allt julstök.

En film att se på tillsammans i sängen? Nåt som passar båda alltså, inte "Fast & Furious 5" utan t ex "Pretty Woman". Eller någon "parfilm". Om det nu finns någon värd att se. Vi har gjort våra försök men inte hittat nån bra än. Tips, någon?

Ett litet presentkort från t ex Twilfit? Man kan ju tanka kortet med vad man tycker sig har råd med.

Tarmac:s lucka 24 tips har jag provat iförd "Rudolph Reindeer" kalsonger. Blev ingen het stund i sängen alls, hon skrattade ända fram till lunch den julaftonen...
    Visst lite trist och fantasilöst kanske med trisslotter, lite därför kanske som tråden finns... man vill ha tips och idéer på vad man kan hitta på.
    Tid är ju alltid en bristvara, speciellt innan jul känns det som och framförallt under vardagarna med avslutningar än här än där, därför blir det ju lätt att ta till en lott...
    Presentkort tycker jag för egen del går bort i en kalender, passar bättre som julklapp i så fall. Man öppnar och jaha men vad kul det får vi ta med nästa gång till affären, en lott ger ju i alla fall en liten stund med spänning, även om det allt som oftast inte ger någon vinst, men plötsligt händer det...  
  • Anonym (Batterikatten)
    Smogen skrev 2013-10-16 10:02:00 följande:
    Visst lite trist och fantasilöst kanske med trisslotter, lite därför kanske som tråden finns... man vill ha tips och idéer på vad man kan hitta på.
    Tid är ju alltid en bristvara, speciellt innan jul känns det som och framförallt under vardagarna med avslutningar än här än där, därför blir det ju lätt att ta till en lott...
    Presentkort tycker jag för egen del går bort i en kalender, passar bättre som julklapp i så fall. Man öppnar och jaha men vad kul det får vi ta med nästa gång till affären, en lott ger ju i alla fall en liten stund med spänning, även om det allt som oftast inte ger någon vinst, men plötsligt händer det...  
    Sant.
    Rätt, positiv inställning! "Plötsligt händer det." Ber om ursäkt för min negativa inställning. (Ja, jag skyller på kaffebristen.) Skäms

Kom på en liten sak till: ett hembakat pepparkakshjärta med egen text på bakom en vardagslucka...?

Och en till: ett sånt där tärningsset med två tärningar med "tjänster" på? Finns både "rumsrena" tärningar och riktigt bizarra dito, allt efter tycke och smak.
  • P30
    Anonym (jag också) skrev 2013-10-08 13:08:11 följande:
    Har du tips på någon bra hotellfrukost, förutsatt att det är i Stockholm? Bra tips med boxningen, ska se om jag hittar en sport att prova på. 
    Min man blev ju alldeles till sig av kalendern, och försökte lösa in hälften av sakerna samma kväll. Sen glömde han bort den. Vilket fick mig att tänka direkt då att det blev fel med den. Det måste vara jämnt utdelat hela månaden, inte bara julen. Dessutom vill jag ge saker också den här gången.
    Stockholms bästa hotellfrukost är Hilton vid Slussen.
    Av Clarion- och Scandichotellens tycker jag Grand Central är bäst, men den kommer inte i närheten av Hiltons. 
    Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Smogen
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 10:10:52 följande:
    Sant.
    Rätt, positiv inställning! "Plötsligt händer det." Ber om ursäkt för min negativa inställning. (Ja, jag skyller på kaffebristen.) Skäms

Kom på en liten sak till: ett hembakat pepparkakshjärta med egen text på bakom en vardagslucka...?

Och en till: ett sånt där tärningsset med två tärningar med "tjänster" på? Finns både "rumsrena" tärningar och riktigt bizarra dito, allt efter tycke och smak.
    Sätt på en kanna till... Flört

Tärningarna lät inte så dumt, vet du vad man kan söka på för att få träff, heter de något speciellt tro, eller någon annan som vet?
  • Anonym (Batterikatten)

Sagt och gjort! Skrattande

"Erotic dice" eller "erotic dice game" funkar att söka på.
    Här finns en variant i Sverige på nätet: www.sinful.se/erotisk-tarningsspel-lovers-premium

På Bondegatan i Stockholm finns som har allt möjligt. Har egen webshop om man inte bor i närheten.
    Mysig butik och en hel del kul prylar. Hittar man inte vad man söker där finns Afrodites apotek paralellgatan i samma kvarter. Tror det är Katarina Bangata.

Kom på en pryl till: "chocolate body paint". Talar för sig själv. Billigt om jag minns rätt. Man måste gilla choklad iofs.

• tarmac

kul med alla förslag!

Jag satt lite nu på lunchen och gjorde ett första utkast på vad som ska vara till vilken dag i kalendern. Till skillnad från förra året, då det blev en del repriser, inser jag nu att jag behöver sålla bort en del idéer för att det blir för mycket. Eller också får jag låta kalendern börja tidigare, det är också en tanke! =)

Svar på tråden Julkalender till frun - part two!