• stockholmare

Läraren bad min dotter byta kläder

Min dotter går i åttan. Hon är en väldigt söt tjej och över sommarlovet har hon utvecklats mycket och blivit en riktig kvinna, med bröst och höfter och smal midja. Hon är såklart glad över sin nya vuxna kropp, och framhäver den gärna med tighta linnen och tighta jeans. Hennes pappa och jag lägger oss inte i vad hon har på sig sålänge hon inte fryser. Igår berättade min dotter att en lärare tagit tag i henne och sagt att jag och många andra lärare har märkt att pojkarna har lite svårt att koncentrera sig på lektionerna när du klär dig så där. Sådana kläder kan man ha på fest men vi tycker att du kan klä på dig lite mer i skolan. Jag blev väldigt förvånad att lärarna tydligen i grupp diskuterar min flickas kläder, och dels för att de skyller pojkarnas konsentrationssvårigheter på henne. Hur skulle ni ha reagerat på detta. Är detta ok av skolan?

• Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:55:49 följande:

har du nån poäng?
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • puss
    Solrosens skrev 2013-10-09 18:57:48 följande:

Dn modell representerar inte en vanlig svensk tonåring även fast du verkade gilla henne :)

japp jag gillade henne.

dock förespråkar jag rätt sak på rätt plats, vilker du inte verkar begripa värdet av. du går väl på "mörk kostym" i baddräkt.  
  • puss
    Solrosens skrev 2013-10-09 18:55:53 följande:

Engelska skoluniformen visar mer hud, benen och knälånga strumpor det därlär ju vara än mer uppseendeveckande än svarta tighta jeans och ett linne till över en kofta!

det handlar inte om att visa hud. du fattar inte. det man ska visa är hyfs.
  • puss

men så är det; stil kan inte läras ut.

• Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 19:00:15 följande:
    men så är det; stil kan inte läras ut.
    Tydligen inte när det finns vuxna som tycker att det är okej att kalla tonårstjejer för luderaktiga. Det är riktigt, riktigt stillöst.
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 19:01:11 följande:
    Tydligen inte när det finns vuxna som tycker att det är okej att kalla tonårstjejer för luderaktiga. Det är riktigt, riktigt stillöst.

men självfallet finns det tonårstjejer som är ludaraktiga. eller finns inte det, menar du?
  • Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 19:02:10 följande:

men självfallet finns det tonårstjejer som är ludaraktiga. eller finns inte det, menar du?
    Definiera luderaktig.
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 19:01:11 följande:

gör det du.
  • Solrosens
    puss skrev 2013-10-09 18:59:13 följande:
    japp jag gillade henne. dock förespråkar jag rätt sak på rätt plats, vilker du inte verkar begripa värdet av. du går väl på "mörk kostym" i baddräkt.  

Jo jag begriper värdet jag med.

Men som TS beskrivit sin 14 åriga dotters klädstil finner jag inga fel i what so ever och står upp för det. Alla kvinnor vill vara fina. Många av oss sminkar oss, lockar håret, köper nya kläder, ny fin jacka osv. Vi är intresserade av mode. Inget fel i det. Att sedan en pucko till lärare skyller ts dotter för att killarna inte kan koncentrera sig är helt sjukt i min värld. Jag hade ringt rektorn och pratat med denne. Inte okej att en lärare får ts dotter att bli ledsen pga störda tankar hos honom själv.
  • Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 19:03:27 följande:

gör det du.
    Jag använder aldrig begreppet luderaktig (min mamma lärde mig att det var stillöst att göra det), vilket däremot du har gjort. Definiera luderaktig.
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder