• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • Glimmra

Theresan: Ja så kanske det är, jag har ätit pergotime för några år sen och då fick jag också ägg först efter dubbel kur.

Men jag ska äta pergotime dag 5-9.

Vilken dag är du på nu?

• Theresan

Jag är på cd 5, har två dagar med tabletter kvar. Vul om en vecka.

Hur känner förresten ni andra inför era Vul? Jag blir alltid nervös och orolig efter ett Vul, tycker aldrig att jag får några vettiga svar från dessa undersökningar, förutom att jag inte har blivit överstimulerad. Jag funderar på att be att få slippa fler vul. 

Hoppas verkligen att det vill fungera den här gången.

• Stampis
    Endrömivitt skrev 2013-10-10 21:02:10 följande:
    Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?
    Hejsan! 

Jag är ganska ny här kan man säga men har hört om denna sida förut. Därför tänkte jag nu kika runt lite och hamnade här. Jag är under utredning och har precis fått Pergotime utskrivet. Har inte börjat med det ännu men inväntar min mens. Är förväntansfull inför vad som kommer hända men försöker att dra ner hoppet lite ifall det inte går den vägen som jag vill. Verkar funka lite olika för de flesta här såg jag. Har läst lite om det på nätet och sedan ringde min Barnmorska mig lite snabbt och förklarade hur man skulle gå till väga. Men nu börjar jag bli nervös att jag ska göra fel när min mens väl kommer.. Ja, detta är en hel djungel. Men ska bli kul att se hur allt slutar! =) 
  • Glimmra

Jag tycker inte det är så farligt med vul, bara tråkigt när man inte fått det resultat som önskas.

Men det är väl ett måste med vul, just för att se så man inte blir överstimulerad.

Har du ätit många kurer med pergotime?

• Glimmra

Stampis välkommen hit! Ja visst känns det som en djungel i början men det är inte så svårt bara du håller koll på vilken dag du ska börja med pergotime :)

Har du någon egen äl eller har du ätit nån medicin för att få mens?

• Stampis
    Glimmra skrev 2013-10-28 20:09:52 följande:
    Stampis välkommen hit! Ja visst känns det som en djungel i början men det är inte så svårt bara du håller koll på vilken dag du ska börja med pergotime :)
    Har du någon egen äl eller har du ätit nån medicin för att få mens?
    Tack! =) Jag har mens men den är oregelbunden. :/ Har inte ätit någon medicin alls. Ska bli kul och se hur allt kommer se ut framöver.. 
  • Theresan
    Glimmra skrev 2013-10-28 20:07:09 följande:
    Jag tycker inte det är så farligt med vul, bara tråkigt när man inte fått det resultat som önskas.
    Men det är väl ett måste med vul, just för att se så man inte blir överstimulerad.
    Har du ätit många kurer med pergotime?
    Jag har ätit totalt sex kurer och aldrig blivit överstimulerad, känner att risken borde vara ganska låg. Jag ska fråga gyn om vi inte kan få tre kurer utskrivna på en gång och så försöka på egen hand.  Vi fick försöka på egen hand under sommaren och det var riktigt skönt att slippa alla läkarbesök, det kändes mer normalt och ingen utomstående lade sig i vårt sexande. Jag blev dessutom gravid på en av de där okonrollerade kurerna.
  • Glimmra

Theresan: då förstår jag, då borde du verkligen ta upp det med gyn att du tycker det är väldigt jobbigt och att ni lyckades förut. Beklagar missfallet, fy vad jobbigt!

Håller med om att det blir en press när man har nån som berättar när det är dags att ha sex. Hoppas ni får köra på på egen hand.

• Majken33
    Glimmra skrev 2013-10-28 15:46:06 följande:
    Hej på er alla! Hur går det? Själv var jag på vul idag igen och det hade inte växt nåt ägg så jag ska börja primolut i morgon igen, och sedan äta dubbel kur pergotime. Hoppas det hjälper!
    Åh, typiskt. Varje månad som går är ju jobbigt. Håller tummarna för dubbeldosen! 
  • Majken33

Bra att få läsa om er andra och hur det går framåt.

Själv ägnar jag dagarna åt att försöka räkna ut när jag eventuellt kan ha ägglossning. Men allt är så osäkert, vet inte ens om jag har ägglossning och inte heller hur lång menscykeln är. 

Har utgått från att jag kan få allt från en normal cykel på 28 dagar till 40 dagar och så innebär det att ägglossningen kan ske någongång mellan 5 nov och 17 nov. Det blir mycket sex det.

Deppar när jag tänker på hur dåliga oddsen är för att äggen ska fästa även om vi prickar in och lyckas med befruktningen... Obestämd

Har därför lyssnat på tips och köpt ägglossningstest (trots att jag hört att det inte fungerar på PCO/PCOS) men det är värt ett försök. 

Har iaf fått tid hos gynekologen 11 nov så förhoppningsvis blir jag både klokare och ett recept rikare då. 

Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013