• stockholmare

Läraren bad min dotter byta kläder

Min dotter går i åttan. Hon är en väldigt söt tjej och över sommarlovet har hon utvecklats mycket och blivit en riktig kvinna, med bröst och höfter och smal midja. Hon är såklart glad över sin nya vuxna kropp, och framhäver den gärna med tighta linnen och tighta jeans. Hennes pappa och jag lägger oss inte i vad hon har på sig sålänge hon inte fryser. Igår berättade min dotter att en lärare tagit tag i henne och sagt att jag och många andra lärare har märkt att pojkarna har lite svårt att koncentrera sig på lektionerna när du klär dig så där. Sådana kläder kan man ha på fest men vi tycker att du kan klä på dig lite mer i skolan. Jag blev väldigt förvånad att lärarna tydligen i grupp diskuterar min flickas kläder, och dels för att de skyller pojkarnas konsentrationssvårigheter på henne. Hur skulle ni ha reagerat på detta. Är detta ok av skolan?

• Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:39:30 följande:
    En till med luderlook: tighta jeans, urringat linne, kofta över, snygga bröst.

ja, bergis att många skulle reagera över det där. är du paranoid??
    Sluta tjafsa din dumma fan.
  • Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 18:41:26 följande:
    De som reagerar över det där ska nog hålla sig inomhus i så fall eller ta på sig ögonbindel när de går ut för ungefär sådär, med vissa variationer tycker jag att så gott som alla mellan 12 och 50 ser ut idag.
  • puss

eller så här. om vi nu ska gissa.

• puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:42:52 följande:
    De som reagerar över det där ska nog hålla sig inomhus i så fall eller ta på sig ögonbindel när de går ut för ungefär sådär, med vissa variationer tycker jag att så gott som alla mellan 12 och 50 ser ut idag.

just därför tror jag inte att läraren reagerade på den looken.
  • Lilje

Efter lite debatt med tonårsdottern har vi nu samsat om hennes nya look.

• Solrosens
    puss skrev 2013-10-09 18:41:26 följande:

Men har du läst tråden. TS beskriver nästan exakt VAD hennes dotter har på sig och det är ungefär så som bilderna säger, ändå sitter det fån härinne som skriver att det är luder kläder och varför sätta på sig tajta kläder, varför sexualisera sig!? Och linnen är tydligen värsta luderklädseln i vissas ögon och jadda jadda jadda! Man tappar ju hakan.
  • Rushmore
    puss skrev 2013-10-09 18:44:16 följande:

just därför tror jag inte att läraren reagerade på den looken.
    Det krävs i stort sett ingenting för att få tonårskillar att reagera eller tappa koncentrationen. Jag bodde i pöskläder under den tiden och ändå var tydligen min kropp jätteintressant att kommentera, glo på eller klämma på.

• puss
    Solrosens skrev 2013-10-09 18:45:10 följande:

Men har du läst tråden. TS beskriver nästan exakt VAD hennes dotter har på sig och det är ungefär så som bilderna säger, ändå sitter det fån härinne som skriver att det är luder kläder och varför sätta på sig tajta kläder, varför sexualisera sig!? Och linnen är tydligen värsta luderklädseln i vissas ögon och jadda jadda jadda! Man tappar ju hakan.

ja du, vad andra skriver har jag ju ingen aning om.
  • puss
    Rushmore skrev 2013-10-09 18:46:14 följande:
    Det krävs i stort sett ingenting för att få tonårskillar att reagera eller tappa koncentrationen. Jag bodde i pöskläder under den tiden och ändå var tydligen min kropp jätteintressant att kommentera, glo på eller klämma på.

aha. du agerar i syfte att läka egna sår. beklagar.
  • Rushmore

Jag googlar jeans + linne och får mängder med träffar på tonårstjejer i outfits som den här:

Luuuuuder!
Svar på tråden Läraren bad min dotter byta kläder