• Endrömivitt

Första kuren pergotime okt. 2013

Hej! Det blev fel årtal i förra tråden jag startade, det skulle såklart vara 2013 och inte 2014. Jag har precis fått veta att jag har PCO och jag har nu börjat med primolut nor för att utlösa blödning och därefter ska jag ta min första kur med pergotime enkel dos. Någon som är i samma sits eller liknande och vill följas åt?

• Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013
  • Auroraja
    Majken33 skrev 2013-10-24 20:59:03 följande:
    Nej, det lät inte så roligt... Förhoppningsvis blir det nåt bra av det ändå och hoppas på positivt besked om äggledarna! 

Nä det va ingen rolig upplevelse! Men nu är det över och jag slipper det förhoppningsvis i hela mitt liv! Allt såg jätte bra ut!
  • Majken33
    Auroraja skrev 2013-10-24 21:14:22 följande:

Nä det va ingen rolig upplevelse! Men nu är det över och jag slipper det förhoppningsvis i hela mitt liv! Allt såg jätte bra ut!
    Åh, vad skönt! Bra jobbat. Vad är nästa steg nu? 
  • Auroraja
    Majken33 skrev 2013-10-24 21:16:57 följande:
    Åh, vad skönt! Bra jobbat. Vad är nästa steg nu? 

Vi har gjort alla undersökningar så det blir väl pergotime här näst hoppas jag!! Har ägglossning snart men har så ont efter spolningen igår så det lär nog dröja ett par dagar innan vi har sex igen :( blöder rätt mycket oxå!!
  • Glimmra

Jag gjorde vul igår på dag 12, hade väldigt små ägg, de två största var 9,5, så ska tillbaka på måndag och se om dom växt mer.

Hoppas på det :)

• Endrömivitt

Theresan: välkommen hit! tråkigt att höra om ditt missfall, jag håller tummarna för att det går bra för dig nu. Glimmra: då hoppas vi på stora fina ägg på måndag. Har läst om flera i andra trådar som haft små ägg från början men sen haft ÄL ändå fast senare så det kommer gå bra tror jag.

• zion
    Theresan skrev 2013-10-24 20:05:30 följande:
    Får jag gå med här?

Ska man vara petig har jag kämpat ganska länge med pergotime, efter fem kurer blev jag gravid men fick tyvärr missfall. Nu i oktober har jag äntligen fått börja med pergotime igen, så det är min "första kur" på sätt och vis.

Jag fick dock mens idag, så första tog sig inte. Men snart sätter jag igång men andra kuren.

Jag får väldigt sen ÄL (CD 17-20) av pergo så jag åt senaste kuren dag 3-7 och fick då ÄL på CD 13. Någon mer som ätit på dag 3-7? 

Tråkigt med missfallet. Jag åt pergo Dag 3-7 denna månaden. Hade eventuellt ägglossning Dag 12 eller 13.
  • Theresan
    zion skrev 2013-10-27 02:59:46 följande:

Tråkigt med missfallet. Jag åt pergo Dag 3-7 denna månaden. Hade eventuellt ägglossning Dag 12 eller 13.
    Hur kommer det sig att du åt dag 3-7?

Jag körde på dag 3-7 den här omgången också, hoppas att det inte påvekar ÄL negativt på något sätt. Är på cd 5 idag.  
  • Glimmra

Hej på er alla! Hur går det? Själv var jag på vul idag igen och det hade inte växt nåt ägg så jag ska börja primolut i morgon igen, och sedan äta dubbel kur pergotime. Hoppas det hjälper!

• Theresan
    Glimmra skrev 2013-10-28 15:46:06 följande:
    Hej på er alla! Hur går det? Själv var jag på vul idag igen och det hade inte växt nåt ägg så jag ska börja primolut i morgon igen, och sedan äta dubbel kur pergotime. Hoppas det hjälper!
    Vad tråkigt, men som jag har förstått det så behövs det oftast minst dubbeldos för att det ska bli ÄL. Enkeldos kan kanske fungera om man har egen ÄL från början. 
Svar på tråden Första kuren pergotime okt. 2013