• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Snart börjar IKEA julskylta igen och det är dags att spåna på en julkalender till frun.

Förra året fick jag idén att göra en julkalender, ni kan följa den vägen i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m67430355.html

Kalendern innehöll allt från middag, fotmassage, filmkväll vidare till en liten oskyldig sexleksak, en blomma och allt där emellan. Kalendern blev väldigt uppskattad. På sista tiden så har vi varit väldigt upptagna så "vi" har kommit i skymundan bakom alla sysslor. Kalendern får bli ett sätt för mig att bryta den trenden och anstränga mig lite extra för att visa min fru hur mycket hon betyder för mig. Trots att överraskningsmomentet kanske inte är detsamma i år. (Eller kanske är det det. Hon kanske tror att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.)

Vill du göra något extra för din partner mot slutet av året? Häng på! Det är riktigt roligt att ge en sån här kalender.

Låt oss följas åt, ge varandra tips på bra saker att göra. Även om du själv inte tänkt göra en kalender får du gärna ge tips på vad du skulle vilja hitta bakom "luckorna". Allt från små, små gåvor till sexuella tjänster. Låt fantasin flöda!

• Svar på tråden Julkalender till frun - part two!
  • Smogen
    Anonym (Pepp) skrev 2013-11-06 10:22:29 följande:
    Äsch. Jag är ju bortrest under första veckan i december. Hur gör man då? Ska han få öppna luckorna ändå och ha presenterna till godo när jag kommer hem? Tips mottages gärna!
    Varför inte gömma innehållet i luckorna och sedan skicka han ett SMS om var han ska leta, en grej kan ju vara att gömma lite badattiraljer så att det tillslut blir ett litet eget hemma-SPA, där grädden på moset blir ett gemensamt skumbad när du kommer hem, om man nu har tillgång till badkar, men massage kan man ju alltid få till, finns mycket härliga oljor och tillbehör och till det behövs ju bara en säng, vilket de flesta har...
  • Anonym (Pepp)
    Smogen skrev 2013-11-06 10:31:39 följande:
    Varför inte gömma innehållet i luckorna och sedan skicka han ett SMS om var han ska leta, en grej kan ju vara att gömma lite badattiraljer så att det tillslut blir ett litet eget hemma-SPA, där grädden på moset blir ett gemensamt skumbad när du kommer hem, om man nu har tillgång till badkar, men massage kan man ju alltid få till, finns mycket härliga oljor och tillbehör och till det behövs ju bara en säng, vilket de flesta har...
    Bra idé! Vi har i och för sig ett väldigt litet badkar, men en gemensam lång dusch är ju inte heller helt fel
  • Smogen
    Anonym (Pepp) skrev 2013-11-06 10:47:20 följande:
    Bra idé! Vi har i och för sig ett väldigt litet badkar, men en gemensam lång dusch är ju inte heller helt fel

Skål Hjärta Gravid 

Skäms
  • tarmac
    Smogen skrev 2013-11-06 09:35:21 följande:
    Hej igen
    Lite letande på nätet så hittade jag något som kunde fungera för att visa vad jag menade med mina kort till luckorna.
    Här är två exempel på vad jag gjort, nu har jag gjort med olika ramar varje dag, men man kan ju köra det enhetligt om man känner för det, och är det någon som efterfrågar fler ramar så har jag dem kvar och kan lägga upp dem.

uploading.com/91m56642/Lucka-1-JPG

uploading.com/b54f5833/Lucka-2-JPG

Snyggt blev det! Bra jobbat.

(Ifall man inte vill få det att låta som att kärleken tar slut efter jul kanske sista raden kan bytas mot "24 luckor kärlek, fram till juldagsmorgon glimmar"?)

Hittade du ramarna på de länkarna du tipsade om innan eller gjorde du dem själv?

Kommer definitivt ta inspiration av rimlänkarna, tackar för dem. Jag vill gärna binda ihop mina rim de olika dagarna, men det lär nog bli några stand-alone-rim, då kan den sidan hjälpa till.
  • Smogen

Såg nu att man kan ladda upp bilder direkt här så jag lägger upp en bild, så slipper ni klicka på länkarna ovan, ska nog ändra till ditt förslag på "24 luckor kärlek, fram till juldagsmorgon glimmar" i den skarpa versionen till frugan.

• tarmac

Hej och hå, vad tiden gick undan.

Nu är det snart dags för första luckan. 2/3 av rimmen avklarade. 1/3 kvar och själva "luckan" ska ordnas. I övrigt är de flesta inköpen på plats.

Börjar ändå bli lite nervös och spänd. Ska bli kul det här! Min fru förde faktiskt förra årets kalender på tal häromdagen, men på ett sådant sätt att jag inte tror hon misstänker något alls. Som sagt, det ska bli kul!

• Smogen

Japp, tiden har rusat iväg på sistone. Lite småfix kvar, men det ska inte vara några problem att ordna.
    Vad gäller själva kalender hade jag först tänkt att printa ut mina ramar enligt ovan och lägga i ett guld-kuvert alternativt en liten papperspåse, men har fått tänka om då jag kom på idén med att lägga upp kalender på nätet, så nu har fixat en egen liten hemsida till frugan med namnet www.xxxxxxxjulkalender.hemsida24.se där ligger istället de som bilder med en liten trevlig julmelodi i bakgrunden, blir till att slå in sakerna i paket istället, men det är ju trevligt det med, rimmat och klart på allihop, så nu kan man snart slå sig ned och hoppas att mottagaren tycker det är lika roligt som givaren.

• tarmac
    Smogen skrev 2013-11-26 16:21:33 följande:
    Japp, tiden har rusat iväg på sistone. Lite småfix kvar, men det ska inte vara några problem att ordna.
    Vad gäller själva kalender hade jag först tänkt att printa ut mina ramar enligt ovan och lägga i ett guld-kuvert alternativt en liten papperspåse, men har fått tänka om då jag kom på idén med att lägga upp kalender på nätet, så nu har fixat en egen liten hemsida till frugan med namnet www.xxxxxxxjulkalender.hemsida24.se där ligger istället de som bilder med en liten trevlig julmelodi i bakgrunden, blir till att slå in sakerna i paket istället, men det är ju trevligt det med, rimmat och klart på allihop, så nu kan man snart slå sig ned och hoppas att mottagaren tycker det är lika roligt som givaren.
    Undrar om många kommer sitta och gissa på din frus namn för att hitta till kalendern... =)

Kul idé med att ha kalendern på webben. Då kan man ju faktiskt själv styra lite över när på dagen hon ska få luckan. För min del kommer jag ju att preppa min lucka tidigt på morgonen innan jag åker till jobbet. Om man låter den stå på frukostbordet finns det viss risk att våra barn öppnar luckan före min fru, och alla luckor är kanske inte passande att barn ser. =)
Svar på tråden Julkalender till frun - part two!