• stockholmare

Läraren bad min dotter byta kläder

Min dotter går i åttan. Hon är en väldigt söt tjej och över sommarlovet har hon utvecklats mycket och blivit en riktig kvinna, med bröst och höfter och smal midja. Hon är såklart glad över sin nya vuxna kropp, och framhäver den gärna med tighta linnen och tighta jeans. Hennes pappa och jag lägger oss inte i vad hon har på sig sålänge hon inte fryser. Igår berättade min dotter att en lärare tagit tag i henne och sagt att jag och många andra lärare har märkt att pojkarna har lite svårt att koncentrera sig på lektionerna när du klär dig så där. Sådana kläder kan man ha på fest men vi tycker att du kan klä på dig lite mer i skolan. Jag blev väldigt förvånad att lärarna tydligen i grupp diskuterar min flickas kläder, och dels för att de skyller pojkarnas konsentrationssvårigheter på henne. Hur skulle ni ha reagerat på detta. Är detta ok av skolan?

• Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:51:57 följande:
    Kvinnliga former har hon också! Så skamlöst av henne!

va fan är det för dumheter du håller på med nu.
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • enthymeme

Själv blev jag glad när stuprörsjeansen blev trendiga eftersom bootcut-jeansen brukade trasas sönder längst ner när jag cyklade till skolan. De var mer praktiska med vinterstövlar också. Vilket luder jag var som 13-åring! 

• Lilje
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:51:20 följande:
    Jag tycker att kjolen visar lite väl mycket knä faktiskt. Kanske en hellång?
    Aja, du har så rätt. Får nog bli en burka ändå.
  • Solrosens
    Rainbow gg skrev 2013-10-09 18:48:04 följande:
    Inte det jag menade. Utan sådana där helt vanliga gamla säckiga som inte sitter åt alls. Man blir inspanad även om man inte visar några former eller någon hud förutom den i ansiktet. Det enda man kan göra för att inte vara sexuell är att vara hemma kostant och inte ha kontakt med någon i person. 

Jag menade inte ditt inlägg. Bara skrev att tighta kläder finns överallt i alla kategorier av kläder och stilar, allt från träningskläder, sovplagg till kontorskläder a la pencilkjol, och de är knappast slampiga kläder. Tänk japan modet, herregud där kan mna kanske säga något :)
  • Rushmore
    Tilebusbebismamma40 skrev 2013-10-09 18:49:06 följande:
    Skoluniform vore på sin plats  man går inte klädd som ett tartt i skolan punkt slut
    Skolfoto från Iran:

• Tilebusbebismamma40
    Charlie86 skrev 2013-10-09 11:11:55 följande:
    Oj helsike va arg jag hade blivit!
    Ta ett snack med lärarna och rektorn OMGÅENDE!
    Din dotter få gå klädd som hon vill. Varför ska hon behöva bry sig om hormonstinna pojkar??

Nej hon får inte gå klädd så hon stör andras koncentration, hon frå heller inte bete sig hur som helst..

Men läraren skulle kanske bett henne gå hem och klä om inför alla andra som läraren har full rätt att göra

• Rushmore
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:54:59 följande:
    Skolfoto från Iran:

• Solrosens
    Tilebusbebismamma40 skrev 2013-10-09 18:49:06 följande:
    Skoluniform vore på sin plats  man går inte klädd som ett tartt i skolan punkt slut

Engelska skoluniformen visar mer hud, benen och knälånga strumpor det därlär ju vara än mer uppseendeveckande än svarta tighta jeans och ett linne till över en kofta!
  • Rushmore
    Tilebusbebismamma40 skrev 2013-10-09 18:55:42 följande:

Nej hon får inte gå klädd så hon stör andras koncentration, hon frå heller inte bete sig hur som helst..

Men läraren skulle kanske bett henne gå hem och klä om inför alla andra som läraren har full rätt att göra

Vad mer kan tänkas störa andras koncentration förutom linnen? Kan du göra en lista på vad som ses som acceptabelt att förbjuda för att det kan störa någons koncentration?
  • Solrosens
    puss skrev 2013-10-09 18:49:03 följande:
    ja? precis som min modell.
    Sluta tjafsa din dumma fan.

Dn modell representerar inte en vanlig svensk tonåring även fast du verkade gilla henne :)
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder